Ik heb een HTPC, met daarin een Asus AH 3650 Silent (op AGP), via DVI -> HDMI op een Philips 32pfl7332/10 aangesloten.
Ben nu eindeloos aan het prutsen geweest om die combinatie zover te krijgen 1:1 pixelmapping te doen (of in ieder geval in de buurt te komen) maar dat wil niet echt lukken. Misschien dat hier iemand nog zinnige tips heeft
Voornaamste nut daarvan is overigens het "gewone Windows gebruik" van de HTPC - hij wordt ook als backup PC gebruikt en dus ook voor browsen en wat Office werk. Het is dan wel prettig als bijv. Cleartype goed werkt
Voor het gros van het gebruik - films, series - maakt het een stuk minder uit, bij 4:3 series mag de TV ook lekker z'n automatische zoom gebruiken wmb.
Ten eerste: stuur de TV nu aan op 1080i, omdat ik dan 1360x768 kan kiezen (native is deze TV 1366x768). Dat werkt aardig - het her-assembleren van i naar p van dat beeld ziet er prima uit, geen flikkerende muispointer of zo. Alleen kloppen de verhoudingen net niet (het is dus niet dat je 3 pixels links, en 3 rechts op zwart hebt staan, wel "ongeveer" maar dat is dus nét precies geen 1:1 mapping
).
Grootste nadeel is eigenlijk dat Catalyst (9.4 zeg ik uit mijn hoofd) de over/underscan setting niet onthoudt
Dus het is nogal irritant dat íedere keer dat je inlogt, je eerst de scan mag bijregelen
Ik zou al heel tevreden zijn als die gewoon vanzelf blijft staan!
Maar liefst zou ik natuurlijk gewoon een 50 of 60p beeld op 1366x768 naar de TV willen sturen. Officieel kán de televisie dat niet, die resolutie staat niet in het lijstje ondersteunde resoluties van de TV maar zoals gebruikelijk bij Philips klopt dat lijstje kennelijk niet helemaal... want een paar Duitsers is het wél gelukt, met Powerstrip; op http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-1089-25.html:
) Het maakt overigens in mijn ervaring met deze combi niet uit of ik een dvi-hdmi kabel gebruik, of het bij de Asus geleverde dvi-hdmi verloopblokje.
Kortom, is iemand het wel gelukt op deze Philips (of een vergelijkbare 37")? Wat zou de beste manier zijn het scherm aan te sturen? En hoe laat ik Catalyst de scan settings onthouden
Ben nu eindeloos aan het prutsen geweest om die combinatie zover te krijgen 1:1 pixelmapping te doen (of in ieder geval in de buurt te komen) maar dat wil niet echt lukken. Misschien dat hier iemand nog zinnige tips heeft
Ten eerste: stuur de TV nu aan op 1080i, omdat ik dan 1360x768 kan kiezen (native is deze TV 1366x768). Dat werkt aardig - het her-assembleren van i naar p van dat beeld ziet er prima uit, geen flikkerende muispointer of zo. Alleen kloppen de verhoudingen net niet (het is dus niet dat je 3 pixels links, en 3 rechts op zwart hebt staan, wel "ongeveer" maar dat is dus nét precies geen 1:1 mapping
Grootste nadeel is eigenlijk dat Catalyst (9.4 zeg ik uit mijn hoofd) de over/underscan setting niet onthoudt
Maar liefst zou ik natuurlijk gewoon een 50 of 60p beeld op 1366x768 naar de TV willen sturen. Officieel kán de televisie dat niet, die resolutie staat niet in het lijstje ondersteunde resoluties van de TV maar zoals gebruikelijk bij Philips klopt dat lijstje kennelijk niet helemaal... want een paar Duitsers is het wél gelukt, met Powerstrip; op http://www.hifi-forum.de/viewthread-152-1089-25.html:
Maar die precieze timing wordt bij mij niet door Powerstrip geaccepteerd (het zit er altijd nét een paar hertzen naast) en de TV gaat daarbij op zwart. (Of blauwPowerStrip timing parameters:
1368x768=1368,40,184,216,768,3,6,29,87750,310
Generic timing details for 1368x768:
HFP=40 HSW=184 HBP=216 kHz=49 VFP=3 VSW=6 VBP=29 Hz=60
VESA detailed timing:
PClk=87.75 H.Active=1368 H.Blank=440 H.Offset=24 HSW=184 V.Active=768 V.Blank=38 V.Offset=3 VSW=6
Linux modeline parameters:
"1368x768" 87.750 1368 1408 1592 1808 768 771 777 806 -hsync -vsync
Kortom, is iemand het wel gelukt op deze Philips (of een vergelijkbare 37")? Wat zou de beste manier zijn het scherm aan te sturen? En hoe laat ik Catalyst de scan settings onthouden