Nieuwe videokaart, 128 bit of 256 bit?

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:07
Na wat onderzoek naar mijn vraag en nergens een concreet antwoord kunnen vinden, wil ik mijn vraag graag aan mijn medetweakers voorleggen.

Momenteel draai ik met een Ati Radeon HD3870 in mijn huidige systeem, maar ik wil hem graag upgraden.

Ik heb wat opties naast elkaar gelegd en kom tot 2 ATi kaarten die er uit springen
  • HD5770
  • HD5850
Ik neig richting de HD5770, mede door de prijs (arme student, ghehe :P)
Een ding zit me echter dwars, en vandaar ook de topictitel... De geheugenbus!

Ik heb me eens wat in zitten lezen op forums, maar ik word daar niet echt wijzer. Is 128 bit nu echt een beperking? Het systeem is in gebruik om films op een HD ready 32" tv te showen via HDMI en af en toe is een nieuw spelletje te spelen.

Kan iemand me verlichten met zijn/haar kennis, en me behoeden voor de miskoop van mijn leven? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TMPJ op 22-10-2009 14:31 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor theoretische beschouwingen en discussies is het interessant om te kijken welke factoren bijdragen tot performance van een kaart/chip. Maar voor de aanschaf maakt het niets uit. Kaart A heeft performance X, kaart B heeft performance Y. *Hoe* ze dat doen is hooguit dus van academische interesse.

Wat wel van belang is, is exact wat je ermee gaat doen. Je noemt dat je film gaat kijken (niet spannend voor deze keuze) en "af en toe een nieuw spelletje". Maar niet wat voor spel - wat wel van belang is. Ook niet op welke resolutie (32" HD ready kan alles zijn van 720x576 tot 1366x768).

Zet dat even op een rij, ga op zoek naar benches van die kaarten in die spellen op die resoluties, en kies dan op basis van wat jij belangrijk vindt (vergeet dan niet voorbij performance alleen te kijken...)

Zie ook:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.