OK mensen, dan klim ik ook eens even in de pen.
Heb sinds kort een Touch Pro 2 van de baas, met Windows 6.1 er op.
Ik heb er zelf een 8 gb uSDHC kaartje in gestopt. Daar staat 1g aan TomTom kaartenspul en ca. 3g aan mp3 (290 liedjes) op. Het overgrote deel van die mp3's zijn 320 kbit cbr (en dat blijft zo, start aub geen discussie over dat dit zinloos is op een telefoon. De muziek komt uit een centrale bibliotheek waaruit ik voor verschillende devices, waaronder een iPhone, diverse software mediaspelers, een iPod en een Squeezebox mijn muziek haal. Met geen van deze devices heb ik problemen, behalve met de telefoon).
Die mp3's heb ik m.b.v. MediaMonkey voorzien van coverart want, zo dacht ik, dat ziet er leuk uit in die muziekspeler (het "muzieknootje" in de touchbar, dus niet de Windows Media applicatie).
Echter: De muziekspeler gaat compleet op tilt. Laat me (letterlijk) uren wachten met de tekst "zoeken". Zelfs een hele nacht laten zoeken levert geen complete library op. Hij gooit cd-hoesjes door elkaar, soms hebben alle liedjes hetzelfde cd-hoesje, de muziekspeler wil niet bladeren door de titels (niet door met de buttons links op en neer te klikken en niet door vegen) en als ik al een keer een liedje aan het afspelen krijg, stopt dat niet zelden op random momenten.
Als ik dezelfde muziek via de Windows Media speler benader heb ik geen enkel probleem. De library is binnen 20 seconden geupdate, de coverart wordt netjes getoond en de muziek speelt ononderbroken af.
Wat heb ik al geprobeerd:
1) Telefoon resetten;
2) In Application data\HTC\AudioManager_Eng de file Audiomanager_Eng renamen, de telefoon resetten, de gerenamede file deleten en de telefoon opnieuw muziek laten zoeken (door het "nootje" opnieuw op te starten);
3) De uSDHC kaart formatteren en opnieuw beschrijven, gevolgd door procedure 2);
4) De uSDHC kaart formatteren met andere blocksize (ik probeerde 1k, 4k, 16k en 64k) en opnieuw beschrijven, gevolgd door procedure 2);
5) De inhoud van de uSDHC kaart in de diverse toestanden tijdens procedure 4) testen door ze via Windows af te spelen, gaf geen enkel probleem: Coverart werd getoond en muziek speelde probleemloos af;
6) Delen van de inhoud van de uSDHC kaart naar een iPhone kopieren, gaf geen probleem: Coverart werd getoond en muziek speelde probleemloos af;
7) Enorm grote coverart verwijderen en vervangen door kleinere afbeeldingen. De grootste coverart die er nu nog aan de muziek "hangt" is ca. 500 kb (5 jpg's van 100 kb).
Wie herkent deze problemen en wie heeft er de oplossing voor?