[Win 7] OEM of retail

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
ik hoop dat ik hier juist zit.
ik heb van gisteren dus windows 7 64 bit home premium ontvangen.
dat was gratis omdat ik nog niet zo lang een vista pc heb ook 64 bit home premium.
nu wouw ik dat gisteren instaleren ik heb bewust niets belangrijk op de pc bewaard dus ales mag weg.
maar nu komt er op dat de c schijf niet voldoende ruimte beschikt 14,5 van de 35,8 gb in totaal.
maar ik heb niets opgeslagen daar op dus weet ik niet goed wat ik moet doen.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouw?

Kun je er niet voor kiezen toch te installeren? Ik kreeg een zelfde melding bij een testinstall van Win7 Ultimate 64-bit. Een 17GB schijf en hij vond dat het niet genoeg was. Echter, na installatie was de footprint van alle files nog niet 15GB. En na het aanpassen van de pagefile, het uitzetten van hibernate, en het wissen van onzin zoals de sample media was het totaal ineens nog niet eens 10GB. Windows, plus program files, en alles op de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:49

Nakebod

Nope.

Onbekend schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:54:
[...]

Daarna moet je het systeem dus doorverkopen. Je mag hem niet zelf houden. :)
Ik stuur wel een factuurtje naar mezelf :+
Gelieve binnen 14 dagen te betalen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:10:
wouw?

Kun je er niet voor kiezen toch te installeren? Ik kreeg een zelfde melding bij een testinstall van Win7 Ultimate 64-bit. Een 17GB schijf en hij vond dat het niet genoeg was. Echter, na installatie was de footprint van alle files nog niet 15GB. En na het aanpassen van de pagefile, het uitzetten van hibernate, en het wissen van onzin zoals de sample media was het totaal ineens nog niet eens 10GB. Windows, plus program files, en alles op de schijf.
ik kan niets kiezen enkel stopzeten en ik moet plaats maken staat er.
ik kies gewoon upgrade uitvoeren moet ik dan eens aangepast proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 06:25:
Lijkt me duidelijk, je moet of een OEM zijn, of assembleerder zijn, of een reparateur zijn, of een pre-installateur zijn die systemen verkoopt.
Ik ben dus een reparateur, net als de meeste tweakers. :)
Je leest de komma's verkeerd :P
Het is dus:
-OEM (Original Equipment Manufacturer)
-assembleerder
-reparateur
-pre-installateur
van software die Klantsystemen verkoopt aan derden

En niet:
-OEM (Original Equipment Manufacturer)
-assembleerder
-reparateur
-pre-installateur van software die Klantsystemen verkoopt aan derden

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zentbeer
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
pplakke schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:19:
[...]

ik kan niets kiezen enkel stopzeten en ik moet plaats maken staat er.
ik kies gewoon upgrade uitvoeren moet ik dan eens aangepast proberen?
Heeft dit niet te maken met het feit dat hij de huidige installatie in windows.old zet bij een upgrade? Als je dan een custom install (clean) doet (aangezien je toch niets wilt bewaren) heb je dan nog het probleem?

Edit: windows.old maakt hij juist aan bij een clean install, incorrect idee dus

[ Voor 8% gewijzigd door Zentbeer op 30-10-2009 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
ik heb schijfopruiming gedaan en nu is het net genoeg.
is nu aan het instaleren als het klaar is gaat die vista er toch af of niet want ik kan nu gewoon verder werken terwijl het bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
het is gelukt het start naar mijn mening trager op dan vista.
nochtans had mijn pc op vist 5,4 steren nu is het 5,9 geworden en blijkbaar enkel door de hd.
ik snap ook niet goed wat het probleem was met die schijfruimte ik heb nu 18 gb bezet van de 35 gb en toch klaagde het dat het niet genoeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Mabili schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:23:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om over te stappen naar Win 7 Ultimate maar hoe krijg jij het voor elkaar om bij surfspot het voor 18 euro te bestellen? Ik zie alleen voor MS Windows 7 Ultimate Upgrade (64-bits) de prijs van 69,75 staan.. :?
hoe hij dat voor elkaar krijgt?, in het onderwijs werken zoals ik en windows 7 ultimate upgrade voor 17 euro.
Mijn upgrades wilden ook niet activeren bij clean install, maar na instalatie en activatie van windows 7 rc, verliep de activatie vlekkeloos.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

pplakke schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:15:
het is gelukt het start naar mijn mening trager op dan vista.
nochtans had mijn pc op vist 5,4 steren nu is het 5,9 geworden en blijkbaar enkel door de hd.
ik snap ook niet goed wat het probleem was met die schijfruimte ik heb nu 18 gb bezet van de 35 gb en toch klaagde het dat het niet genoeg was.
Bij de installatie is meer schijfruimte nodig omdat er ook tijdelijke bestanden opgeslagen moeten worden. Nadat de installatie is voltooid zie je die niet meer. :Y)

In Vista loopt de score t/m 5,9 terwijl Windows 7 een score t/m 7,9 kan geven. Vandaar dat jouw score iets hoger is. In werkelijkheid vraagt Windows 7 iets meer van het systeem waardoor je score toch iets lager uitvalt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 08:31
Windows vista + Windows 7 upgrade heb ik ook gewoon clean installs mee kunnen doen hoor. Geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
ik heb problemen als ik hem wat te lang in slaap doe.
dan gaat hij wel op maar het scherm blijft in standby.
enige oplosing stroom uit doen en opnieuw opstarten duurt wel een 2 minuten dus die slaapstand geeft geen tijdwinst.
is dat op te losen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

pplakke schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:23:
ik heb problemen als ik hem wat te lang in slaap doe.
dan gaat hij wel op maar het scherm blijft in standby.
enige oplosing stroom uit doen en opnieuw opstarten duurt wel een 2 minuten dus die slaapstand geeft geen tijdwinst.
is dat op te losen ?
Verkeerde topic?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ik heb 2,5 jaar geleden een pc gekocht met een Vista OEM licentie. Net vorige maand heb ik een Windows 7 Upgrade licentie gekocht en dat draait nu op deze pc. Maar nu begint het moederbord onstabiel te worden, en ik vrees dus dat ik het moet vervangen. Sja, dan kun je natuurlijk het beste een 'actueel' moederbord en dito processor/geheugen aanschaffen - de rest is goed genoeg. Vraag is, pikt Microsoft dat als ik moet bellen om mijn Windows 7 opnieuw te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Je zult Windows 7 opnieuw moeten installeren, aangezien het een upgrade is kan dit niet zomaar op een kaal systeem.

Mocht je problemen krijgen met activeren dan bel je Microsoft en leg je uit dat je veel hardware hebt vervangen. Ze zullen niet vervelend gaan doen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
jelmervos schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:08:
Je zult Windows 7 opnieuw moeten installeren, aangezien het een upgrade is kan dit niet zomaar op een kaal systeem.
Oh, in ditzelfde topic had ik juist gelezen dat een clean install op een kaal systeem geen probleem is met Windows 7 Upgrade?
FreestyleFrl schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:42:
Windows vista + Windows 7 upgrade heb ik ook gewoon clean installs mee kunnen doen hoor. Geen enkel probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door Krizna op 19-01-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Krizna schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:13:
[...]

Oh, in ditzelfde topic had ik juist gelezen dat een clean install op een kaal systeem geen probleem is met Windows 7 Upgrade?

[...]
Niet zomaar zeg ik, het kan wel. Hier is genoeg over te vinden.

Pagina: 1 2 Laatste