PC Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views

• indopride7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik heb net een nieuwe pc gekocht alleen nou is mijn vraag wat kan ik er het beste op dit moment aan upgraden om hem spellen beter te laten draaien, en om hem over het algemeen sneller te maken.

Het volgende zit in de PC

AMD Phenom 9750 Quad Core Processor 2,64 GHz
2GB Kingston Hyperx geheugen
Ati 4670 512mb Grafische kaart
200GB HDD.

Op dit moment draai ik windows 7 32 bits op mijn pc, alleen hij ondersteund ook 64 bits.
Is het verstandig om over te stappen naar 64 bits?

greetz.

Verwijderd

Hij is net nieuw en je wilt al upgraden?? Of nieuw voor jou? Dat zal het wel zijn.

Steek er 2 GB geheugen bij als 1e.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je grafische kaart kan beter: http://www.tomshardware.c....0-3DMark-Score,1468.html

@hlpdsk, ik denk niet dat +2GB ram zoveel extra zal doen t.o.v. zijn grafische kaart. Het is wel de goedkoopste upgrade.

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 21-10-2009 03:31 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Over het algemeen: meer geheugen en een betere videokaart. Maar wat heb je zelf al nagekeken? kijk bijvoorbeeld eens naar benchmarks van je huidige videokaart, en kijk hoeveel beter het kan worden met andere videokaarten binnen je budget.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Room42 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 03:30:
@hlpdsk, ik denk niet dat +2GB ram zoveel extra zal doen t.o.v. zijn grafische kaart. Het is wel de goedkoopste upgrade.
Voor algemene prestatieverbetering doet het wonderen. Zeker met de manier waarop 7 cached. Gamen is niet alles. Ook games gebruiken tegenwoordig rustig meer dan 2GB trouwens.

• Room42
  • Niet online
Klopt, maar voor spellen zal de grafische kaart vooral impact hebben. Conclusie kan dus zijn dat hij voor spellen vooral baat zal hebben bij een nieuwe videokaart en algemeen vooral extra geheugen.

Het zal dus afhangen van de spellen die hij speelt en zijn budget :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Ik lees nergens dat het om moderne 3D-spellen gaat (al heb ik natuurlijk zo een vermoeden). Mss speelt ie wel graag Zuma ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2009 04:23 ]

• Room42
  • Niet online
Room42 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 04:16:
[...]
Het zal dus afhangen van de spellen die hij speelt en zijn budget :)
;)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

En voor gamen is het ook handig om te weten welke resolutie. 2560x1600 is niet leuk met een HD4670 ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:48
Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.