Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op een HP pavilion DV 5000 blijft Windows XP door onbekende reden hangen tijdens opstarten. Het beeld incl cursor freezed zodra de desktop-image geladen is. Het inlog scherm verschijnt dus niet.

Met een Ubuntu liveCD heb ik de gegevens weten te kopieren.

Daarna heb ik geprobeerd met een XP-cd een reparatie uit te voeren. Nadat dat niet lukte geprobeerd het OS opnieuw te installeren. Echter bij beiden waarschuwt Windows' Setup dat geen harddisk gevonden kan worden.
Setup kan geen vaste schijf stations in uw computer vinden
Zorg ervoor dat vaste-schijfstations zijn ingeschakeld en op de juiste wijze zijn verbonden met uw computer en dat de hardwareconfiguratie voor schijven correct is ingesteld. U dient hiervoor mogelijk een door een Fabrikant geleverd diagnostisch of installatieprogramma uit te voeren.
Een Primary Hard Disk Self Test in BIOS wordt foutloos doorlopen en aangezien met Linux ook geschreven en gelezen kan worden lijkt de harde schijf normaal te functioneren.

Waar zal de fout zitten? Windows XP's Setup software of de HDD? En hoe krijg ik het systeem weer werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24
Dat de setup geen harde schijven vindt ligt zeer ws aan het ontbreken van een juiste driver voor je harde schijf controller. Zie ook: Windows Clients - FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, hoe kon ik ook vergeten de FAQ te lezen.... :$