Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien
Toon posts:

Vista opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

Verwijderd

Topicstarter
Goede avond allemaal,

Vandaag heb ik mijn HP elitebook 8530w met Vista Business (engels) binnen gekregen. Hier zit dus standaard software van HP op. Mij is verteld dat ik beter een kale Vista kan installeren, vanwege alle HP software die er dan op zit, is dit zo? En kan ik dan een willekeurige Vista Business lenen (want ik heb natuurlijk al een productcode) en deze installeren?

Alvast heel erg bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als dat dezelfde versie is als waar jij je licentie voor hebt is dat geen probleem. De installatiemedia is niet zo belangrijk, het gaat om de licentie :)

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-11 15:33
Je moet er alleen dan wel voor zorgen at de CD die je leent een OEM versie is. Bij een retail versie zal je key niet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus ik moet zorgen dat ik de OEM versie krijg en de Business, of mag het ook een andere dan Business zijn, gaat wel moeilijk worden anders:P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een retailbusiness zal waarschijnlijk niet gaan werken.

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 15:41

i7x

Emoji fan πŸ‘½πŸ¦‘πŸ¦‹πŸ“

Het moet OEM zijn maar je kunt geloof ik elke versie gebruiken. Aan de hand van de key die je invoert wordt de versie gekozen. Zo herinner ik het mij in ieder geval.

πŸ¦… U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ πŸ“ˆ ARKK, πŸ“ˆ UPRO, πŸ“ˆ TECL, πŸ“ˆ QQQJ, ...

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
i7x schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:38:
Het moet OEM zijn maar je kunt geloof ik elke versie gebruiken. Aan de hand van de key die je invoert wordt de versie gekozen. Zo herinner ik het mij in ieder geval.
Ja klopt. Je kan zelfs de Engelse key gebruiken bij een Nederlandse versie als je dat wil.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus ik heb bijvoorbeeld een home premium en dan installeer ik hem met deze key van Business en dan krijg ik ook Business? Dat zou mooi zijn. Maar heel erg bedankt al voor jullie reply's!

• Nielson
  • Nu online
ABR (Activation Backup and Restore) gebruiken is nog veel makkelijker. Tooltje draaien, vers installeren met een kale Business OEM en opnieuw tooltje draaien, scheelt je invoeren van een key en bellen voor de activatie (je moet wel al tijdens de installatie de juiste versie selecteren).

/edit: Overigens vind ik het nog wel meevallen met de extra software die HP mee installeerd, en het meeste kun je via het configuratiescherm ook deinstalleren. Na een versie installatie zul je toch ook weer veel drivers en software van de HP moeten installeren om van alle functies van je notebook gebruik te kunnen maken. Als er trouwens geen recovery-dvd's meegeleverd zijn maar je deze zelf moet aanmaken via de Recovery Manager, doe dit dan eerst vΓ³Γ³rdat je zelf gaat prutsen met eigen cd's.

[ Voor 60% gewijzigd door Nielson op 20-10-2009 22:45 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom op GoT, maar eh..het is de bedoeling dat je wel zelf zoekt (de eerste hit is gelijk raak). Misschien dat je het Algemeen Beleid nog eens door kunt nemen?

Dit topic kan nu wel dicht...

[ Voor 29% gewijzigd door TheVMaster op 21-10-2009 02:14 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.