Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] OEM Key met eigen DVD te gebruiken? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een laptop van Acer met Windows Vista Ultimate en ik wil mijn laptop graag installeren zonder de onderdelen van Acer, een compleet schone installatie dus. Ik heb van iemand nu een Windows Vista Installatie-DVD geleend maar dit is een retail versie, nu is mijn vraag of ik bij een retail versie van Windows Vista mijn OEM key kan gebruiken die onder op mijn laptop staat.

Ik wil dus geen recovery terug zetten want dan komt al die troep van Acer er weer op.

Met vriendelijke groeten,
Mark

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ja dit is wel mogelijk. Doen we hier ook vaak genoeg :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Let wel op dat je de juiste DVD hebt dan. (afaik bv Home premium DVD werkt niet met een OEM Home basic key).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Vista installeert automatisch de versie waar jij de key voor invoertDit dus wel handmatig kiezen, op elke dvd staan alle versies (32 vs 64 bit uitgesloten) AFAIK.

Zie: Windows Clients - Vista FAQ

[ Voor 29% gewijzigd door asfaloth_arwen op 06-08-2008 16:55 . Reden: Nagekeken in FAQ ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Installatie-DVD met alle versies van Windows Vista er op, dus Windows Vista Ultimate heb ik, maar volgens mij bij XP kon je dat niet zo doen, een oem key gebruiken op een retail versie. Maar ik kan dus gewoon die OEM key gebruiken bij de retail versie. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 16:54 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Klopt inderdaad, hij installeert automatisch het systeem waar jij de key van hebt

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Dit wil ik ook gaan proberen, op mijn laptop. Ik heb daar een OEM-business-key bij. Ik moet dus iemand vinden waarvan ik de DVD kan lenen? En dan maakt het niet uit welke taal? of maakt dat wel uit?

Bij XP werkte dat niet.

Houdoe

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Taal is inderdaad wel relevant, alhoewel voor Vista ultimate taalpakketten te krijgen zijn. Dvd valt wel te lenen bij iemand misschien inderdaad. Weet je zeker dat je restore dvd een single dvd is? Soms heb je ook een restore dvd (met je OS) en een drivers & utilities dvd. In dat geval is je OS restore dvd redelijk zuiver (Dell/HP/Asus hebben dit zover ik weet).

Specs

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
En daarna natuurlijk ff je eigen Vista-dvd maken met vLite, met o.a.de juiste serial al verwerkt in de setup.

Scheelt je later weer werk, mocht je de zaak ooit weer es opnieuw moeten installeren.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Verwijderd

Topicstarter
Het is een speciale recovery dvd van Acer die ik gemaakt heb, die werkt op geen 1 andere computer, alleen als deze van Acer is. Maar nu heb ik van iemand een echte installatie-dvd geleend, maar dit is dus een retail versie en ik heb een OEM key en geen retail. Deze dvd installeerd alles precies opnieuw net als de eerste keer opstarten dus alle drivers en software enzo.

Maar als ik het straks ga proberen en de code werkt niet zit ik met gebakke peren denk ik. Maar bij schijfbeheer staat wel een partitie waar je niks mee kan doen (EISA-configuratie), ik weet niet of deze blijft staan als ik C ga formatteren, want op deze partitie staat volgens mij het recovery programma enzo.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 12:21 ]

Pagina: 1