WAN poort sterft regelmatig *radeloos* deel 2

Pagina: 1
Acties:

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-01 20:35
Dit is het vervolg op mijn problemen omtrend wegvallende WAN verbinding: Wan poort sterft regelmatig *radeloos*

Kort samen gevat:
Mijn WAN poort viel bij torrent gebruik regelmatig (om de 2 - 5 minuten) weg en kwam na een halve minuut weer terug.
Alles geprobeert: andere pc, andere client, andere router(s), kabels..etc... teneinde raad @home..ehmm..Ziggo gebeld. "wij meten niets verkeerd meneer uw modem is gewoon online...router dit...bla bla".

Ik heb niet meer geprobeert om mijn pc rechtreeks op het ziggo modem aan te sluiten omdat ik een zwaar vermoeden had dat ik OF geknepen werd door Ziggo... OF het modem van Ziggo zelf "knijpt".

Het betreft hier een: ARRIS kabelmodem type: CM450B

De stoute schoenen aangetrokken en Ziggo gebeld (nadat ik m'n verbinding ff flink over de zeik liet gaan met veel torrent en veel conecties).

Ik heb gezegd dat ik mijn complete systeem tot en met mijn router bij de buurman heb geinstalleerd en dat het daar wel werkte via een andere provider ( O-) beetje bluffen)..

De vriendelijke medewerker kon nu opeens wel aangeven dat mijn router de afgelopen maand ( en waarchijnlijk tig ervoor) erg vaak is weggevallen. Ik moest het modem re-booten en een halfuurtje later weer de bijna-geheel-kosteloze klanten service maar weer terug bellen...

Zo gezegd zo gediggy-daan..

.........10 minuten later stond er een afspraak voor een nieuwe monteur ... met..... een nieuw klein lief kabelmodempje (Scientific Atlanta model: EPC2203).

uTorrent draait nog steeds zonder onderbrekingen :)
2,4 MB/s works fine for me :)

Yay!

Wat met direct opviel dat de snelheid binnen een paar seconde al duidelijk hoger lag dan met het oude modem van ARRIS.

Conclusie: Heb je een snelle kabelverbinding en een ARRIS 450B, dan heb je grote kans niet het maximale uit je internetverbinding te krijgen

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Leuk, maar wat is het doel van dit topic?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Lijkt me vrij duidelijk, als er nog meer mensen zijn die deze problemen ervaren, en ze gaan het zoeken op google of got, komen ze wellicht dit topic tegen en hebben ze een oplossing voor hun probleem.

Lijkt me een beetje het hele doel van dit forum, kennis delen.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• crazylemon
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-01 20:35
Dat was inderdaad wel een beetje het idee ja.. (misschien ietwat omslachtig omschreven..sorry daarvoor).

Dus: ARRIS modem (met name type CM450B) + internet problemen? Denk eens aan het kabelmodem i.p.v. alle ellende die ik eerst heb moeten proberen om het probleem te isoleren.

It's time to kick ass and chew bubblegum, and i'm all out of gum

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:29

Shuriken

Life is all about priorities

Volgens mij als je een beetje Googled op het wegvallen van de verbinding i.c.m. bittorrent moet je het antwoord al tegen komen.

De NAT tabel van de routers loopt door het grote aantal verbindingen vol. Hierdoor zakt de boel virtueel door zn hoeven.

De oplossing is om de modem in bridged mode te zetten en een routertje erachter welke dit wel aan kan.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het Thomson TWG850 kabelmodem/router wat UPC met hun abbonementen tot 25Mbit meelevert kun je ook zonder veel problemen plat krijgen met bittorrent en emule...

En dat ding kent geen bridge mode...

[ Voor 11% gewijzigd door joopv op 20-10-2009 20:23 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 00:23
TKing schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:36:
Leuk, maar wat is het doel van dit topic?
Ik denk ter afsluiting van Wan poort sterft regelmatig *radeloos*
Ik kan het wel waarderen dat mensen de oplossing nog even posten, misschien was het beter geweest om dat in het oude topic te doen. (dmv modje)

My favorite programming language is solder.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:04
crazylemon schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:10:Dus: ARRIS modem (met name type CM450B) + internet problemen? Denk eens aan het kabelmodem i.p.v. alle ellende die ik eerst heb moeten proberen om het probleem te isoleren.
Tja, en als je het grote [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6 doorleest (waar je dit ook had kunnen posten) zie je weer dat veel mensen juist de voorkeur geven aan een Arris modem.
Pagina: 1