Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zyxel modem van telfort aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste dames en heren,

Ik had een hele belangrijke vraagje en aangezien ik hier vele experts actief heb zien wezen, ben ik benieuwd of iemand mij verder kan helpen.

Ik heb dus vanaf 26 oktober internet van internet, maar in de tussentijd moet ik het nog even doen met het abonnement van Online. Nou heb ik dus al mijn draadloze modem binnen van telfort en wil ik deze alvast in gebruik nemen op mijn huidige Online abonnement. Alleen de modem wil het niet doen en ik zie het lampje van 'internet' continu rood branden. Als ik de router dan binnen ga zie ik dat er iets mis is met de isp account. Maar je hoeft toch niet perse een telfort abonnement te hebben om gebruik te kunnen maken van deze router? Het is overigens een zyxel modem.

Dank voor de tijd en moeite!

Groet,

N

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 21:19
In het ZyXEL modem van Telfort staan de instellingen voor het Telfort netwerk, aangezien Online over een ander netwerk levert moet je dus een aantal instellingen in de webinterface van het modem wijzigen.

Uit de startpost van het Online topic hier op GoT haal ik de volgende informatie die je moet instellen:

VPI / VCI: 8 / 35
Encapsulation: RFC1483 Bridged LLC
ATM QoS Type: UBR
WAN IP: Automatic / DHCP verkregen

Als straks je Telfort is opgeleverd kan je het modem hard resetten (reset gaatje 20 seconden indrukken) en dan zijn de Telfort instellingen weer terug.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Dubbelposten is niet toegestaan, maar de voornaamste reden dat dit topic dicht gaat is dat je dit prima zelf had kunnen vinden. Een modem moet worden ingesteld voor een ISP, en als jij een modem hebt van een andere ISP (telfort) dan staan daar simpelweg de Telfort instellingen in.

Kortom, beetje eigen inzet en zoeken naar de instellingen voor Online dus.

Dit topic is gesloten.