Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Explorer kapot - windowskuren

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Mijn computer Intel Q6700 met Win7 7232 64 loopt perfect. Maar de laatste tijd gaat Explorer vaak froppen. Ik kan er niets over vinden en ik snap het niet. Mijn computer liep sinds Maart goed. Ik kan er niets aan doen maar ik vind dit echt een typisch Windowsverschijnsel zo out of the blue, ik hoopte dat Windows 7 daar niet meer aan deed.

Anyway voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://stuff.rednet.nl/rommel/Win7ExplKapot.png

Note hoe bijvoorbeeld de favorites niet in een tree-weergave staan zoals het hoort, maar dat ze gewoon als snelkoppelingen in het rechter paneel staan.
Libraries is ook niet goed, en die schijf-icoontjes kloppen ook niet.

Wat heb ik al geprobeert? Wel, Windows 7 RTM staat in de pre-order dus die komt binnenkort, maar het lijkt me dat dit niet een simpel gevalletje beta = kut betreft, en ik hoop dat ik een reinstall nog even kan postponen ivm tijd en gedoe en deze versie toch nog mag gebruiken tot maart volgend jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 19-10-2009 19:08 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Sysinternals tools gebruikt om te kijken wat er onder de motorkap gebeurd. Process Explorer zou ik eerst eens mee naar gaan kijken.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ja dat heb ik wel gedaan. Ben ik vergeten te noemen omdat ik daar sowieso vaak kijk. Process Explorer en vaak Autoruns. Er is niets raars. Ik heb ook niets onlangs geinstalleerd. Of iets moet heel sneaky geweest zijn en kan zichzelf goed verbergen, maar dat lijkt me sterk met CFP, NOD32 en gezond verstand.

Ik zat te denken aan een defekt rakende HD maar volgens speedfan en hdtune zijn mijn schijven prima.

Vandaar mijn :?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Maak eens een nieuw account aan. Als het euvel dan niet optreed is je profiel waarschijnlijk corrupt.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Hey tot nu toe werkt dat, maar daarbij moet ik zeggen dat het probleem zich random-achtig voordoet en misschien nog komt.

Zaken als dit doen mij balen dat ik niet meer portable apps gebruik, want die hebben hun eigen instellingen onthouden en alle profielable apps lopen nu weer brak te zijn :P Maar bedankt voor de tip.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)