Toon posts:

Bijzondere vraag over x600 upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 374 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ati radeon x600. Dit is een pci2 kaart als ik mij niet vergis. Wel een hele slechte overigens. Vandaar een upgrade.

Klopt het dat de ati radion x600 een pci2 kaart is?

Als dat klopt is mijn moederbord compatibel met elke pci2 videokaart, toch?

Budget 100 euro.
Vereiste: wordt geplaatst in een pc van een paar jaar oud. (3ghz, 1gb ram uit mijn hoofd).

Alvast bedankt tweakers

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Google stuk of zo? Je kan beter even de specs van je moederbord opzoeken, trouwens...

[ Voor 31% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 19-10-2009 13:36 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
PCI2 bestaat niet...

gezien het feit dat de X600 een, relatief gezien, niet zó oude kaart is, denk ik dat je PCI-e bedoelt, dan moet je gewoon even in de pricewatch zoeken naar een videokaart die ook met PCI-e werkt (das niet zo moeilijk, aangezien élke kaart van de afgelopen jaren PCI-e gebruikt) en zodra je één in jouw prijsgebied hebt gevonden, kijk je even naar benchmarks en of die kaart toevallig problemen heeft met jouw moederbord.

Ook denk ik eigenlijk dat een nieuwe kaart je CPU gigantisch gaat bottlenecken, dus ik zou er niet al teveel geld in steken. Op wat voor resolutie game je by the way?

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 13:07
bedoel je met een pci2 een pci-express card ?
zou ook kunnen dat ie een AGP interface heeft...

Maar jah als het een pci excpress interface heeft dan kun je bijv een leuke ati 4850 kopen voor minder dan 100 euro, al denk ik dat de rest van je systeem snel de bottleneck zal gaan vormen...
Desnoods koop je een 4850 (of een tweedehands nvidia 8800GT 512MB) en koop je een extra gigabyte geheugen erbij...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, hier kan ik wel wat mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ben opzoek gegaan naar de ATI Radeon HD 4850. Echter zie ik op prijsvergelijkingssites verschillende producten. Bijv. een SAPPHIRE-Radeon hd 4850, GIGABYTE-RADEON HD 4850 (99,- van het merk Gigabyte?)
POWERCOLOR-Radeon HD4850 512MB , PINE-Radeon HD 4850.

Verschillende merken bieden dus een 4850 kaart aan die ontworpen is door ATI?

Ik snap het niet helemaal. Ook hebben sommige 512 mb en sommige 1 gb.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Mja, de chip en het bord worden gemaakt door Ati. Fabrikanten als gigabyte, sapphire etc. maken er dan een product van, eventueel een andere koeler erop, ander stikkertje en in een eigen doos. Maar of je een sapphire HD4850 hebt of een gigabyte dat maakt verder weinig uit, het zijn dezelfde kaarten. Behalve als de fabrikant er dus een speciale koeler op heeft gezet of als de kaart vanuit de fabriek is overgeklokt.Zoals de vapor-x en toxic versies van sapphire. Een 512MB-versie is meestal wel genoeg, alleen in GTA4 heb je misschien wat aan die 1GB.

Maar al met al zou ik gewoon de goedkoopste nemen ;)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
bwerg schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:14:
Mja, de chip en het bord worden gemaakt door Ati.
Dat klopt niet helemaal, ati maakt een reference design voor het bord welke de fabrikanten zelf kunnen fabriceren of ze kunnen hun eigen design maken.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:21

M2M

medicijnman

ik zou echter het advies van Tiger79 in overweging nemen. Je processor (een Pentium 4 3.0 GHz?) is eigenlijk te langzaam voor een ATI radeon 4850. Ik zou dan gaan kijken naar een 4650 / 4670 (http://tweakers.net/price.../radeon-hd4xxx-serie.html). Neem daar de goedkoopste en kijk inderdaad gelijk of je misschien je RAM geheugen kunt verdubbelen.

Draai voordat je dingen besteld, ook nog even je kast open en post hier wat er op je voeding staat. Misschien is je voeding niet voldoende voor een dergelijke videokaart en mag je na de aanschaf van je nieuwe kaart, ook nog eens wachten op een geschikte voeding.

Als je de mogelijkheid hebt, is het handig om een foto te maken van de binnenkant van je kast (+ een closeup van je voeding, met name het tabelletje met wattages / maximum vermogen). Dan bestaat er ook geen verwarring meer over PCI2 / PCI-E

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip m2m, zo maar even doen dan

Verwijderd

Topicstarter
De camera waarvan ik het usb kabeltje heb is weg en van de camera die ik wel heb ontbreekt het juiste usb kabeltje.

Op de voeding staat o.a. het volgende:

mode: FSP350-60MDV
DC Output: 350W

Op het moederbord staat:

MS 7046VER1

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Iedereen doet hier zijn/haar best om je te helpen, dus dan mag je zelf ook wel eens wat initiatief tonen om dingen op te zoeken. Als je simpelweg MS 7046 op google intypt kom je er al snel achter dat dit een MSI moederbord is met een Intel 915P chipset en een PCI-e 1.0a slot is.

Je moederbord ondersteunt in principe alle nieuwste kaarten, maar zoals M2M al zegt zal het meeste wat overdreven zijn voor jouw systeem. Ik zou zeker niet verder gaan dan een HD4670, maar een HD4650 is volgens mij ook een prima kaartje voor je.

Zoek eens wat reviews van beide kaarten op, die zijn over het algemeen van verschillende merken met verschillende geheugengroottes allemaal wel érgens gereviewed. Als je genoeg informatie hebt opgezocht kan je zelf een beslissing maken over welke kaart je wilt, gebaseerd op je eigen eisen.

edit: Mocht je het interessant vinden, de specs kwam uit een online manual voor je moederbord.

[ Voor 9% gewijzigd door Depep op 21-10-2009 14:43 ]

specs

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Als het dit moederbord is, dan kun je upgraden naar maximaal 2GB (bron door 4x512MB DDR geheugen erin te zetten.

Je voeding is waarschijnlijk niet al te sterk (heb moeite 'm te vinden op het internet, dus misschien kun je beter even het tabelletje posten), dus een dikke videokaart ga je niet trekken. Ik ben het met M2M en Tiger79 eens, koop iets uit de mainstream producten van ATi, want je processor gaat zeker bij een 4850 ofzo een aardige bottleneck zijn. Bovendien heb je dan nog kans dat je zonder een nieuwe voeding die upgrade uit kunt voeren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem inderdaad eens een kijkje in de manuals. Veel vragen die je stelt zijn daar immers prima uit te halen en dan weet je ook waar je het over hebt.
Dit topic ga ik in elk geval sluiten, omdat je met behulp van dit topic: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? prima kunt bepalen welke kaart je moet kopen. Zoek de juiste benamingen erbij zodat je weet waar je over praat (pci2 op zich is niets, het is onduidelijk waar je dan precies op doet. PCI 2.0/2.1/2.2/2.3 sloten, of PCIe 2.0 sloten of wellicht wat anders).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.