Toon posts:

Klik Aan Klik Uit en look-alikes: gebruikte componenten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is van de verschillende Klik Aan Klik Uit, en de andere merken met dezelfde functies bekend welke chips/IC's er in de zend- en ontvangstmodules zitten ? Is daar een overzicht van gemaakt of bekend?

Op die manier krijg je per merk/type/model een goed inzicht in de varianten die worden toegepast voor wat betreft modulatietechniek, de codering/decodering en de timings.

Ik zie dit nog even los van de methoden van PC koppeling die al op dit fantastische forum besproken worden. Er zijn wellicht andere eenvoudige en goedkope alternatieven.

Ik heb specs van IC's van tal van leveranciers doorgenomen. Het zit allemaal vrij eenvoudig in elkaar.
Ik wil eigenlijk zien op welke punten de verschillen tussen de verschillende merken zitten voor RF aan/uitschakelen en hoe dit eventueel is te overbruggen.

Ik weet dat er zenders/ontvangers zijn die de hele mix aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:41
Even graven, maar op tweakers is dit al een keer voorbij gekomen, om precies te zijn hier: [howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

En op www.circuitsonline.net zijn ook vaak dit soort topics aan de orde. ( maar Sprite_tm is beter }) )
Los van de PC koppeling, wordt het daar wel besproken. Ze sturen het immers aan via de PC met de modulaties. In de code moet je dus het antwoord op je vraag kunnen vinden denk ik zo :?

[ Voor 36% gewijzigd door LinuX-TUX op 19-10-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Veel van die apparaten gebruiken dezelfde basis-encoding ja. Maar de exacte (high level) encoding verschilt, en vooral ook de timings van die signalen. Met een microcontroller zijn die verschillen eenvoudig op te lossen. Zie ook 433MHz-communicatie met microcontrollers. Die library bevat de timings en codes voor KaKu, en de setjes van de Action en Blokker. Met een oscilloscoop of wat knutselwerk met zo'n 433MHz-ontvanger en een µC zijn timings en codes van andere systemen ook wel te achterhalen.