Toon posts:

geforce gt220 versus gt120

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

ik heb 2 verschillende pc gezien, het verschil zit hem in de videokaart. ik ben op zoek naar de verschillen tussen de bovengenoemde kaarten. ik weet dat de gt120 niet los te koop is misschien dat dat het zoeken voor mij moeilijk maakt. verder ben ik ook wil ik ook graag het prijsverschil weten.

het gaat om de pc van de aldi en de acer m3641

alvast bedankt

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Wikipedia: Comparison of Nvidia graphics processing units

Hier kun je het terugvinden.
GT120 is een oude g96b chip op 55nm met DX10
GT220 is een nieuwe gt216 chip op 40nm met DX10.1

Beide niet meer dan een gpu voor desktop-zaken.

Verwijderd

Wat wil je ermee doen gamen lijkt mij want anders maakt het niet zo veel uit toch welke videokaart er in zit.
Helaas zijn het beide flut kaartjes. ;)

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-05 15:08
Beste,

Op dit forum gaat men ervan uit dat je eerst zelf eens google gebruikt of het forum eens doorzoekt via de search functie waardoor je oa (hopelijk) al snel bij de TS van het [Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 40
zal terecht komen.

Daar zie je inderdaad dat de GT210 nieuwer/efficienter procédé heeft en idd directX10.1 maar ook slechts de helft van het aantal shaders (ook al lopen ze ietsje sneller) en maar de helft van de geheugenbus.

Kortom het beste wat je kan doen is een paar reviews opzoeken(voor de GT210 staan deze ook in de TS), maar als je iets van ons kan aannemen is het wel dat beide kaarten ietsje beter zullen presteren dan een interne grafische kaart op je moederbord .. maar daar blijft het ook bij, verwacht er totaal niets veel van waardoor je dus uw keuze beter niet laat afhangen van deze 2 kaarten, ze zullen beiden voldoen/teleurstellen naargelang wat je der van plan mee bent.

**edit**
Inderdaad ik kan enkel mijn bovenbuur beamen (ik moet dringend sneller posten :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door lightdestroyer op 18-10-2009 22:35 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
dat topic had ik gezien, maar als redelijke leek begreep ik er niet veel van. het zijn dus beide kaarten van een tientje of 6 en verschillen niet veel wat prestaties betreft. de gt220 is iets nieuwer maar niet echt beter.

bedankt voor de info

Verwijderd

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Welkom op GoT :)

Op dit forum vragen we van elke user om eerst zelf op onderzoek te gaan, voordat je een topic opent met een vrij eenvoudige vraag. Dat wil niet zeggen dat het stellen van jouw vraag hier niet toegestaan is, maar er wordt wel van je verwacht dat je in de opening in ieder geval aangeeft wat je hebt gedaan om tot een antwoord te komen en waarom je daar niet mee geholpen bent. Nu moeten andere users zelfs op zoek gaan naar de specs van beide pc's, terwijl je daar best een linkje naar had kunnen plaatsen.

Ik wil in ieder geval aan je vragen om nog eens Het algemeen beleid door te nemen. Voor verdere vragen kun je mij een DM sturen. Dit draadje gaat in iedre geval dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.