Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mijn aankomende systeem beoordelen aub

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn verstand over hardware van computers is nihil en ik zou heel graag willen weten of ik een goed systeem ga aanschaffen. De computer van mij wordt veel gebruikt voor video bewerking en video games. Waarbij video bewerking een prioriteit heeft over games.

Hier de twee systemen;

Systeem 1 met;
Intel® Core™ i7 920
ASRock X58 SuperComputer
Scythe Mugen 2 SCMG-2000
ATI Radeon HD5870
Tagan TG900-BZ PipeRock 900W
Western Digital WD3000HLFS
OCZ 6 GB DDR3-1866 Tri-Kit
Cooler Master Stacker 831SE

Systeem 2 met;

AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Asus M4A79T Deluxe
OCZ Vendetta 2
ATI Radeon HD5870
Tagan TG900-BZ PipeRock 900W
Western Digital WD3000HLFS
OCZ 6 GB DDR3-1866 Tri-Kit
Cooler Master Stacker 831SE

Alvast bedankt voor de moeite

mvg,

emjee

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 10:24
Een 900 Watt voeding is overkill, en ik zelf zou voor dat i7 systeem een a merk moederbord kiezen, zoals asus,msi, of gigabyte.

Edit: en eigenlijk mogen dit soort topics niet meer. Nog een edit :P je hebt echt overal de duurste onderdelen gepakt dit lijkt nu meer op een topic waarin je wilt laten zien da je geld hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door dewil1990 op 18-10-2009 19:28 ]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Zelfs met minimaal verstand van computers denk ik dat je zelf ook wel weet dat je vraag niet anders dan bevestigend kan luiden als je van alle hardware gewoon het duurste product in je winkelwagentje gooit... Dat systeem"pje" kan wel een video'tje hebben hoor, ongeacht voor welke van de twee je gaat!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:57
DDR3-1866 is echt enorme overkill, controller in de i7 920 kan max 1066 aan (toch?), en die chipsets van AMD ook echt niet meer als 1600.

Daarnaast zou ik dat ASRock moederbord inruilen tegen eentje van een A-merk zoals MSI/Asus/Gigabyte. En 900W voeding is behoorlijk overdreven.

Verwijderd

Topicstarter
whiplash1990 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:27:
Een 900 Watt voeding is overkill, en ik zelf zou voor dat i7 systeem een a merk moederbord kiezen, zoals asus,msi, of gigabyte.

Edit: en eigenlijk mogen dit soort topics niet meer. Nog een edit :P je hebt echt overal de duurste onderdelen gepakt dit lijkt nu meer op een topic waarin je wilt laten zien da je geld hebt.
Obiter dictum schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 19:27:
Zelfs met minimaal verstand van computers denk ik dat je zelf ook wel weet dat je vraag niet anders dan bevestigend kan luiden als je van alle hardware gewoon het duurste product in je winkelwagentje gooit... Dat systeem"pje" kan wel een video'tje hebben hoor, ongeacht voor welke van de twee je gaat!
Ok, maar mijn vraag is dan welk systeem is beter en zijn er misschien betere producten in dezelfde prijs categorie of zelfs goedkoper met dezelfde snelheid oid. Het gaat mij hier echt niet om te laten zien dat ik geld heb anders had ik wel de aller duurste onderdelen hier neer gezet.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:20

Thandor

SilverStreak

OH FAQ - Ik wil nieuwe hardware / een nieuwe PC of laptop kopen, welke? ofwel CSL FAQ - Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?.

Je kunt het beste de Best Buy Guides (BBG's) erbij pakken die hier vermeld staan: [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht. Je kunt in CSL alles over deze systemen vinden. Meer weten? CSL Beleid en *LET OP* - Wat moet ik kopen :).

Dit topic gaat in ieder geval op slot omdat het hier niet thuis hoort.

[ Voor 6% gewijzigd door Thandor op 18-10-2009 19:52 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.