Toon posts:

XFX GeForce GTX275 XXX 896MB DDR3

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: XFX GeForce GTX275 XXX 896MB DDR3
na een hele tijd zoeken ben ik erachter gekomen dat ik deze video kaart wil, maar het enige wat ik wil aanschaffen is een nieuwe voeding (die van mij is volgens mij 220 wat :p)
Maar aangezien videokaarten niet mijn beste punt zijn heb ik jullie hulp nodig...
Ik heb al heel veel gezocht, dit ding vereist pci x2 16 ofzo :p en ik weet dus niet of ik dat wel heb, ik heb geprobeert het te zoeken maar kon het nergens vinden. Verder moet je een aantal watt hebben, ik weet niet precies hoeveel dus dat moet ik nog even zoeken.

Mijn vraag, ik ben nu aan het zoeken maar om geen fouten te krijgen wil ik weten wat ik allemaal nodig heb om die kaart te kopen.

Danku,
Boozle

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Niet als flame bedoeld: maar je bent je ervan bewust dat een 5850 voor dezelfde prijs over de toonbank gaat en rondjes rend om deze kaart? Misschien toch wel een goed advies ... zelfde geld meer power. Ik zie geen nadelen :/ .

De meeste mensen deugen!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hij heeft qua voeding 2 * 6 pin nodig. Mooiste zou dus zijn om een voeding te kopen die deze aansluitingen heeft. Anders is een 2 * molex naar 6 pins misschien een uitkomst? Deze zijn voor een paar euro verkrijgbaar.
Verder hangt het af wat voor systeem je verder hebt. Een gtx 275 vreet bij volledige belasting jouw huidige voeding bijna leeg. Misschien is een CM realpower M520 een optie voor je?
Gaan voor iets meer dan 60 euro over de toonbank.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

aanschaffen is een nieuwe voeding (die van mij is volgens mij 220 wat :p
Wat is dan de rest van de PC wel niet?
Heeft zo'n (veel te dure) videokaart dan wel nut?

En zoals Cassius al terecht opmerkt die kaart is een uiterst slechte koop een HD5850 rent er minstens 10 rondjes omheen en de GTX275 heeft nog maar DX10 terwijl we al DX10.1 en DX11 hebben. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oh voor betere videokaarten zelfde prijs ben ik wel klaar hoor ^^
Ik zal eens even kijken naar die kaart van Cassius :)
Maar nu ben ik wel bang (ik weet het, het spijt me) dat ik weer naar andere specificaties moet zoeken :)

Oh en by the way, mijn pc heeft een processor core 2 quad Q6600 2.40 Ghz
Ik heb een acer aspire M5640 serie
ik heb 2 system slots (ik weet niet of dat nou 2 pci is : / )
voeding zuigt idd dus ga ik een nieuwe kopen

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 14:15 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik sluit mij bij -The_Mask- aan. Wat heeft een 5850 voor zin als jouw huidige systeem voldoende heeft een 220 watt prik? Geef voor de gein eens de specs van je huidige systeem. Moederbord, processor etc.
Oké, nm.

De 6600 heeft al een TDP van over de 100 watt.
Komt de rest van je meuk dus nog allemaal bij, cd/dvd drives, hdd's, mobo etc. etc.
Wat voor gpu heb je er op dit moment ingestopt dan? Want blijft imo niet veel prik voor de kaart over bij enige belasting.

[ Voor 40% gewijzigd door Switchie op 17-10-2009 14:15 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:01
Verwijderd schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 14:08:

Oh en by the way, mijn pc heeft een processor core 2 quad Q6600 2.40 Ghz
meer specificaties zometeen

En ik ga een nieuwe voeding kopen!
Als je die Q6600 naar 3 ghz ofzo klokt is dat wel snel genoeg. Een HD5850 is dan zeker een betere keuze dan GTX275 XXX.

anathema

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord!

Manufacturer ACER
Model MCP73PV
Version NVIDIA MCP73

Videokaart:

Nvidia gefore 8600 GS

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 14:18 ]

Verwijderd

Hoeveel geheugen zit er in? Minder dan 4GB?
Dan zou ik er dus nog 4GB bij nemen. Bijvoorbeeld pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
Wat betreft de videokaart, op wat voor resolutie game je? Wat voor beeldscherm heb je?
Een HD5850 heeft namelijk vrij weinig nut met een 17 inch 1280x1024 schermpje, dan voldoet namelijk een HD5770 ook meer dan. :)

Voor de voeding zou je hier ook altijd nog kunnen kijken/vragen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2009 15:00 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Agree with hierboven, áls je al voor een nieuwe videokaart gaat... forget the GTX275 en pak een HD5850. Sneller, zuiniger in idle, met beetje geluk stiller, DirectX11, meer videogeheugen ;)

En dan aan de voeding natuurlijk. Wat voor CPU heb je? Ik gok een Al Budgetto Intel E21xx?

Verwijderd

Jejking schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:05:
Wat voor CPU heb je? Ik gok een Al Budgetto Intel E21xx?
Dan gok ik een Core 2 Quad Q6600.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent. Daar hoort bij het opzoeken van de randvoorwaarden zoals welke PSU je hebt (of iig wat hij aankan) en wat voor moederbord je hebt (of iig welke slots erin zitten).

Als je een topic opent zonder deze info kunnen wij niet raden wat de antwoorden zijn. Daarom heeft het zo weinig zin en gaat dit topic dicht.

Zie ook:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
Welke voeding heb ik nodig? Deel 23

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.