Mijn kamer is totaal niet symmetrisch, het grondvlak is een rechthoek met een klein rechthoekje uit langs de kant en in doorsnede loopt er een schuin vlak door. Mijn kabels die liggen zijn klaar voor een 5.1 set.
Mijn budget is nu ong. €800(receiver+luidsprekers), €500 voor een versterker is dus iets te duur voor een receiver.
Ik heb een Sony 32S3000 LCD, nu in combinatie met een Sony DAV-DZ230 surround set+DVD. Een Sony receiver is dus voor mij een voordeel(bravia theatre sync), maar geen vereiste vermits ik ook een Logitech Harmony 885 heb, dus een ander merk receiver zou toch nog makkelijk te besturen zijn.
Ik ga inderdaad opteren voor een 5.0 set om te beginnen(wil wel degelijk een center). De set zou eigenlijk 60% van de tijd dienen als muziek en pc-speakers, 40% van de tijd voor films, dus wil ik wel dat mijn fronts goed in orde zijn.
De(heel technische) uitleg over Bi-amping vind ik heel interessant, snap er al voor meer van, snap nu ook dat het een beetje irrelevant is in mijn prijscategorie, anders moet ik andere dingen laten vallen(zoals vb. maar twee HDMI's, en dat is toch te weinig).
Ik ga op zoek gaan naar een receiver zoals de
Sony STR-DH700, inderdaad 7.1, zodat ik voorbereid ben op de toekomst en een mooi budget van ong. €320
Dit model is wel relatief nieuw, ik heb liever een receiver waarvan het einde van zijn loopbaan in zicht is(de opvolger staat dus al te wachten), die dan ook beter geluid geeft voor een lagere prijs(en dan mss net niet de nieuwste technologie). Als iemand weet hoe ik dit makkelijk kan vinden, zou welkom zijn(ik opteer wel voor nieuw materiaal)
edit: nog een vraagje: wat gebeurt er als een receiver bijvoorbeeld DTS HD niet ondersteunt, maar de film stuurt dit signaal uit?Ik bedoel als ik een film kijk op mijn pc via HDMI/optisch en mijn receiver ondersteunt het geluidsformaat niet?
[
Voor 5% gewijzigd door
kevinvdw op 21-10-2009 20:08
]