Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er ueberhaupt nog PVA monitors op de markt? De Samsung 245T is bijna niet te vinden en erg duur. De meeste online winkels waar ik naar 24" monitors kijk zijn allemaal TN panels.

Soms zit er nog een erg dure Eizo bij. De 'betere' monitors zijn zeldzaam en als ze er al zijn met S-IPS.

Is PVA dead & buried? Stopt Samsung er mee?

ShiroNeko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

De Dell 2408WFP is een 24" S-PVA monitor. Deze wordt nog verkocht maar niet lang meer. De opvolger U2410 wordt al aangeboden in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

245T was toch soms een TN paneel :?
Daarnaast zou ik niet voor S-PVA gaan. Peperduur model van Samsung van 27 inch vond ik er niet uitzien :X
S-IPS is ook niet ideaal, maar wel een flink stuk beter vind ik. Kost wat, maar dan heb je ook wat !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Ik weet zo even niet wat Dell gebruikt in zn 27" ultrasharp model, maar dat zijn wel nette schermen hoor, zit verder het zelfde scherm in als het 24" model.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blord schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:42:
De Dell 2408WFP is een 24" S-PVA monitor. Deze wordt nog verkocht maar niet lang meer. De opvolger U2410 wordt al aangeboden in de winkels.
Ben je hier zeker van? De shop waar ik deze laatst tegen kwam liste hem als S-IPS. Omdat de 3008 ook S-IPS is stelde ik me er geen vragen bij.

Ik ga er zeker nog naar kijken, bedankt voor de tip!

ShiroNeko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:51:
245T was toch soms een TN paneel :?
De 245T is al een ouder model, er is een ander model ook met nr 245 maar met de T ervoor geloof ik. Die ik bedoel is deze:
http://tinyurl.com/yzwzxu5
Daarnaast zou ik niet voor S-PVA gaan. Peperduur model van Samsung van 27 inch vond ik er niet uitzien :X
S-IPS is ook niet ideaal, maar wel een flink stuk beter vind ik. Kost wat, maar dan heb je ook wat !!
Ik heb al es IPS monitoren gehad, en het glinstereffect vind ik erg onprettig. Mijn huidige Dell 2405 vind ik perfect, er moet er nu nog eentje bij.

ShiroNeko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:56:
[...]

Ben je hier zeker van? De shop waar ik deze laatst tegen kwam liste hem als S-IPS. Omdat de 3008 ook S-IPS is stelde ik me er geen vragen bij.

Ik ga er zeker nog naar kijken, bedankt voor de tip!

ShiroNeko
Ik weet 100% zeker dat het een S-PVA paneel heeft. Alle Dell 2405, 2407 en 2408 monitoren hebben dit paneel. Alleen de nieuwste Dell U2410 heeft een S-IPS.

Zie ook deze thread, [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
Dus je wijst IPS schermen af vanwege het 'glinstereffect'? Waarom heb je daar last van? Ik merk het alleen als ik met m'n neus op het scherm zit maar verder niet en vind het zeker niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:01:
[...]

Ik heb al es IPS monitoren gehad, en het glinstereffect vind ik erg onprettig. Mijn huidige Dell 2405 vind ik perfect, er moet er nu nog eentje bij.
Dat is een redelijk punt :)

Monitoren blijven iets subjectiefs, en gezien er geen ander onderdeel is waar je zoveel mee te doen hebt (je kijkt er per slot van rekening continu naar als je achter de PC zit) moet je idd hier geen compromissen sluiten.

Maar dat gezegd: als je zeker weet dat je Dell 2405 perfect is, waarom niet gewoon een 2e handsje op de kop tikken? Kost minder en ziet er als het goed is echt hetzelfde uit (zowel qua beeld als frame).
ShiroNeko
Wij Tweakers doen elkaar constant de groeten, dat hoef je niet onder iedere post te doen. Wil je toch zoiets? Gebruik dan je sig, daar is hij voor...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:15

Jrz

––––––––––––

Is dat echt zo'n ellende dan? Ik heb al jaren een 2405, mooie kleuren :) En begin dit jaar ofzo laten vervangen door dell :) Hij knipperde afentoe. Dus deze is weer lekker vers:D

Op kantoor staat een of ander cheap ding wat ik niet goed gecalibreerd krijg.
Ik zat de denken om mijn pc te vervangen voor een imac 24"

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:18:
[...]
Maar dat gezegd: als je zeker weet dat je Dell 2405 perfect is, waarom niet gewoon een 2e handsje op de kop tikken? Kost minder en ziet er als het goed is echt hetzelfde uit (zowel qua beeld als frame).
[...]
Hmmm, eigenlijk nog niet overwogen. Ik zou m'n 2405 nooit wegdoen, vandaar dat het niet bij me is opgekomen dat er een tweedehands te vinden zou zijn ;)

Maar ik ga er zeker eens naar kijken. En anders is die 2408 wel leuk, jammer van de wide gamut, geeft wel heel andere kleuren dan een 2405, en als ze dan alletwee naast elkaar staan valt het wel erg op. Misschien dat Windows 7 wel kleurenprofielen ondersteunt voor Windows UI zelf?

Enfin, ik weet wat doen dit weekend :) Bedankt allemaal voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:10

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 18:56:
Zijn er ueberhaupt nog PVA monitors op de markt?
Die vraag heb ik me recentelijk ook gesteld. Ik heb nu een M-PVA 24" van LG en ik ben zeer tevreden over de beeldkwaliteit, ik zit ook vaak achter TN schermen en dat is toch meestal een stuk minder qua kleuren, kijkhoek en balans/afstelling. Ik ben wel in de markt voor dual monitor opstelling, maar tot mijn verbazing was het assortiment van *PVA monitoren, wat al niet groot was, nog verder uitgedund.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48

Cheezus

Luiaard

defiant schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:27:
[...]
Ik ben wel in de markt voor dual monitor opstelling, maar tot mijn verbazing was het assortiment van *PVA monitoren, wat al niet groot was, nog verder uitgedund.
TN-schermen worden gewoon steeds beter zodat ze ook voor de 'meer' eisende consument voldoen. PVA monitoren worden dus steeds meer een niche product voor professionals of prosumers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

primusz schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:54:
[...]

TN-schermen worden gewoon steeds beter zodat ze ook voor de 'meer' eisende consument voldoen. PVA monitoren worden dus steeds meer een niche product voor professionals of prosumers.
Dat TN schermen steeds beter worden durf ik redelijk aan te vechten. M'n nieuwe, verder uitstekende, laptop heeft er een en het is ellendig. Als ik naar shops ga en kijk naar de schermen daar is het niet noemenswaardig beter qua kijkhoek of kleurdiepte dan een paar jaar terug, en als er een PVA of IPS scherm tussen zit zie je het gelijk wel.

Wat ik daarentegen wel zie is dat PVA bij monitoren verdrongen wordt door TN (goedkoper) en IPS (minder rijke kleuren, wel betere kleurdiepte, en niet eens zoveel duurder dan PVA), maar dat PVA bij de betere LCD TVs terug te vinden is. Dat verbaast me niets, want daar is de technologie het best voor geeigend (zwart is echt zwart en colour saturation is zeer goed).

Dat gezegd, er zijn er nog zat. Als je in PW zoekt op PVA vind je veel. Als je dan filtert op niet meer dan EUR 650 (meeste zijn Eizos en LaCies) en de 24" er tussenuit pikt vind je een slecht leverbare Samsung 245T en een zo te zien prima leverbare Dell 2408WFP (en een idioot goedkope en erg interessante Samsung F2380 23" C-PVA scherm voor details C-PVA + review scherm lees hier - conclusie is dat het een prima scherm is als je geen snel of extreem nauwkeurig paneel nodig hebt)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1