Toon posts:

Harde schijf geeft geen bestanden meer weer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn externe hardeschijf een Western Digital met 500 GB opslagruimte is nagenoeg vol op 500 mb na.
Maar nu geeft hij wel aan dat ik 400zoveel GB heb gebruikt en 500MB vrij heb. Ik kan verder ook geen nieuwe mappen maken of iets op de schijf opslaan.
Alleen ik zie geen enkele map of bestand meer. Dat is vrij vervelend gezien al mijn muziek hierop staat.
Ik heb al geprobeerd testdisk te gebruiken maar die herkent mijn externe hardeschijf niet.
En CHKDSK lijkt me ook niet werken gezien het een externe HDD is.

Hij heeft wel aan een computer gehangen die nu niet meer wil opstarten. Die zelfs na formatteren en windows opnieuw eropzetten niet verder komt dan een knipperend streepje na de bios.

Wat te doen? Ik hoop en neem aan dat de data niet verdwenen is.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En hoe is die computer stuk gegaan?
Kortsluiting? Dan heb je wellicht een probleem nu.
(Wel raar dat je windows er nog op krijgt.)

[ Voor 20% gewijzigd door Saturnus op 16-10-2009 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:43:
En hoe is die computer stuk gegaan?
Kortsluiting? Dan heb je wellicht een probleem nu.
(Wel raar dat je windows er nog op krijgt.)
Sowieso geen kortsluiting. Hij had al langer wat kuurtjes dat hij opeens een reboot deed en vervolgens zei dat er geen bootdisk gevonden kon worden. Als ik hem dan later weer opstartte werkte alles weer naar behoren. Dat is twee keer gebeurd. maar ik kon met dingen als hijackthis niets raars vinden. Dus liet ik het daar maar bij. De derde keer echter wilde hij helemaal niet meer in windows komen.
Toen heb ik op die computer gekeken of er iets mis was met die schijf via CHKDSK. Daar was niks mis mee maar na formatteren en opnieuw windows proberen te installeren kom ik dus nog steeds nergens. En heb ik maar even achter deze pc plaats genomen.
Echter kom ik er net achter dat mijn externe HDD nu blijkbaar ook kuren heeft.

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kom je nog wel in de bios van die pc? Check dan even de temperaturen, maar vooral spanningen van de voeding.
Koppel desnoods zoveel mogelijk spul los en kijk of hij dan wel doorloopt.

Verwijderd

Saturnus schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:00:
Wat kan ik me hierbij voorstellen om spullen los te koppen :D (ik ben namelijk nog een beetje leek) Bedoel je hiermee zoveel mogelijk overbodige rotzooi zoals een tweede Harddisk of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
Saturnus schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:00:
Kom je nog wel in de bios van die pc? Check dan even de temperaturen, maar vooral spanningen van de voeding.
Ik kom nog wel in de bios van die pc. Maar op dit moment is hij niet aangesloten. En daar zit sowieso niet veel extra meuk in alleen een netwerkkaartje en een kaartje met wat extra USB aansluitingen die ik er eventueel uit zou kunnen halen.

Mijn prioriteit ligt voor mij eerstbij mijn externe HDD die nu dus geen bestanden weergeeft. Als ik daar een nieuwe map op probeer aan te maken krijg ik het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
En natuurlijk weer geen regelmatige backups gemaakt.
Hang hem aan een andere pc en probeer hem te benaderen met Knoppix of een Ubuntu Live -CD.

[ Voor 3% gewijzigd door donnervogel op 16-10-2009 19:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik raad je aan Thematopic: Datarecovery eens door te nemen en met wat tools daaruit aan de slag te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:20:
Ik raad je aan Thematopic: Datarecovery eens door te nemen en met wat tools daaruit aan de slag te gaan.
Pffff, ik dus zon diagnostisch programmatje van WD gedownload daarmee kon ik hem niet tussen mijn physical drives krijgen zodat ik even kon testen en zeker weten of hij dood was.
Ik als laatste wanhoopspoging mijn pc opnieuw opgestart en opeens nergens problemen meer mee 8)7
Maar dit heeft me toch wel overtuigd dat ik me maar is in backuppen moet gaan verdiepen ;(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Als laatste optie kan je altijd de usb schijf open maken, daar zit namelijk een normale sata/ide schijf in.
Dan kan je wellicht meer met bepaalde software.

Maar probeer eerst eens een echt datarecovery programma als "getdataback" of andere software die genoemd worden in de opslagmedia faq.
Pagina: 1