Toon posts:

Van 8800GTS naar GTX260, waardige upgrade?

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Quad-Core PC (Q6600) met 6GB DDR2 geheugen (draai hem op Windows 7 64bit) en een 8800GTS 512mb kaart. Heb daar destijds 270€ voor betaald (oktober 2007) en wil nu eigenlijk toch wel een nieuwere kaart hebben om ook de recente games goed te kunnen draaien. Nu zag ik dat de GTX260 redelijke prestaties leek te hebben bij de meeste recente games, ondanks dat hij voor ong. 150€ te krijgen is. Nu wil ik gebruik kunnen maken van PhysX, vind dit belangrijker dan DX11 wat ATI bijvoorbeeld heeft. Heb een andere PC in huis waarbij ik 3D Vision van Nvidea samen met PhysX draai (Batman, Mirror's Edge) en vind te echt een geweldige toevoeging.

Nu was dat gewoon een nieuwe Pc waarbij alles apart moesten worden aangeschaft dus moest er niets worden geupgrade, maar aangezien er bij mijn huidige systeem waar ik een nieuwe kaart voor wil enkel de kaart hoeft te worden vervangen vroeg ik me af of deze upgrade het geld waard is, of dat het eigenlijk de moeite niet waard is.

Mvg,

Penhoat

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:38
Of het een waardige upgrade is ligt aan de gebruiker.... voor de een is een GTX 280 -> 285 nog te doen, voor de andere van een 7800GTX naar een GTX295.

Echter gezien je 3D Vision gebruikt zal je in die pc toch wel iets van een GTX 280 ofzo hebben.... (120 FPS, Physx)... Heb je nog een pc met een kaart die beter is als die 8800GTS nodig?

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 16-10-2009 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
EDIT: *niets*

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 15:50 ]

• Paprika
Aaha.... lekker vriendelijk.
Caelorum schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:43:
nu wil je hem natuurlijk wel verder helpen of niet?
Tja,
als je na het kijken van reviews nog andere mensen nodig hebt om te bepalen of jij +/- 100 euro moet uitgeven (nieuwe GTX260 - 2e hands prijs van die 8800GTS) daarvoor, dan kan ik niet meer zeggen dan dat, maar als die vraag voor sukkels is dan zal dat wel zo zijn. :+

[ Voor 88% gewijzigd door Paprika op 16-10-2009 15:46 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:03

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-05 11:03
Caelorum schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:43:
[...]

Tuurlijk help je mensen die jou uitschelden vriendelijk verder :+.

Beetje respect mag natuurlijk wel van de TS, we hebben natuurlijk geen glazen bol. Ook hoef je niet zo bot te reageren, daarmee maak je mensen alleen maar heel boos en zal je geen hulp meer krijgen.

Ontopic:
Toch denk ik dat je beter een ATi kaart kan kopen, zelfs al vind je Dx 11 geen toegevoegde waarde, de ATi kaarten hebben op het moment betere prijs/kwaliteit, en 40nm, dus minder verbruik, minder warmte, etc. Het is je eigen keuze, maar denk er nog even over na zou ik zeggen ;).

De upgrade van 8800GTS naar GTX260, GTX275 of GTX285 is zeer goed te merken, zoek maar een paar benchmarks op, dan weet je de antwoorden op je vragen ;).

Verwijderd

niet doen

[ Voor 97% gewijzigd door Edmin op 16-10-2009 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=32752419,noline]
Echter gezien je 3D Vision gebruikt zal je in die pc toch wel iets van een GTX 280 ofzo hebben.... (120 FPS, Physx)... Heb je nog een pc met een kaart die beter is als die 8800GTS nodig?
Ok. Ik heb de GTX 285 in de andere PC zitten. Reden dat ik dat bij beide wil is omdat ik deze uiteindelijk ook mee zal nemen naar het vakantiehuis waar ik het ook wil gebruiken.

Sorry voor "Je bent een sukkel als je het zelf niet weet", mijn collega hier op werk had dat onder mijn naam neergezet. Excuses daarvoor :/

Verder wil ik echt geen ATI kaart. Ik vind PhysX in mijn games een erg mooie toegevoegde waarde, iets dat veel meer toegevoegd in mijn ogen dan wat betere belichting etc van DX 11. Als je online de verschillen opzoekt wat PhysX enabled extra bied bij Batman, je wil niet meer terug. Verder vind'k 3D gamen geweldig, prachtig gewoon, even wennen maar zeker moeite waard.

• Paprika
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:54:
[...]
Ok. Ik heb de GTX 285 in de andere PC zitten. Reden dat ik dat bij beide wil is omdat ik deze uiteindelijk ook mee zal nemen naar het vakantiehuis waar ik het ook wil gebruiken.
Dat legt een boel uit :)
Verder wil ik echt geen ATI kaart. Ik vind PhysX in mijn games een erg mooie toegevoegde waarde, iets dat veel meer toegevoegd in mijn ogen dan wat betere belichting etc van DX 11. Als je online de verschillen opzoekt wat PhysX enabled extra bied bij Batman, je wil niet meer terug. Verder vind'k 3D gamen geweldig, prachtig gewoon, even wennen maar zeker moeite waard.
De GTX260 zal moeite hebben met 3D gamen omdat je 120Hz moet draaien dus daarvoor hoef je het denk ik niet te doen. Je zou zelfs een ATi kaart kunnen kopen en de 8800GTS als dedicated physx kaart gebruiken, dan heb je dubbele winst (of kan je dan Batman niet meer met PhysX spelen?).

Verder blijft het dan benchmarks bekijken en kijken of het FPS verschil de upgrade waard is.

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 16-10-2009 16:02 ]

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Waarom koop je dan niet gewoon een los physx kaartje?

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:01:
De GTX260 zal moeite hebben met 3D gamen omdat je 120Hz moet draaien dus daarvoor hoef je het denk ik niet te doen. Je zou zelfs een ATi kaart kunnen kopen en de 8800GTS als dedicated physx kaart gebruiken, dan heb je dubbele winst (of kan je dan Batman niet meer met PhysX spelen?).

Verder blijft het dan benchmarks bekijken en kijken of het FPS verschil de upgrade waard is.
Oh ok. Dat is vervelend. En zou het ook niet mogelijk zijn als ik de resolutie zou verlagen naar bijvoorbeeld 1280x720 om dan 3D Vision draaiend te krijgen, het is toch maar een 22" monitor.

Heb verder de benchmarks bekeken en die waren best redelijk vind ik zelf. Tuurlijk grafische toppers als Crysis en Stalker zal ik niet op maximale resolutie soepel kunnen draaien, maar dat verwacht ik voor dat geld ook echt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Cyrus-The-Virus schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:03:
Waarom koop je dan niet gewoon een los physx kaartje?
Hoe bedoel je? Is er een mogelijkheid om een losse PhysX kaart te kopen waarmee PhysX in die games als Batman en Mirror's Edge dus functioneerd ook al zou ik bijv een ATI kaart erin doen?

• Paprika
1280x720.... Wat zeggen reviews @ 1280x1024 met een GTX 260? Daar zul je dan ietsje boven zitten lijkt me.

Edit:

http://tweakers.net/benchdb/testcombo?keyword[73]=&keyword[74]=&showcol[74]=1&showcol[89]=1&showcol[88]=1&showcol[78]=1&keyword[75]=&showcol[100]=1&datemin=01-05-2004&datemax=17-10-2009&scoremin=&scoremax=&origine[Official]=1&origine[User]=1&bar_max=85&TestcomboIDs[1942]=1

GTX 260 @ 1680x1050 met 0x AA/16x AF 129.0 FPS

Zal wel lukken dan denk ik :) (PS: Dit zou zonder PhysX kunnen zijn)

[ Voor 88% gewijzigd door Paprika op 16-10-2009 16:13 ]

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
kon er maar 2 vinden in de pricewatch (BFG en asus), dus ik weet niet of die dingen nog los gemaakt worden. Maar in mn laptop heb ik ook een losse Physx kaart zitten (gamers laptop)

of batman en mirrors edge daar op draaien weet ik niet, ik heb die games niet.

wat ik wel weet is dat ik de physx op de nvidia kaarten uit moet zetten om die extra kaart te gebruiken. en het werkt super

Verwijderd

Topicstarter
Paprika schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:08:
1280x720.... Wat zeggen reviews @ 1280x1024 met een GTX 260? Daar zul je dan ietsje boven zitten lijkt me.

Edit:

http://tweakers.net/benchdb/testcombo?keyword\[73]=&keyword\[74]=&showcol\[74]=1&showcol\[89]=1&showcol\[88]=1&showcol\[78]=1&keyword\[75]=&showcol\[100]=1&datemin=01-05-2004&datemax=17-10-2009&scoremin=&scoremax=&origine[Official]=1&origine[User]=1&bar_max=85&TestcomboIDs\[1942]=1

GTX 260 @ 1680x1050 met 0x AA/16x AF 129.0 FPS

Zal wel lukken dan denk ik :) (PS: Dit zou zonder PhysX kunnen zijn)
Ok dit klinkt goed dan. Dan zal ik deze kaart aan gaan schaffen.

Bedankt voor alles.
Cyrus-The-Virus schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:11:
kon er maar 2 vinden in de pricewatch (BFG en asus), dus ik weet niet of die dingen nog los gemaakt worden. Maar in mn laptop heb ik ook een losse Physx kaart zitten (gamers laptop)

of batman en mirrors edge daar op draaien weet ik niet, ik heb die games niet.

wat ik wel weet is dat ik de physx op de nvidia kaarten uit moet zetten om die extra kaart te gebruiken. en het werkt super
Ik heb even gekeken, kon zo snel niet vinden of dat het echt hetzelfde functioneerd. Dus ga dat risico niet nemen. En voor 3D Vision zit ik toch nog aan Nvidea vast.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2009 16:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2 dingen:

1) je bent zelf verantwoordelijk voor wat er onder je account gepost wordt. Ook als een collega dat doet. In geval van twijfel, uitloggen. Dan kan niemand er misbruik van maken.
2) inhoudelijk heeft vipeax helemaal gelijk. Of een upgrade zin heeft kan maar een persoon bepalen en dat ben je zelf. Definieer je eisen en budget, lees je (met die eisen in het achterhoofd) in dmv reviews en ervaringen, en kies dan zelf op basis van die info. Daar zal voor een keuze iemand flink werk moeten verzetten, maar dat ben je gewoon zelf. Daarom staan we niet te springen om dit soort topic.

We laten je daarentegen absoluut niet in de kou staan. Lees dit eens door:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Daarnaast staat het je vrij om een technische deelvraag te stellen als iets je niet duidelijk is (dus niet "moet ik kaart X kopen?", maar "hoe zit het met ... in ... onder ... omstandigheden?"). Check wel eerst even met de search of een dergelijk onderwerp niet al vaker voorbijgekomen is - zeker hier in VB wordt vrijwel alles grondig doorge- en herkauwd :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.