Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
Hoi,

Ik heb een probleem met mijn pc. Ik heb een pc met oa:
e8400
4 gb 1066 mhz geheugen
en een 4870 512 mb 3d kaart.

Nou heb ik steeds problemen tijdens het spelen van half life 2(cs:s, portal, team fortress 2 enz..)
Hij blijft vastlopen en in de windows foutmeldingen staat dat er een video hardware fout was.
Nou had ik ditzelfde probleem een tijdje terug ook en toen werd aangeraden om nieuw geheugen te kopen, dat heb ik gedaan maar het probleem bleef dus.
Nou is mijn vraag, wat is handiger
Een nieuwe 4870 kaart kopen en de oude voor garantie opsturen om dan in crossfire te gaan
Een nieuwe 4890 kaart kopen, wachten op de oude en dan in crossfire
Of die nieuwe 5870 kopen en de oude gewoon verkopen op marktplaats
Als ik de nieuwste kaart koop moet ik dan ook mijn processor vernieuwen of maakt dat niet echt uit?

Btw, de pc loopt alleen vast bij source spellen. Far cry 2, crysis etc. werkt allemaal perfect.

Alvast bedankt voor diegene die iets weet :)

Verwijderd

waarom niet: oude voor de garantie opsturen, optie :?

over welke fout hebben we het hier? misschien dat er een heel andere probleem is dan je videokaart ?

persoonlijk zou ik voor de 5870 gaan als je toch een andere wilt

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

het is zonde om je kaart op te sturen en er later achter te komen dat het ding eigenlijk niet stuk was (en onderzoekskosten + verzendkosten incasseren). Loop in ieder geval alles nog even goed na, vooral softwarematig omdat alleen source spellen problemen hebben. Zet anders op een oude harde schijf een tweede OS en installeer daar enkel drivers en HL2 en test nogmaals. Loopt de boel daar ook vast dan is het zeer waarschijnlijk een hardwareprobleem, anders een softwareprobleem.

Ps. je bent er zeker van dat je videokaart niet oververhit raakt?

-_-

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor je een RMA aanvraagt moet je natuurlijk wel zeker weten dat het je videokaart is. En voor je je 4870 verkoopt moet je natuurlijk wel zeker weten dat je videokaart goed werkt.

Verder gan je een 4870 en 4890 samen in CF niet echt lief vinden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondanks dat je dit zelf bij je hardware zoekt (op basis van een softwaremelding - geen goede basis voor zo'n conclusie dus) is het opvallend dat je probleem enkel en alleen bij één game(engine) optreedt. Als je hardware kapot was zou je Crysis bijv niet kunnen spelen, en ook bij algemene driver issues zou je algemene problemen verwachten.

Daarom verplaats ik dit topic naar Spielerij - Problemen & Vragen. Daar weten ze beter hoe game-specifieke zaken aan te pakken. Het is voorbarig om het over garantie, laat staan een vervangende kaart te hebben voordat je weet wat er nu mis is. Vorige keer gokte je RAM en klopte het niet. Nu gok je videokaart - wie weet of je dan wel gelijk hebt...?

Move VB -> SPV

Let trouwens op:
Graag zelf inzet tonen mbt welke kaart te kopen, topics die alleen daarover gaan en waar die inzet niet terug te vinden is gaan dicht. Zie ook:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:36
Prijstechnisch raad ik je aan om een 2e 4870 te nemen. Een 5870 is heel wat duurder en gewoon te sterk in verhouding tot de rest van je systeem ~ je benut hem niet volledig. En een 4870 en een 4890 in crossfire is ook niet handig, want dan loopt de 4890 maar net zo hard als de 4870.

Maar misschien is het wel verstandig om eerst eens met zekerheid vast te stellen waar het probleem zit. En geef wat meer informatie over je systeem. Zoals welk OS, type voeding, mobo.
Zoals ik het nu lees heb je een melding over hardwarefouten in combinatie met bepaalde software. Dit zou goed kunnen betekenen dat je kaart in orde is, maar er iets met je drivers niet werkt.

Addicted to silent computing

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Edmin schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:31:
Verder gan je een 4870 en 4890 samen in CF niet echt lief vinden.
Hoe dat zo?
Kaarten uit dezelfde familie kunnen gewoon met elkaar werken. Alleen jammer dat de HD4890 dan op speeds van de HD4870 gaat draaien en je dan net zo goed een tweede HD4870 kan kopen.
Zie ook deze tabel voor de mogelijkheden.

En het is maar net wat je wilt: de HD5870 is niet zo snel als een HD4870X2 (en dus wellicht ook een HD4870 in Crossfire). Dus wil je puur op performance gaan en goedkoop uit zijn dan neem je een tweede HD4870 erbij. Maar wil je ook futureproof zijn met dingen als DirectX 11.0 en een zuinigere kaart in het algemeen, dan zou ik voor een HD5870 gaan. Plus dat je die enkele HD5870 later nog eens in Crossfire kan zetten met een andere 5000-serie :)

Edit:
Met hierboven dus :P
Duurde wat langer doordat ik die tabel niet zo 1-2-3 kon vinden :(

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 16-10-2009 13:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Mastodon334
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07-2022
Crahsystor schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:37:

Maar misschien is het wel verstandig om eerst eens met zekerheid vast te stellen waar het probleem zit. En geef wat meer informatie over je systeem. Zoals welk OS, type voeding, mobo.
Zoals ik het nu lees heb je een melding over hardwarefouten in combinatie met bepaalde software. Dit zou goed kunnen betekenen dat je kaart in orde is, maar er iets met je drivers niet werkt.
Oke, ja sorry was dat even vergeten, stom.

Ik draai vista 64 bits, en heb de nieuwste ati drivers, 9.9 is dat volgens mij.
Mobo= Asus P5E X38 (waarmee crossfire wel mogelijk is volgens mij)
Voeding = Coolermaster M620 modulair, 620 watt (is dit genoeg als ik 2x 4870 neem?)

@racer13, Heb tijdens het spelen van cs:s (voordat ie vastliep :P) de temps. gemeten

Resultaten idle

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/09/03/22/9uq.png

En tijdens cs:s @ max settings

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/09/03/22/ee3.png

Heb in andere topics gelezen dat dit best normale temps. zijn.

@dion_b Sorry:P

En als laatste, als ik dus een 5870 zou nemen zou ik dus mijn processor ook moeten veranderen om daar eigenlijk echt iets van te merken, klopt dat? En hoe zit dat met een 5850 kaart? Zou ik dan ook mijn processor moeten veranderen voor volledig effect?

[ Voor 40% gewijzigd door Mastodon334 op 16-10-2009 19:28 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006

Edmin

Crew Council

get on my horse!

FeaR1986 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Hoe dat zo?
Kaarten uit dezelfde familie kunnen gewoon met elkaar werken. Alleen jammer dat de HD4890 dan op speeds van de HD4870 gaat draaien en je dan net zo goed een tweede HD4870 kan kopen.
Dat bedoel ik ook. Je nekt de 90 door hem aan een 70 te koppelen.
Pagina: 1