Advies gevraagd bij aanschaf van nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlsgerri
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03-2022
Ik ben al n tijdje zoekende naar een nieuwe videokaart...
Heb nu een 8800 GTS (320/320) die verouderd is voor hetgeen ik er mee wil doen, namelijk gamen/computeren op een 42inch HD TV.

Nu zijn er zo ontzettend veel modellen beschikbaaar die binnen mijn budget passen van zo'n 150 Euro. Daarvoor wil ik simpelweg de meeste BFB!
De vraag die ik me daar zelf wel bij stel is hoeveel waarde te hechten aan een Physx, dus Nvidia,-kaart, omdat vele nieuwe games dit ondersteunen....

Ik zie door de bomen het bos niet meer, alhoewel ik zat te denken aan een 4870, een 5750 of een GTX 275.

Is er iemand die mij aub een weloverwogen, nauwkeuriger advies kan geven?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvermeulen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 10:31
En waarom geen Ati 5770? die past ruim in dit budget, en is naar mijn idee een goede toekomstbestendige kaart! (Direct X 11)
Overigens is deze kaart ook niet duur, voor rond de 120 kan je hem al in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-05 21:29
wlsgerri schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 06:40:
De vraag die ik me daar zelf wel bij stel is hoeveel waarde te hechten aan een Physx, dus Nvidia,-kaart, omdat vele nieuwe games dit ondersteunen....
Er zijn nog altijd maar een heel gering aantal games die de GPU echt voor Physx gebruiken en waar je het verschil tussen een nVidia & ATi kaart dan ook echt gaat merken... mocht je nou net die paar games erg veel spelen dan zou het geen slechte optie zijn.
Doe je dat niet zou ik zelf toch al meer richting een 5770 gaan zitten kijken, mede door DX10.1 & DX11 waar je meer aan zult gaan hebben waarschijnlijk dan de PhysX-techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09-2022

0scar

MacIJver

Misschien is het handig om de de systeem eisen van je computer even te posten.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? eens door. Er is niet 1 'beste' videokaart, dat hangt helemaal af van wat je ermee gaat doen. De kaarten die je opnoemt zijn erg populair, waardoor er best wat benchmarks over te vinden. Neem die eens door, die geven je een heel goed beeld van wat de kaart kan. Daarnaast kun je kijken naar de reviews die over de kaarten geschreven zijn met betrekking tot de features die ze hebben.

Ik ga dit topic in elk geval sluiten, omdat we verwachten dat je met bovengenoemd topic zelf een keuze kan maken :)

Dit topic is gesloten.