Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik weet niet zo goed wat ik in dit geval moet proberen.

Mijn Asus P5QC draait prima onder Windows 7 64. Dit mobo heeft een onboard RealTek HD geluidskaartchip. Maar als mijn computer in standby is geweest, hapert het geluid afentoe. Na een reboot gaat alles weer goed.

Eerst deed mijn Atheros onboard netwerk het ook niet meer na standby, maar in Apparaatbeheer heb ik "Allow the computer to turn off this device" oid UITgevinkt en toen werkte het wel na standby. Ik heb nog wel het gevoel dat mijn internet langzamer is totdat ik reboot. Maar de geluidskaart heeft geen vinkable opties.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Hmm meerder apparatuur op het moederbord werkt niet naar behoren ik zou eerst eens vanaf een ubuntu live cd opstarten en kijken of het daar wel fatsoenlijk werkt anders heb gewoon een defect moederbord.

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Laatste bios erin zitten? Vaak lossen deze nog wel eens standby dingetjes op. Standby troubles gaan testen met Linux heeft weinig nut aangezien ACPI ondersteuning vaak nog een minder punt is in Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Met de nieuwste Ubuntu versies is deze ondersteuning al heel erg bijgetrokken dus zeggen dat dit waardeloos is, is nu lang niet meer zoveel aan de orde als dat het wel was.Het was ook Shuttleworth een van zijn punten die echt hard aangepakt moesten en worden en dat kan ik ook degelijk merken met nieuwe netbookjes. Waar de ondersteuning van Linux kwa laptop gebeuren vroeger diep triest was.

Maarja wie zegt dat de drivers voor 7 al goed zijn of het bios zoals nielson al zegt! Belangrijke vraag die ik ook kan stellen is dat het wel goed gewerkt heeft !

[ Voor 17% gewijzigd door lamko op 16-10-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Ik zeg nergens dat het waardeloos is, alleen dat het een minder punt van Linux is en om dan met iets te gaan trouble shooten wat nog bekende problemen heetf is niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Ik zeg ook niet dat het handig is, bij dit soort fouten moet je gewoon weten waar je mee bezig bent. En ik wou jouw punt graag een beetje overdrijven anders kon ik er niet een leuk verhaaltje van meken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Lijkt me heel sterk dat dit een hardwarematig probleem is, dus ik ga voor deur 2: de gloednieuwe bios!
Als ik even tijd heb voor een rebootje en een paar stand-bytjes heb gehad, dan laat ik weten of het nu goed is. :)

Bedankt voor het meedenken. I'll be back.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb een nieuwe bios en een verse Windows 7 (kwam vandaag binnen), en nu heb ik het probleem niet meer!

Helaas doet nu mijn netwerk het niet meer na sleep. Truukje in OP werkt ook niet.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1