Hi!
Ik heb een probleem hier met -of- XML, -of- ASP, -of- .. iets anders.
Enfin, ik moet voor school een opdracht maken: vanaf een website moet ik dmv een ASP-pagina in een Access-database dingen kunnen toevoegen/wijzigen/verwijderen/etc. maar je moet 'm ook kunnen uitlezen.
Nu komt'ie:
Als ik de database uitlees, is dat geen probleem.
Ik druk op "Toon alle aanwezige boeken" en voila, ik krijg alle aanwezige boeken. En dat is bij alle gegevens die ik opvraag.
Het probleem zit echter in het wijzigen/toevoegen/verwijderen van gegevens. Dus zodra er data wordt aangepast. Om een of andere reden weigert de database de gegevens op te slaan, en ik heb niet genoeg verstand ervan om het op te lossen (eerlijkheid siert de mens?
)
Naar wat ik zie, klopt de code op de ASP pagina alswel in het MCL bestand.
Ook de leraar zegt dat dit klopt, en hij zei dat het een rechtenprobleem zou kunnen zijn. Echter krijg ik niet de foutmelding die je dan zou moeten krijgen, plus dat het niet uitmaakt onder wiens rechten ik inlog op de site. (die van hem; maximaal, die van mij, administrator. Beide geprobeert, beide werken niet.)
In de ASP pagina staat dit:
on error resume next
dim Mode
Mode = request.form("Mode")
if lid.UserIsBeheerder and Mode="Verzenden" then 'controleer in Session-object of bezoeker ingelogd is als beheerder
'Eerst de waarden in het object lid bijwerken
boek.BoekID = cLng(request.form("BoekID")) 'omzetten van tekst naar numeriek (long integer)
boek.BoekTitel = request.form("BoekTitel")
boek.BoekStatus = request.form("Boekstatus")
'Hiermee wordt de database bijgewerkt:
boek.Nieuw
response.redirect ("aanwezig.asp")
end if
%>
En dit is het deel 'Nieuw' van boek.MCL
public sub Nieuw ()
on error resume next
'***************************************************************************************************
db.name = "bridge"
db.sql = "INSERT INTO boek "
db.sql = db.sql + "(BoekID,BoekTitel,BoekStatus)"
db.sql = db.sql + " VALUES ("
db.sql = db.sql & boek.BoekID & ","
db.sql = db.sql + "'" + boek.BoekTitel + "',"
db.sql = db.sql + "'" + boek.BoekStatus + "');"
db.execute
end sub
Het is erg vreemd dat ik -niets- kan weizigen van data, tenzij ik iets onnozels over het hoofd heb gezien (zeer waarschijnlijk
)
De DB is 'Bridge.mdb', dus vandaar db.name = "bridge". Alle valuenamen kloppen ook. Maarja, mijn SQL/XML kennis is niet je-van-het.
Iemand enig idee? Hulp wordt gewaardeerd
Excuses als het niet het juiste subforum is, ik wist niet waar het anders moest.
M.v.g.
Nick
Ik heb een probleem hier met -of- XML, -of- ASP, -of- .. iets anders.
Enfin, ik moet voor school een opdracht maken: vanaf een website moet ik dmv een ASP-pagina in een Access-database dingen kunnen toevoegen/wijzigen/verwijderen/etc. maar je moet 'm ook kunnen uitlezen.
Nu komt'ie:
Als ik de database uitlees, is dat geen probleem.
Ik druk op "Toon alle aanwezige boeken" en voila, ik krijg alle aanwezige boeken. En dat is bij alle gegevens die ik opvraag.
Het probleem zit echter in het wijzigen/toevoegen/verwijderen van gegevens. Dus zodra er data wordt aangepast. Om een of andere reden weigert de database de gegevens op te slaan, en ik heb niet genoeg verstand ervan om het op te lossen (eerlijkheid siert de mens?

Naar wat ik zie, klopt de code op de ASP pagina alswel in het MCL bestand.
Ook de leraar zegt dat dit klopt, en hij zei dat het een rechtenprobleem zou kunnen zijn. Echter krijg ik niet de foutmelding die je dan zou moeten krijgen, plus dat het niet uitmaakt onder wiens rechten ik inlog op de site. (die van hem; maximaal, die van mij, administrator. Beide geprobeert, beide werken niet.)
In de ASP pagina staat dit:
on error resume next
dim Mode
Mode = request.form("Mode")
if lid.UserIsBeheerder and Mode="Verzenden" then 'controleer in Session-object of bezoeker ingelogd is als beheerder
'Eerst de waarden in het object lid bijwerken
boek.BoekID = cLng(request.form("BoekID")) 'omzetten van tekst naar numeriek (long integer)
boek.BoekTitel = request.form("BoekTitel")
boek.BoekStatus = request.form("Boekstatus")
'Hiermee wordt de database bijgewerkt:
boek.Nieuw
response.redirect ("aanwezig.asp")
end if
%>
En dit is het deel 'Nieuw' van boek.MCL
public sub Nieuw ()
on error resume next
'***************************************************************************************************
db.name = "bridge"
db.sql = "INSERT INTO boek "
db.sql = db.sql + "(BoekID,BoekTitel,BoekStatus)"
db.sql = db.sql + " VALUES ("
db.sql = db.sql & boek.BoekID & ","
db.sql = db.sql + "'" + boek.BoekTitel + "',"
db.sql = db.sql + "'" + boek.BoekStatus + "');"
db.execute
end sub
Het is erg vreemd dat ik -niets- kan weizigen van data, tenzij ik iets onnozels over het hoofd heb gezien (zeer waarschijnlijk
De DB is 'Bridge.mdb', dus vandaar db.name = "bridge". Alle valuenamen kloppen ook. Maarja, mijn SQL/XML kennis is niet je-van-het.
Iemand enig idee? Hulp wordt gewaardeerd
Excuses als het niet het juiste subforum is, ik wist niet waar het anders moest.
M.v.g.
Nick