Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Overal dezelfde mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien een hele simpele vraag maar ik kom er niet uit. Ik heb in huis een aantal pc's staan. Deze staan allemaal keurig in het netwerk. Op elke pc staat outlook als mail client. Ik heb daarnaast ook nog twee mac's staan met eigen mail programma.

Op alle pc's kan ik keurig alle mail ophalen. Het is zo ingesteld dat wanneer ik op pc 1 de mail binnen haal ik later ook op pc 2 dezelfde mail kan binnenhalen ("laat mail op server" en provider is Ziggo). Er zijn ook diverse accounts (mijzelf, vrouw en kinderen). Het probleem zit in het beantwoorden. Als ik op pc 1 een mailtje beantwoord kan ik of een ander later op pc 2 niet zien dat die mail al is beantwoord. Ik zoek dus een oplossing waarbij ik op alle pc's voor die betreffende account kan zien dat een ontvangen mail is beantwoord. Ik heb geprobeerd alles op een plek op te slaan en daarvandaan te benaderen maar dat werkte ook niet. Heb verder nog een pc die ik als server kan gebruiken en heb ook een windows home server draaien maar ik kom er niet helemaal (beter gezegd: helemaal niet) uit. Wil ook graag dat alles op de mac's ook wordt verwerkt. Heb gedacht aan Lotus notes met domino server maar dat wordt allemaal ingewikkeld voor mij als tamelijke digibeet.

Zijn er hier makkelijke oplossingen voor, heb ik te weinig gegoogled??? Wellicht anderen die ook soortgelijke "problemen" hadden en op een bepaalde manier opgelost?

john

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:53
Gebruik IMAP voor de mail?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:53:
Zijn er hier makkelijke oplossingen voor, heb ik te weinig gegoogled???
Google nog eens, maar dan met IMAP en Ziggo.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inderdaad makkelijkste oplossing. Zitten alleen links en rechts wat tricky dingen in (zoals verwijderen van items op 1 PC, en op andere PC die items juist verplaatsen), Ziggo heeft neem ik aan ook imap dus je hoeft amper wat aan te passen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel ik te weinig verstand van dit soort dingen heb, heb ik begrepen dat Ziggo juist geen imap biedt.

Zie ook deze link bij tweakers:IMAP server Ziggo (voormalig @home)

Dus dat gaat dan niet lukken en zal ik iets anders moeten!??

john

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zo te zien ondersteunt Ziggo inderdaad geen IMAP. Dan zou je je webmail moeten gebruiken, POP ondersteunt dit gewoonweg niet. Of een andere emailaanbieder zoeken

Rail Away!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 10:34
Gmail kan via pop3 email ophalen van andere email adressen, dus ook van ziggo. Zodoende kan je dan je email checken i.c.m. imap.

Je maakt dan eigenlijk een tussen stap met als voordeel dat je meer opslag hebt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

edit:
Wat hij hierboven zegt :)

[ Voor 90% gewijzigd door job op 15-10-2009 17:18 ]

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 10:34
Dan zou ik eerder voor de optie die ik hierboven heb geopperd gaan. Makkelijker in te stellen en minder om naar om te kijken.

edit:

Snel je bericht veranderen :( :P doet je ondertitel eer aan!!

[ Voor 13% gewijzigd door ErikCornelissen op 15-10-2009 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aan de gmail had ik inderdaad ook gedacht maar daar voel ik mij minder prettig bij. Het is het idee dat al mijn mail met alle berichten, adressen e.d. "ergens" staat. Bovendien heb ik begrepen dat ik geen backup van alles heb (niet alleen de mails maar ook de adressen e.d.) op mij harde schijf met gmail!? Dat heb ik nu in ieder geval wel. Als er iets gebeurt kan ik terugvallen op mijn backups.

john

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zou eens naar hmailserver kunnen kijken, GPL imap server programma. Die kan de mail van jou provider elke XX minuten binnenslurpen (ook met de optie dat het bewaard daar moet worden), dan werk je thuis met imap op die server.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die hmailserver had ik ook gezien. Ik heb begrepen dat ik deze zelfs op mijn windows home server kan installeren. Wat ik alleen niet heb gevonden of hiermee ook alle uitgaande mail wordt verwerkt zodat ik dus op alle pc's ook de uitgaande (beantwoordingen) heb. En ik dacht dat dit niet met mac werkte (dus dat ik op mijn mac's dezelfde mail heb als op de pc's) of zit ik hier fout?

john

• heuker
  • Laatst online: 00:49
Ehh je kan toch gewoon mail laten doorsturen naar gmail en die dan via imap in outlook benaderen met lokale kopieen? dan heb je dus op meerdere plaatsen een backup staan. Als uitgaande mailserver kies je dan voor Ziggo.

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
IMAP is de bom. Echt.

Er zijn genoeg hosters die ook IMAP bij hun account aanbieden. Zelf heb ik hoster voor domeinnaam + e-mail. Kost €25/jaar ofzo samen. Let er wel op dat je hoster IMAP en SMTP over SSL/TLS ondersteunt. Dat is imo tegenwoordig toch echt een must, zeker als je e-mail op een laptop gebruikt waar je wel eens gebruikmaakt van een onbeveiligde WLAN-lijn. En dat is tegenwoordig alles feitelijk alles behalve WPA2!

Persoonlijk vind ik dit de prettigste oplossing: zelf doen betekenen gedoe met updates en onderhoud. Bij GMail en kornuiten is altijd maar de vraag of de service gehandhaafd blijft en hoe het precies met privacy zit.

[ Voor 20% gewijzigd door Fuzzillogic op 15-10-2009 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal komend weekend eens die laatste gmail variant uitproberen. Zorgt dit dan ook er voor dat beantwoordingen overal zijn terug te vinden?
Blijf erbij dat gmail voor mijn gevoel niet lekker is vanwege het feit dat al mijn berichten elders ook staan. Nuja, ik ga maar eens hiermee en die hmailserver aan de slag.

john

• heuker
  • Laatst online: 00:49
Jazeker, Gmail heeft een 'send mail as' functie, instelbaar via de webinterface. Kijk anders bijvoorbeeld hier. Dit send as geldt niet alleen voor e-mail verstuurd via webmail, maar ook als je een e-mail verstuurt via outlook wanneer je smtp.google.com gebruikt.

Bij deze methode moet je, in tegenstelling tot wat ik eerder zei, niet de smtp-server van Ziggo gebruiken. Voordeel is dat Gmail alle inkomende en uitgaande mail op zijn servers bewaard.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:56:
Ja die hmailserver had ik ook gezien. Ik heb begrepen dat ik deze zelfs op mijn windows home server kan installeren. Wat ik alleen niet heb gevonden of hiermee ook alle uitgaande mail wordt verwerkt zodat ik dus op alle pc's ook de uitgaande (beantwoordingen) heb. En ik dacht dat dit niet met mac werkte (dus dat ik op mijn mac's dezelfde mail heb als op de pc's) of zit ik hier fout?

john
Zolang je mac met imap kan werken, werkt het :) Uitgaand wordt inderdaad direct verwerkt en is zichtbaar op alle PC's.

Ik zou zeggen probeer ze allebei. Zelf heb ik enkel emailservers zelf gedraaid, geen gmail oid gebruikt.

• job
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:11:
Blijf erbij dat gmail voor mijn gevoel niet lekker is vanwege het feit dat al mijn berichten elders ook staan. Nuja, ik ga maar eens hiermee en die hmailserver aan de slag.
Nu staat je mail bij ziggo op de server.
Internet gaat langs zoveel routers, servers en knooppunten.
Al je internetverkeer wordt gelogd (omdat de overheid dat wil)
Er echt wel mensen die als ze echt kwaad willen mee kunnen lezen.
Wil je echt vertrouwelijk communiceren, dan doe je dat onder 4 ogen op een fluister niveau, in een afgesloten kamer.
Of je gaat pgp toepassen op je mail verkeer.
ErikCornelissen schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:19:
Dan zou ik eerder voor de optie die ik hierboven heb geopperd gaan. Makkelijker in te stellen en minder om naar om te kijken.

edit:
Snel je bericht veranderen :( :P doet je ondertitel eer aan!!
Ja sorry, had mijn reactie getypt.. maar jouw oplossing was veel logischer.
Dus vandaar de edit :)

[ Voor 27% gewijzigd door job op 15-10-2009 21:29 ]

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
job schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 21:21:
[...]

Nu staat je mail bij ziggo op de server.
Waar je voor betaalt, en je hebt dus extra rechten en mag meer verwachten dan van eoa gratis e-maildienst.
Internet gaat langs zoveel routers, servers en knooppunten.
Al je internetverkeer wordt gelogd (omdat de overheid dat wil)
Er echt wel mensen die als ze echt kwaad willen mee kunnen lezen.
Gewoon SSL, klaar. Er valt dan ook best weinig te loggen.
Wil je echt vertrouwelijk communiceren, dan doe je dat onder 4 ogen op een fluister niveau, in een afgesloten kamer.
Of je gaat pgp toepassen op je mail verkeer.
pgp? Meh. Gewoon PKCS. Dat snapt élke mailclient, out of the box. Maar idd, met deze (en PGP) encryptie is het mogelijk om mail écht prive te houden. Dat gaat met webmail dus per definitie niet. Maar zo paranoïde ben zelfs ik niet ;)

Voor mij is het een balans: ik wil goede service met garanties, bij een bedrijf waar ik een goed gevoel bij heb, en dat de features en flexibiliteit biedt die ik zoek. Bij "gratis" e-maildiensten is er altijd een keerzijde. Ze willen wat van je, al is het maar om geld aan je te verdienen met advertenties. Best, maar advertenties icm privacy-gevoelige zaken zoals e-mail, daar zet ik altijd vraagtekens bij.

Het kost me een paar tientjes per jaar, maar daarmee staat voor mij iig de balans goed.
Pagina: 1