Toon posts:

Waarom werkt dit niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een netwerk ontwerp gemaakt voor mijn school, maar de leraar blijft zeggen dat het ontwerp niet klopt, het internet zou niet gaan werken, er mist iets... ik heb het al een aantal keren verandert, maar hij blijft het afkeuren en ik kom er niet meer uit.

Hopelijk kan iemand mij vertellen waarom het internet niet werkt.

Klik hier voor het ontwerp :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 11:57 . Reden: bedankt :) ]

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:38
Is het de leraar die op basis van jouw ontwerp aangeeft dat dit niet werkt, of heeft een praktijk test dit uitgewezen?

Ik zou snel wat meer informatie neer zetten voordat een mod langs komt en je topic sluit.

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Racemol schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:53:
Is het de leraar die op basis van jouw ontwerp aangeeft dat dit niet werkt, of heeft een praktijk test dit uitgewezen?

Ik zou snel wat meer informatie neer zetten voordat een mod langs komt en je topic sluit.
Dit heeft zijn leraar inderdaad op basis van het ontwerp gebaseerd. Er zit namelijk een fout in waardoor het internet inderdaad niet zal werken. En nog een puntje waarop nog iets anders fout zou kunnen gaan, maar dat is niet direct gerelateerd aan de connectie naar het internet.

[ Voor 12% gewijzigd door Appel op 15-10-2009 11:59 ]

Verwijderd

Ik zie ook niet zo snel waarom het niet zou werken, maar ik zou beginnen met de modem/router te vervangen door een modem, of deze op bridge te zetten. De rest neemt de ISA server voor zijn rekening.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik mis externe DNS servers, maar da's wel érg voor de hand liggend ?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
TheRookie schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:00:
Ik mis externe DNS servers, maar da's wel érg voor de hand liggend ?
mja zelfs dan werkt het internet gewoon nog :P

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ligt aan je definitie van "het internet werkt", als je tweakers.net intikt en geen site te zien krijgt is dat voor sommige mensen reden om te roepen dat "het internet niet werkt" :P

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-03 17:19
Kan het ook niet zo snel vinden hoor, D'r zit wel een fout in;) net ff onze netwerkbeheerder ermee lastig gevallen:D

het zit 'm in het bovenste gedeelte van het plaatje (tip)

trouwens tis niet helemaal fout, als het tenminste een fictieve opdracht is ;)
Als het een echte is ist wel fout:)
dus zoals al gezegd meer info please!

[ Voor 52% gewijzigd door Lucky0wn op 15-10-2009 12:08 ]

Verwijderd

Het was even zoeken, maar ik zie m ook... je kijkt er wel zo overheen, maar WAN IP is niet bestaand.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:01

iMars

Full time prutser

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:04:
Het was even zoeken, maar ik zie m ook... je kijkt er wel zo overheen, maar WAN IP is niet bestaand.
Inderdaad: x.265.x.x <-- 265 bestaat niet ;-)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
probeert LzpAppel nog netjes te zijn en hem zijn eigen schoolopdracht te laten maken gaan jullie het hem voorkauwen :/

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 21:11
WAN IP idd, daarnaast is de tekening in de het onderste deel (verbinding van clients aan terminal server) iets waar ik wel vraagtekens bij zet. :)

• Appel
Lucky0wn schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:03:
Kan het ook niet zo snel vinden hoor, D'r zit wel een fout in;) net ff onze netwerkbeheerder ermee lastig gevallen:D

het zit 'm in het bovenste gedeelte van het plaatje (tip)
Dat klopt niet. Ik zou graag de oplossing vertellen, maar GOT is geen plemp je huiswerk hier neer en kopieer het een half uurtje later naar een .doc en klaar.

Wat ik denk is dat de TS zijn klas(sen) beter moet volgen.

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-03 17:19
EnigmA-X schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:09:
WAN IP idd, daarnaast is de tekening in de het onderste deel (verbinding van clients aan terminal server) iets waar ik wel vraagtekens bij zet. :)
spoiler: title
Moet een switch tussen!!!
webmail schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:06:
[...]

zoals eerder door mij gezegd: Stel dat dit een fictieve opdracht is? :9

[ Voor 39% gewijzigd door Lucky0wn op 15-10-2009 12:13 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

EnigmA-X schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:09:
daarnaast is de tekening in de het onderste deel (verbinding van clients aan terminal server) iets waar ik wel vraagtekens bij zet. :)
Vind het ook maar vaag ... is dat een VPN tunnel ofzo !?!? Ben niet zo vertrouwd met Visio :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
Buiten het wan ip zou ik niet weten wat er niet zou kloppen.

[ Voor 73% gewijzigd door DukeBox op 15-10-2009 12:14 ]

Verwijderd

webmail schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:06:
[...]

Hmm... Daar had ik zomaar ook overheen gekeken... Toch maar uitslapen voor ik me met zulke dingen ga bezighouden :P

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:38
Van wat ik zie:

WAN adres klopt inderdaad niet, ook bij een fictieve opstelling gaat dit niet werken, je moet je wel aan de standaarden houden.

Modem/router zit er ná de ISA server, dit hoeft niet, nu moet je het verkeer 2 keer routeren. Maak hier dus een transparant modem van

Ik weet niet zo goed hoe ik de constructie benden, tussen de terminal en clients moet lezen.. Daar kan wellicht nog iets zitten wat niet helemaal goed is, maar mijn kennis van Visio symbolen is niet echt up-to-date :)

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Je verwijst ook naar 192.168.1.1 en 192.168.1.2 adressen voor DNS, maar die kom ik voor de rest ook niet tegen in je schema.

Verder het 265 nummer ;)

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

• Appel
Ik wou dat ik jullie had toen ik nog op school zat!

Sorry hoor, maar de rede waarom ik nu kan zeggen er zit dit, dat en zus fout is omdat mijn leraar mij de boel nooit voorkauwde.

Ik zou een hint hebben gekregen als ik geluk zou hebben maar dat zou alles zijn. In mijn mening is de enige die de oplossing zou mogen verklappen de leraar omdat hij/zij dan ook gelijk het niveau weet van de TS om het lesprogramma daar eventueel op aan te passen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
Sc0rPi0N schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:20:
Je verwijst ook naar 192.168.1.1 en 192.168.1.2 adressen voor DNS, maar die kom ik voor de rest ook niet tegen in je schema.
Jawel, de 2 servers hebben dat ip. (ze wijzen dus ook naar zichzelf).. zolang je geen dns nodig hebt of forwarders gebruikt geen probleem.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, het antwoord is al gegeven, maar dat je leraar deze fictieve opdracht daarop zou afschrijven is bullshit.
Routingtechnisch staat het allemaal goed (op het onmogelijke WAN adres na dan ;) ) dus op zich is de opdracht prima gemaakt.
let er wel op dat je op de Interne DNS servers nog een DNS forward gebruikt naar externe DNS servers. :)

Tot slot is GoT natuurlijk geen huiswerkdumpforum. Dat je de mening/inzicht vraagt van een ander is nog
tot daar aan toe, maar je moet er zelf wat van leren natuurlijk.

Suc6 met je opdracht verder :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.