¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
[edit]
Om (ietsje) toe te voegen: Ik volg het topic al een tijd, maar helaas ben ik voor de meeste opdrachten niet te porren. Hopelijk komt er snel een leuke uitdaging
ps. Props voor het huis, Typnix en de goede programmeurs onder ons!
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2009 20:12 ]
Wat voor opdrachten zou je terug willen zien en kan je daar een voorbeeld van geven?Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:08:
Dan moet je wel bit-wise gaan rekenen
[edit]
maar helaas ben ik voor de meeste opdrachten niet te porren. Hopelijk komt er snel een leuke uitdaging
Thnxps. Props voor het huis, Typnix en de goede programmeurs onder ons!
http://pastebin.com/f20787191
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Bruggen Bouwen
InleidingDe gemeenteraad van een stad heeft het het plan opgevat om een systeem van bruggen te bouwen aan al hun gebouwen in de binnenstad zodat de mensen naar een gebouw kunnen lopen zonder dat ze echt "buiten" zijn.
Opdracht
Jij moet een programma bouwen die meehelpt om erachter te komen om welke combinatie van bruggen het meest optimaal is.
Regels
De stad is opgezet als een raster van vierkanten. Ieder gebouw bezet 1 of meerdere vierkanten. Twee bezette vierkanten waarvan de hoeken elkaar raken, kunnen worden gezien als een enkel gebouw. En die hoeven dan ook geen brug.
Bruggen mogen alleen gebouwd worden tot op de lijnen van het raster die de randen vormen van de vierkanten.
Elke brug moet gebouwd worden in een rechte lijn en moeten exact twee gebouwen aan elkaar koppelen.
Voor een gegeven set aan gebouwen, moet jij het minimum aantal bruggen calculeren die nodig is om alle gebouwen aan elkaar te koppelen. Als dat onmogelijk is, zoek dan een oplossing die het aantal gebouwen die niet aan elkaar gekoppeld is minimaliseert.
En als je tussen de mogelijke oplossingen zelfde aantal bruggen hebt, moet je kiezen voor de oplossing met de kortste brug, gemeten aan de grote van de grootte van het raster.
Twee bruggen mogen elkaar kruizen maar dan moeten ze wel van etage verschillen en ze mogen elkaar ook niet aan elkaar verbonden zijn.
Het volledige opdracht kan je vinden in deze link.
Wat ik daar hoop te vinden:
* Zijn 2 diagonaal verbonden vakjes met een gezamenlijk punt, ook 1 gebouw. Ze hebben namelijk 1 hoek gemeen.
* De "rechte lijn" van een brug hoeft mag dus ook diagonaal of 30 graden worden getrokken. Of bezetten bruggen eigenlijk vakjes?
[ Voor 4% gewijzigd door Bolukan op 28-12-2009 14:55 ]
Je hebt gelijk dat de link(website) niet werkt. Op het moment van schrijven werkte het wel. Ik neem aan dat het later op de dag wel weer online is.Bolukan schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:47:
Link werkt niet. (PS: Kan aan mijn DNS liggen)
Wat ik daar hoop te vinden:
* Zijn 2 diagonaal verbonden vakjes met een gezamenlijk punt, ook 1 gebouw. Ze hebben namelijk 1 hoek gemeen.
* De "rechte lijn" van een brug hoeft mag dus ook diagonaal of 30 graden worden getrokken. Of bezetten bruggen eigenlijk vakjes?
In de PDF staat alles erin wat je moet weten.
Oftewel, één gebouw, geen brug nodig.Each building occupies a connected set of one or more squares.
Two occupied squares whose corners touch are considered to be a single building and do not need a bridge.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Niet helemaal conform de I/O specificaties, maar voor de verandering een oplossing in JavaScript:Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:21:Bruggen Bouwen
http://hell.student.utwen...-29-building-bridges.html
RSA probleempje
Zo voor het nieuwe jaar(op het moment van schrijven) heb ik weer een nieuwe opdracht voor jullie klaar.De procedure van een RSA encryptie is gebaseerd op het volgende:
- Genereer twee naburige priemgetallen p en q
- Bereken n = pq en φ = (p - 1)(q - 1).
- Vind dan een integer e, 1 < e < φ, zodat gcd(e, φ) = 1
Een boodschap is in dit systeem een nummer die voor komt in de interval [0,n-1].
Om een stuk tekst te versleutelen moet er voor iedere boodschap m, met het formule c=me % n worden gecalculeerd.
Om het weer te ontsleutelen is de volgende procedure nodig: calculeer d zo dat ed =1 % φ. En dan voor iedere boodschap die versleuteld is, c, calculeer dan m=cd % n.
We nemen voor het gemak de variabel m waarvoor het formule me % n = m voor openlijke boodschappen.
Een probleem wanneer e gekozen moet worden is dat er niet teveel openlijke boodschappen moeten zijn.
Bij voorbeeld:
Stel dat p=19, q= 3.
En dan n=19*37=703 en φ=18*36=648.
Als we e=181 kiezen, En ondanks dat gcd(181,648)=1 dan zou het nog steeds voor kunnen komen dat alle mogelijke boodschappen m (0≤m≤n-1) nog steeds openlijke zijn wanneer de formule me % n wordt gecalculeerd. Het is dus belangrijk dat het aantal openlijke boodschappen tot het minimum beperkt blijft.
Opdracht
Kies p=1009 en q=3643.Vind de som van alle waarden die e, 1<e<φ(1009,3643) en gcd(e,φ)=1, zo dat het aantal openlijke boodschappen voor deze waarde e, tot het minimum blijft.
Bron originele tekst: link
En voor de beginners en de medioren:
Broncode spugen
Opdracht
Maak een script of codebestand die als hij uitgevoerd wordt, exact dezelfde broncode produceert als de uitvoerende code. De output moet tot op de letter nauwkeurig hetzelfde zijn als het bronbestand die de output genereert.Regels
Het is niet toegestaan om de sourcecode van het bestandssysteem te lezen of eventueel uit het geheugen te laden als dit mogelijk is in een programmeertaal. De sourcecode moet geheel zelfstandig gegenereerd worden.
Veel plezier!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 20:19 ]
Verwijderd
Die wordt leuk
Verwijderd
Typnix wil graag dat je een quine maakt.Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:33:
@Typnix Voor het Broncode Spugen. Is het daar de bedoeling dat je een bepaalde broncode hebt, en dat je door slim gebruik van je programmeertaal diezelfde broncode (door dezelfde class) genereert?
Die wordt leuk
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Dat maakt het een stuk eenvoudiger ;p
Heb wat oud materiaal opgegraven. Misschien interessant om te lezen.Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 21:53:
Oh, pff. Je mag delen van je code hardcoden in je applicatie (Ik was al redelijk ver met Java Reflection)
Dat maakt het een stuk eenvoudiger ;p
[list]
• The Search For Self-Documenting Code
• Slides van het TU Delft vak IN3110 Fundamentele Informatica I (berekenbaarheid), gegeven in 2006-2007.
1
2
3
4
| s=""" print('s='+3*'"'+s+3*'"'+s) """ print('s='+3*'"'+s+3*'"'+s) |
Ik ga nog wel even over een Brainfuck implementatie nadenken. Dat is wat uitdagender.
Jammer dat GoT's codetag de lege regel 5 niet laat zienSoultaker schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:19:
Quick'n'dirty in Python:
Python:
1 2 3 4 s=""" print('s='+3*'"'+s+3*'"'+s) """ print('s='+3*'"'+s+3*'"'+s)
(Scherp opgemerkt, trouwens!)
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| public class Quine { public static void main(String[] args) { String [] tekst = { "public class Quine ", "{", " public static void main(String[] args)", " {", " String [] tekst = {", " };", " for(int i=0; i<5;i++) System.out.println(tekst[i]);", " for(int i=0; i<tekst.length;i++) System.out.println((char)34+tekst[i]+(char)34+',');", " for(int i=5; i<tekst.length;i++) System.out.println(tekst[i]);", " }", "}", }; for(int i=0; i<5;i++) System.out.println(tekst[i]); for(int i=0; i<tekst.length;i++) System.out.println((char)34+tekst[i]+(char)34+','); for(int i=5; i<tekst.length;i++) System.out.println(tekst[i]); } } |
Beetje lang, maar goed, het werkt wel.
Ik weet een kortereSoultaker schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 22:19:
Quick'n'dirty in Python:
Python:
1 2 3 4 s=""" print('s='+3*'"'+s+3*'"'+s) """ print('s='+3*'"'+s+3*'"'+s)
Ik ga nog wel even over een Brainfuck implementatie nadenken. Dat is wat uitdagender.
1
|
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Die had ik ook al bedacht, vond hem alleen te flauw om te posten...oisyn schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:26:
Hij voldoet anders gewoon aan de regels die je hebt opgesteld
Maar ik vind het een beetje mindere opdracht, niet echt nuttig.
Laat zelf eens wat zien?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Erg mooi.Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:55:
Iets wat ik aan het begin van cursus Java (november) moest kloppen:
[..]
Beetje lang, maar goed, het werkt wel.
Lame.
Ik heb m'n quine in Brainfuck ook afgemaakt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
| Load data which encodes the program after this data using bytes 1 through 7 to encode the Brainfuck characters: 1 = plus 2 = minus 3 = left angle bracket 4 = right angle bracket 5 = left square bracket 6 = right square bracket 7 = period >+++++>+++++>++>++++>++++>+>+++>+++>++++++>+++>++++++>++++>++++>++++>+++++>+++>+ ++>+>+>+>+>+>+>+>+>+++++>++>++++>+>+>+>+>+>+>+>+>+++>++++++>++++>++>++>+++++++>+ +>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>+++++++>++++>++>+++++>++ >+++>+++++++>++++>+++++>++>+++>+++++++>++++>+++++>++>+++>+++++++>++++>+++++>++>+ ++>+++++++>++++>+++++>++>+++>+++++++>++++>+++++>++>+++>+++++++>+++++>++>++++++>+ +>++>++>++>++++>++++++>+++>+>+>++++>++++++>+>+>+>+>+>+++++>++>+++>+>+>+>+>+>+>++ ++>++++++>+++>++>++++>++++++>+++>+>+>++++>++++++>+++>+>+>+>+>+>+>+>+>+>+>+>+>+>+ >+>++++>++++++>+++>+>+>++++>++++++>+++>+++++>++>+++>+>++++>++++++>++++>++++>++++ ++>+++>+++>+++>+++++>+++>++++++>++++>+++++>+++++++>++++>++++++ we need to make some room in front (at least three spaces) [[->>+<<]<]>>> shift data two places to the right and then move to start of data For each data byte I'm going to print out code to load it and decode it into its ASCII character value so I can print it later [ tape now looks like: a b 0 0 _x_ y z construct a right angle bracket (ASCII 62) to the left of x and print it <<++++++++[->++++++++<]>-- . subtract 19 to turn right angle bracket into plus sign and print it ------------------- . >- tape now looks like: a b 0 _plus_ (x min 1) y z [- <.> two [- <.> three [- <.> four [- <.> five [- <.> six [- <. seven initialized to negative 4 to create period [-]----> ] add 2 to turn left into right square bracket <++> ] add 29 to turn right angle bracket into left square bracket +++++[-<++++++>]<-> ] add 2 to turn left angle bracket into right angle bracket <++> ] add 15 to turn minus into left angle bracket <+++++++++++++++> ] add 2 to turn plus into minus <++> ] <[-<+>] move decoded char to left >> move to next encoded byte ] now the tape contains ASCII source for the remainder of the program <<<[<]>[.>] move to front and print |
Uiteraard print ik niet al die commentaar en whitespace mee, dus je moet 'm één keer uitvoeren om een echte quine te krijgen. Die ziet er dan zo uit (maar dan op één regel):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| >+++++>+++++>++>++++>++++>+>+++>+++>++++++>+++>++++++>++++>++++>++++>+++++>+++>+ ++>+>+>+>+>+>+>+>+>+++++>++>++++>+>+>+>+>+>+>+>+>+++>++++++>++++>++>++>+++++++>+ +>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>++>+++++++>++++>++>+++++>++ >+++>+++++++>++++>+++++>++>+++>+++++++>++++>+++++>++>+++>+++++++>++++>+++++>++>+ ++>+++++++>++++>+++++>++>+++>+++++++>++++>+++++>++>+++>+++++++>+++++>++>++++++>+ +>++>++>++>++++>++++++>+++>+>+>++++>++++++>+>+>+>+>+>+++++>++>+++>+>+>+>+>+>+>++ ++>++++++>+++>++>++++>++++++>+++>+>+>++++>++++++>+++>+>+>+>+>+>+>+>+>+>+>+>+>+>+ >+>++++>++++++>+++>+>+>++++>++++++>+++>+++++>++>+++>+>++++>++++++>++++>++++>++++ ++>+++>+++>+++>+++++>+++>++++++>++++>+++++>+++++++>++++>++++++[[->>+<<]<]>>>[<<+ +++++++[->++++++++<]>--.-------------------.>-[-<.>[-<.>[-<.>[-<.>[-<.>[-<.[-]-- -->]<++>]+++++[-<++++++>]<->]<++>]<+++++++++++++++>]<++>]<[-<+>]>>]<<<[<]>[.>] |
Ik had gehoopt 'm wat korter te krijgen, maar dat blijkt dus best lastig te zijn.
Ik zag dat ik 'm zelf bij Project Euler overgeslagen had. Ik vermoed dat dat niet zonder reden was.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 16:04:
Zijn jullie bang om een RSA opdracht te doen, of zo?
[ Voor 6% gewijzigd door Soultaker op 04-01-2010 18:04 ]
Hier ff mn PHP quine:
1
2
3
4
| <?php $str = '<?php $str = %s%s%s; printf($str, chr(39), $str, chr(39)); ?>'; printf($str, chr(39), $str, chr(39)); ?> |
Best simpel, output zet wel de code op 1 regel, maar als die je weer uitvoert is het precies dezelfde.
Zou zo'n competitie als die van rummikub wel vet vinden. Iemand daar nog ideeën voor?
Verwijderd
Stel nu dat je de kleinste y weet. Wat kan je daar dan mee doen?
Is dat een gevolg van de Chinese reststelling of kun je dat op een andere manier afleiden?Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 01:49:
Een hint voor de rsa puzzel: als xy = 1 mod n dan is y een deler van phi(n) en elke y' met xy' = 1 mod n is een veelvoud van de kleinste y met xy = 1 mod n.
Ik ben principieel tegen Project Euler problemen waar ik de Chinese reststelling voor nodig heb, want die snap ik nooit.
Verwijderd
http://en.wikipedia.org/wiki/Euler's_theorem zegt dat xϕ(n) = 1 (mod n) als gcd(x, n) = 1. Een intuitief bewijs is te vinden op http://f2.org/maths/nthproof.html.Soultaker schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:55:
[...]
Is dat een gevolg van de Chinese reststelling of kun je dat op een andere manier afleiden?
Dat elke y' een veelvoud is van de kleinste y kan je zien op de volgende manier. Stel y' is niet een veelvoud van y. Dan is ay' + ky = 1 (mod n), want met 1 vermenigvuldigen verandert weinig. Omdat y' niet deelbaar is door y is er een negatieve k zodat y' + ky kleiner is dan y. Dus y is niet de kleinste waarde, tegenspraak.
Iemand had geopperd om een zeeslag competitie te gaan houden. Dat leek me wel aardig.Erwinz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:35:
Zou zo'n competitie als die van rummikub wel vet vinden. Iemand daar nog ideeën voor?
1
| namespace Q{class P{const string s="namespace Q{0}class P{0}const string s={1}{2}{1};static void Main(){0}System.Console.Write(s,(char)123,(char)34,s,(char)125);{3}{3}{3}";static void Main(){System.Console.Write(s,(char)123,(char)34,s,(char)125);}}} |
Op de kop af 250249 karakters
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Klopt, maar ik liep tegen problemen aan.- peter - schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:54:
[...]
Iemand had geopperd om een zeeslag competitie te gaan houden. Dat leek me wel aardig.
Bij mij, op welke manier ik dat ook probeer, komen niet alle POST en GET-requests aan. Soms is dat wel tot 70% verlies en daarmee kan ik geen testprogramma maken.
Ik heb de mogelijkheden met de functies file_post_contents, fsockopen en fopen geprobeerd om de requests te ontvangen, en ook vele voorbeelden van het internet geprobeerd maar het percentage verliesberichten blijft gewoon veel te hoog en is onbruikbaar.
Nu ik dit typ zit ik te denken dat het aan mijn webserver zou kunnen liggen. Ik gebruik al vele jaren Abyss Web Server maar zal deze week eens Apache installeren.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Ligt dat aan de client (juryprogramma) of de server (speler)? Met Rummikub had je er aan de spelerskant niet zoveel last van.Onbekend schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:59:
Bij mij, op welke manier ik dat ook probeer, komen niet alle POST en GET-requests aan. Soms is dat wel tot 70% verlies en daarmee kan ik geen testprogramma maken.
Wat betreft de client: ik heb de jurysoftware van de Rummikubcompetitie al wel gepost; misschien kun je daar wat inspiratie uithalen. Ik had met PHP noch met C++ problemen, hoewel ik in beide gevallen cURL gebruikte voor de daadwerkelijke HTTP requests.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| #include <cstdio> #include <algorithm> using namespace std; void o1(const char * s) { for(;*s;++s) putchar(*s == 124 ? 10 : *s); } void o2(const char * s) { putchar(34); for(;*s;++s) putchar(*s); putchar(34); } int main() { const char * s[] = { ",| ", "#include <cstdio>|#include <algorithm>||using namespace std;|void o1(const char * s) { for(;*s;++s) putchar(*s == 124 ? 10 : *s); }|void o2(const char * s) { putchar(34); for(;*s;++s) putchar(*s); putchar(34); }||int main()|{| const char * s[] =| {| ", "| };| void (*f[2])(const char *) = { o1, o2 };| int d[] = { 1, 0, 0, 1, 0, 2, 2 };| for (int i = 0; i < 7; i++)| {| f[0](s[d[i]]);| swap(f[0], f[1]);| }|}|" }; void (*f[2])(const char *) = { o1, o2 }; int d[] = { 1, 0, 0, 1, 0, 2, 2 }; for (int i = 0; i < 7; i++) { f[0](s[d[i]]); swap(f[0], f[1]); } } |
De Abyss Web Server heb ik inmiddels verbannen van mijn systeem en aangezien ook andere projecten ( waaronder [php] Hoe verzend je realtime data tussen twee gebruikers?) ook problemen hadden met GET requests, verwacht ik ook met dat project weer verder aan de gang te kunnen gaan.
Ik denk dat ik de afgelopen 2 jaar totaal zo'n 300 uur tijd verknoeid aan dit probleem.
@Soultaker:
Ik heb jouw code ook bekeken en heb mij zeker later inspireren voor de server en client code. Ik gebruik sockets om de requests af te vuren.
De meeste code is al klaar, en ik moet nog een paar testjes uitvoeren zodat de Programmeervuur Zeeslag kan beginnen.
Creepy schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:07:
Even eenvoor Soultaker voor z'n "mini" PRG contest
Aangezien volgende week de volgende testronde al is en de finale een week daarna lijkt het me beter dat dit gewoon in dit topic blijft staan. Mocht iemand in de toekomst zo'n soort contest willen starten laat het dan even aan de mods hier weten. Gezien de uitgebreide post voor de uitleg, regels, implementatie e.d. kunnen we dat prima in een PRG contest gieten en ook een apart topic ervoor starten. Dan kan het ook wat langer blijven lopen indien nodig.
Ik moet nog een paar puntjes op de i zetten en wat aan foutafhandeling doen.
Gezien de eerdere reacties zal ik de opdracht in een nieuw topic openen en in dit topic een linkje daar naar toe plaatsen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat kan korter in PHPErwinz schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:35:
Heb het topic ook eens doorgelezen, meeste opdrachten heb ik al eens gedaan op Project Euler / Netforce / Andere websites
Hier ff mn PHP quine:
code:
1 2 3 4 <?php $str = '<?php $str = %s%s%s; printf($str, chr(39), $str, chr(39)); ?>'; printf($str, chr(39), $str, chr(39)); ?>
Best simpel, output zet wel de code op 1 regel, maar als die je weer uitvoert is het precies dezelfde.
Wie maakt de kortste quine in PHP?
Dit is mijn inzending:
1
| <? printf($a='<? printf($a=%c%s%c,39,$a,39);',39,$a,39); |
Try to beat that
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
DexterDee schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:55:
[...]
Dat kan korter in PHP![]()
Dit is mijn inzending:
PHP:
1 <? printf($a='<? printf($a=%c%s%c,39,$a,39);',39,$a,39);
Try to beat that
1
| <? printf($a='<? printf($a=%c%s%c,39,$a,39)',39,$a,39) |
helaas, de output is niet hetzelfde:PrisonerOfPain schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:56:
[...]
PHP:
1 <? printf($a='<? printf($a=%c%s%c,39,$a,39)',39,$a,39)
1
| Parse error: syntax error, unexpected $end in /private/tmp/q.php on line 2 |
PHP vindt het niet zo leuk, een statement zonder semicolon
Het is al een tijd geleden, die semicolon kun je enkel weglaten bij een ?>. My bad.DexterDee schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:59:
[...]
helaas, de output is niet hetzelfde:
code:
1 Parse error: syntax error, unexpected $end in /private/tmp/q.php on line 2
PHP vindt het niet zo leuk, een statement zonder semicolon
Ok:DexterDee schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:55:
[...]
Dat kan korter in PHP![]()
Dit is mijn inzending:
PHP:
Try to beat that
1
| <? printf($a='<? printf($a=%c%s%1$c,39,$a);',39,$a); |
Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl
Slim gebruik van de placeholder tag, good thinking!PierreAronnax schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:10:
[...]
Ok:
PHP:
1 <? printf($a='<? printf($a=%c%s%1$c,39,$a);',39,$a);
Met die wetenschap maak ik 'm nog 2 bytes korter
1
| <?printf($a='<?printf($a=%c%s%1$c,39,$a);',39,$a); |
Kan me niet voorstellen dat 'ie nog veel korter kan, maar wie weet
1
| <?printf($a='<?printf($a=%c%s%1$c,4,$a);',4,$a); |
Kan iemand hem nog korter maken?
Ik weet niet of dit ook onder een quine valt(had er nog nooit van gehoord), maar volgens de definitie "In computing, a quine is a computer program which produces a copy of its own source code as its only output.", is dit nog korter:fiftyhillswest schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:33:
Oh jawel hoor, er kunnen nog twee bytes af, maar dan verandert het programma wel:
PHP:
1 <?printf($a='<?printf($a=%c%s%1$c,4,$a);',4,$a);
q.php:
1
| <?readfile('q.php'); |
Dat is helaas geen goede quine. De sourcecode moet exact overeenkomen met de output en dat is niet het geval bij jouw versie.fiftyhillswest schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:33:
Oh jawel hoor, er kunnen nog twee bytes af, maar dan verandert het programma wel:
PHP:
1 <?printf($a='<?printf($a=%c%s%1$c,4,$a);',4,$a);
Ook dat is niet volgens de regels van een echte quine:marqram schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:51:
Ik weet niet of dit ook onder een quine valt(had er nog nooit van gehoord), maar volgens de definitie "In computing, a quine is a computer program which produces a copy of its own source code as its only output.", is dit nog korter:
q.php:PHP:
1 <?readfile('q.php');
A quine takes no input. Allowing input would permit the source code to be fed to the program via the keyboard, opening the source file of the program, and similar mechanisms.
Keep on trying
DexterDee schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:55:
PHP:
Try to beat that
1
Bedankt voor je bijdrage, maar we waren inmiddels al ietsje verder dan die quoted postSoultaker schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:07:
[...]
PHP:
1 <? printf($a='<? printf($a=%c%s%1$c,39,$a);',39,$a);
Mijn laatste bijdrage was deze:
1
Welke volgens mij exact overeenkomst met die van jou, ware het niet dat ik deze 5 posts voor je al heb gepost
Nou ja, we komen iig op hetzelfde uit.
- In je formule is een variabele q aanwezig die nergens gedefinieerd wordt.
- In de input beschrijving zie ik 2x een p. Één van die twee zal wellicht q zijn?
- Wat is nu precies een "oneffenheid"? Is dat een hoek? Zo ja, is het dan zo dat aantal_oneffenheden = aantal_gezichten + 1?
- Wat zijn "verticale hoeken"?
- Wat zijn xi en yi?
- De opdrachtomschrijving zit vol met grammaticale fouten, wat het geheel lastig leesbaar maakt.
- Je gebruikt nogal vreemde termen binnen de gegeven context (gezicht, lijn, zin).
- Enzovoort, enzoverder.
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
afraca:
[ Voor 10% gewijzigd door Creepy op 18-01-2010 17:21 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Verticale hoek == rechte hoek misschien?Dricus schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:28:
Geen touw aan vast te knopen....Je opdrachtomschrijving is echt heel erg onduidelijk en warrig opgesteld...
- In je formule is een variabele q aanwezig die nergens gedefinieerd wordt.
- In de input beschrijving zie ik 2x een p. Één van die twee zal wellicht q zijn?
- Wat is nu precies een "oneffenheid"? Is dat een hoek? Zo ja, is het dan zo dat aantal_oneffenheden = aantal_gezichten + 1?
- Wat zijn "verticale hoeken"?
- Wat zijn xi en yi?
- De opdrachtomschrijving zit vol met grammaticale fouten, wat het geheel lastig leesbaar maakt.
- Je gebruikt nogal vreemde termen binnen de gegeven context (gezicht, lijn, zin).
- Enzovoort, enzoverder.
Ben ik de enige waar ProjectEuler al de hele dag onbereikbaar is?
Ik probeerde nog even de exacte regels van 276 te lezen.
Ik zag dit topic staan bij de verkiezingsuitslag als topic die het meeste aan communitygevoel bijdraagt.. nou dan is de community wel een beetje dood of niet
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
In principe zou je bijna in iedere taal, op SQL gebaseerde na, wel een oplossing kunnen schrijven.Murk schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 00:52:
Dus ik kan gewoon in een willekeurige programmeertaal een oplossing bedenken voor één van de opdrachten in de startpost? Of is er een 'huidige' opdracht waar oplossingen bedacht voor moeten worden?
En verder zou je de oude opdrachten zeker kunnen gebruiken.
Ik wist het zelf niet eens dat een van mijn eigen topics eraan meedeed en had gewonnen, tot nu.Ik zag dit topic staan bij de verkiezingsuitslag als topic die het meeste aan communitygevoel bijdraagt.. nou dan is de community wel een beetje dood of niet

Een topic zoals deze kost tijd en energie om te onderhouden, wat ik niet alleen kan. Dus daarom ligt het nu gewoon stil. Binnenkort maar weer eens leven in blazen.
Verdeel het koninkrijk
Er was eens een koning die alle rijkdom had van de hele wereld. Hij had vier zonen waarvan hij ieder even veel hield als van de ander.De jaren verstreken en op een dag de koning was stervende. Hij besloot om zijn koninkrijk te verdelen aan zijn zonen. Laten we het koninkrijk zien als vierkanten die aan elkaar vast zitten.

Sommige locaties hadden speciale natuurlijke bronnen zoals goud, wat gemarkeert wordt met 'G'. Andere plekken waar geen enkele natuurlijke bronnen aanwezig zijn die worden met 'X'
Een map van het koninkrijk in ASCII:
1
2
3
4
| XX GG GXXG XXXX |
De koning wilde dat elke zoon zelfde aantal vierkanten kreeg en dat alle vierkanten van die van dezelfde zoon waren aan elkaar verbonden zijn(verticaal of horizontaal) en dat de vorm van de het terein ook allemaal hezelfde zou zijn, met als uitzondering rotaties of reflecties.
De koning vroeg aan alle wijze mannen binnenin zijn koninkrijk om een oplossing te vinden voor dit probleem en na maanden denken vonden zij de volgende oplossing(het terein van elke zoon word aangegeven met een ander nummer)
1
2
3
4
| 11 12 3224 3344 |
Maar wat als het land anders was, zou jij de oplossing kunnen vinden? Wat als de natuurlijke bronnen anders waren? En wat als een van de zonen een ander aantal kinderen zou krijgen, wat dan?
Probleem
Jouw taak is om een manier te vinden om stukken terrein in N verschillende percelen op te delen die precies dezelfde vorm (met als uitzondering rotaties of reflecties) en hetzelfde set aan natuurlijke bronnen hebben.Input
Input begint met een enkele simpele nummer genaamd T wat het aantal testen moet aangeven die nog moeten komen.Iedere test start met een lijn waarin drie integers in voorkomen en dat is L, C N(1 ≤ L,C ≤ 10 and 1 ≤ N ≤ 5), die het aantal lijnen en kolommen van de vierkant die het dichtsbij is wat het terein kan omsluiten, en wat natuurlijk het aantal N zonen die de koning heeft.
Daarna volgen L lijnen die de map van het terein aangeven met de volgende waarden:
•
• "#"is een vierkant wat niet bij het koninkrijk hoort.
• "." is een vierkant die wel bij het koninkrjik hoort.
• "A-Z" geeft per letter aan van een vierkant met een bepaalde type natuurlijke bronnen. G = is dus een vier kant die een betype G.
Eerste voorbeeld input komt overeen met de originele map eerder aangegeven.
Output
Voor elke test moet er een lijn komen die van "ja" of "nee" die aangeeft of het mogelijk is om het terein op te delen met de eerder gestelde voorwaarden.Voorbeeld input
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| 3 4 4 4 ..## GG## G... ...G 4 4 4 ..## GG## G... ...A 6 4 2 ABAB CDCD EFEF ABAB CDCD EFEF |
Voorbeeld output
1
2
3
| Ja Nee Ja |
ABCD
ABCD
ABCD
Bij deze input, zou het antwoord dan eigenlijk "Ja" moeten zijn? Of moeten ook precies dezelfde stukken land/bronnen gekoppeld zijn?
"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."
Bij 2 en 4 zonen zal het antwoord ja zijn denk ik.Murk schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:48:
BCDA
ABCD
ABCD
ABCD
Bij deze input, zou het antwoord dan eigenlijk "Ja" moeten zijn? Of moeten ook precies dezelfde stukken land/bronnen gekoppeld zijn?
Zo ja, hebben jullie zelf ideeën?