Op woensdag 27 juni 2001 09:38 schreef Kaos het volgende:
Eigenlijk is deze kwestie precies te vergelijken met het unlocken van je telefoon (toch?)
In de faq staat dat je niet naar unlocksoftware mag vragen omdat het niet te controleren is of je provider er toestemming voor gegeven heeft.
Dus als je dit met dat vergelijkt moet je eigenlijk dit soort vragen ook op slot gooien.
offtopic:
Ach we moeten maar eens zien hoe legaal of illegaal het unlocken wordt. Imho is unlocken niet ilegaal omdat de zaak ie. de GSM hebt aangeschaft, en dus eigenaar bent geworden. Een simlock is een vorm van winkelnering. Ik hoop dat rechter het dan ook toestaat, dan stoppen ze vanzelf wel met die gratis GSM's. Het enige is dat je niet de copyrights mag schenden van de GSM software.
Ach we moeten maar eens zien hoe legaal of illegaal het unlocken wordt. Imho is unlocken niet ilegaal omdat de zaak ie. de GSM hebt aangeschaft, en dus eigenaar bent geworden. Een simlock is een vorm van winkelnering. Ik hoop dat rechter het dan ook toestaat, dan stoppen ze vanzelf wel met die gratis GSM's. Het enige is dat je niet de copyrights mag schenden van de GSM software.
Wel ik weet niet of je het kan verbieden, omdat het niet strafbaar is. Het enige wat zou kunnen is dat een kabelaar bij een procese tegen eigen klant GoT meebetrekt. Dat dan in een soort van medepleging oid. Vanwege het uitleg geven over een contractueel verboden handeling.
Maar dat vind ik eerlijk gezegd spijkers op laag water zoeken.