Toon posts:

Illegale dingen op GoT

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op woensdag 27 juni 2001 09:38 schreef Kaos het volgende:
Eigenlijk is deze kwestie precies te vergelijken met het unlocken van je telefoon (toch?)

In de faq staat dat je niet naar unlocksoftware mag vragen omdat het niet te controleren is of je provider er toestemming voor gegeven heeft.

Dus als je dit met dat vergelijkt moet je eigenlijk dit soort vragen ook op slot gooien.
offtopic:
Ach we moeten maar eens zien hoe legaal of illegaal het unlocken wordt. Imho is unlocken niet ilegaal omdat de zaak ie. de GSM hebt aangeschaft, en dus eigenaar bent geworden. Een simlock is een vorm van winkelnering. Ik hoop dat rechter het dan ook toestaat, dan stoppen ze vanzelf wel met die gratis GSM's. Het enige is dat je niet de copyrights mag schenden van de GSM software.

Wel ik weet niet of je het kan verbieden, omdat het niet strafbaar is. Het enige wat zou kunnen is dat een kabelaar bij een procese tegen eigen klant GoT meebetrekt. Dat dan in een soort van medepleging oid. Vanwege het uitleg geven over een contractueel verboden handeling.
Maar dat vind ik eerlijk gezegd spijkers op laag water zoeken.

Verwijderd

in de voorwaarden van mijn gelieve ISP Casema staat dat ik maar 1 computer op de kabelmodem aan mag sluiten.
Ja, duh, ik ga die seriele kabel niet splitten naar meerdere PCs.
Het wil dus NIET zeggen dat ik het verkeer op die ene PC niet mag verdelen.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:53

Ankh

|true

internet delen bij soneraplaza wordt als illegaal gezien :r :r
schraal dus,.... ze kunnen ook zien of je dat doet..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

owh..nou nog nix van gehoord anders

Verwijderd

maar het delen opzetten opzich mag wel, maar de provider eraan hangen dan niet, en als in die post niet staat dat de hele handel aan een internet aansluiting komt van een isp die dat heeft verboden lijkt me niks illegaals aan.

Net zoiets als dat het ombouwen van playstations niet illegaal is, maar wat je er dan mee kan doen wel :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
Op donderdag 28 juni 2001 15:08 schreef Belegen_Kaas het volgende:
Net zoiets als dat het ombouwen van playstations niet illegaal is, maar wat je er dan mee kan doen wel :)
Ja daar gaan we weer. Je moet een verschil maken tussen strafbaar eb laakbaar gedrag. Allebei onrecgtmatig, maar het laakbare gedrag is per definitie niet strafbaar. De polizei komt niet aan de deur als je met sygate je hele huis via een kabel connectie aansluit. Het is tegen de afspraak met jou en de kabelaar, maar nergens staat er in de wet een starfbepaling bij het overtreden van deze overeenkomst.

Als jij inbreuk maakt op auteursrechten van de Sony software in een playstation, of de GSM softweare van Panasonic ofzo, dan ben je WEL strafbaar. Immers je schend het copyright van de intellectueel eigenaar en je bent dus strafbaar. Het OM kan je vervolgen én de eigenaar van de software kan via een civiele procedure een schadevergoeding vorderen.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:53

Ankh

|true

Op donderdag 28 juni 2001 08:00 schreef RaMMSTeiN het volgende:
internet delen bij soneraplaza wordt als illegaal gezien :r :r
schraal dus,.... ze kunnen ook zien of je dat doet..
Op donderdag 28 juni 2001 14:38 schreef PC_verslaafde het volgende:
owh..nou nog nix van gehoord anders
als jij daarvoor replyde... neuh ze tjecken het nie veel, maar als ze een netwerk thuis aan treffen... dan mogen/moetende monteurs/installateurs geen modem en internet aanleggen

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 10:39 schreef Nem0 het volgende:
En jij ramt al je pc's rechtstreeks via een hub op je campusnet aansluiting? EN je hebt maar 1 IP, dat betkent dat er verschillende netwerkkaarten hetzelfde IP hebben, of dat je netwerkkaarten interne IP's geeft.
Ik hang niet rechtstreeks op het campus niet, ik zit op kabelnet in de stad :)
Hoe dan ook. Het is zichtbaar. Jij bent vast een van die mannetjes die de hele tijd mijn arp laten flippen doordat er interne ip's over het campusnet gespuid worden, of een ip-adres de hele tijd van mac-adres verandert.
nee hoor, allebei mijn pc's hebben al vanaf het eerste begin hetzelfde IP :)

Dit mag dus niet, en bovendien is het erg vervelend.
[/q]
nee hoor, allebei mijn pc's hebben al vanaf het eerste begin hetzelfde IP :)
Als er dus iemand illegaal bezig is ben jij het wel. Dus een computer met 2 netwerkkaarten nemen, een aansluiting in de hub, en eentje aan campusnet en de rest van de computers op de hub, en dan mag het.
Maar omdat ik op 't kabelnet mag het wel, geen hidden IP's, gewoon elke pc (op dit moment mijn desktop en mijn laptop) z'n eigen IP, en dat IP is ook gewoon openbaar, dus niets aan het handje.
Pagina: 1 2 Laatste