Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] herstellen zonder recoverydisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Onlangs heb ik een pc (dus géén laptop) gekocht bij de mediamarkt. Hierop stond dus legaal Windows Vista Home Premium geïnstalleerd. Omdat dit na enige tijd niet zo soepel meer liep wou ik XP ernaast zetten. Helaas is dit niet gelukt en is Vista overschreven door XP. Aangezien ik geen herstel-dvd heb gemaakt en het herhaaldelijk indrukken van F8 bij het opstarten geen systeemherstel als optie geeft weet ik niet hoe ik weer mijn "oude" Vista terug kan krijgen. Daarom hoop ik dat iemand van jullie weet hoe ik de herstelpartitie kan aanspreken (als die er überhaupt nog opstaat na de installatie van XP) of misschien een andere oplossing voor mij heeft.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet

Kevin

Verwijderd

Normaal moet er een sticker op je PC plakken met daarop een Vista Key. Als je dus een vriendelijke buurman of kennis hebt die toevallig een OEM CD heeft liggen van Windows Vista Home Premium kan je daarmee terug Vista terug installeren.

Anders moet je eens kijken op de website van de fabrikant of contact opnemen via support? Met een beetje geluk sturen ze je een herstel cd of kan je er één bestellen (al dan niet gratis).

Overigens; heb je al eens geprobeerd om XP nog eens te installeren? Misschien dat het 2de keer wel gaat ...

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 18:46

Woohooo

Smilie, James Smilie

Als je ook partities heb verwijderd is waarschijnlijk je recovery (afhankelijk van het merk notebook) ook weg. Je kan met een standaard OEM Vista DVD en je code onderaan je notebook gewoon een installatie doen en activeren. Wel ff opletten bij het activeren dat je via de telefoon die activering moet doen.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26

TheVMaster

Moderator WOS
Aangezien het hier geen Helpdesk is en we toch een stukje eigen inzet verwachten wil ik je graag vragen wat je zelf al voor mogelijke oplossingen hebt gevonden. Misschien ook een idee om het Algemeen Beleid eens door te nemen.

Je zou een Windows PE Bootdisk kunnen maken om te kijken of de partitie uberhaupt nog aanwezig is. Je kunt natuurlijk ook even in Windows XP de diskmanager (of hoe heet dat ding daar) starten om te kijken of er nog een hidden partitie is waar nog data op staat (dat is waarschijnlijk je recovery partitie).

[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 15-10-2009 14:45 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:27
Onlangs? Dit probleem had je in Juli toch ook al...? Vista recovery zonder dvd

Ik neem aan dat je in de tussentijd toch al wel wat geprobeerd zou hebben...?

[ Voor 27% gewijzigd door Mistraller op 14-10-2009 21:35 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.