Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista recovery zonder dvd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe pc met Vista. Omdat sommige progs niet meer lekker liepen wou ik XP ernaast zetten. Dit is niet gelukt, hij heeft XP eroverheen gezet. Nu wil ik weer alles terugzetten naar "fabrieksinstellingen". Omdat ik nog geen herstel-dvd's heb gemaakt kan ik dus ook vista niet recoveren. Kan ik op een andere manier de recovery-partitie aanspreken met bv een toetscombinatie of iets dergelijks? Ik heb een Qmotion Goldline 3040.

Alvast bedankt voor de reacties!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Ik neem aan dat de herstel partitie nog op je harde schijf staat? Je zou kunnen kijken of je de hardeschijf er uit kunt halen en via een andere pc een herstel cd kunt maken. Mocht dat niet lukken kun je nog kijken of je in je bios kunt selecteren dat je vanaf herstel partitie probeert te booten. (wat waarschijnlijk niet zal werken, maar tis het proberen waard)

Anders kun je misschien jouw vista versie downloaden en branden om zo alsnog met je eigen key te kunnen herinstalleren. (let wel op die goede versie/taal en zorg voor een backup!)

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:14
Je hebt waarschijnlijk recovery-functie van Windows valt(F8-Computer herstellen) vernield, waardoor het niet meer mogelijk is een recovery uit te voeren. Heb beste kun via de gangbare downloadwegen een OEM Windows Vista downloaden, waarna je deze kunt installeren met je serial. Taal maakt voor de licentie niks uit.

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

F8 geeft alleen keuze om op te starten in veilige modus. (met netwerk/doscommands/laatst bekende juiste config enz.) Daar kun je geen herstel in draaien. Misschien dat je via veilige modus nog een dvd kan branden, maar ik geef je daarbij weinig kans. (windows laad dan alleen de echt benodigde dingen om te kunnen starten met alles op standaard)

Of de taal ook hetzelfde moet zijn weet ik eigenlijk niet zeker bij vista. Met windows XP was het in ieder geval zo dat ook de taal hetzelfde moest zijn als in de licentie beschreven.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit past beter in het juiste subforum; dus ik verplaats je topic even :)

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate