Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Het zijn allebei simplistisch gezien 2 puntjes? Oftewel, op het oog lijken ze op elkaar.CyBeR schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:36:
[...]
Sorry, maar hoe is een " (dubbele apostrof) hetzelfde als een ¨ (trema)?
Ja, ik kende de type machine eerder dan dat ik achter een PC/mac zat. Waarom blijf je op Windows doorhameren? Windows heeft een in mijn ogen goed werkend systeem gekopieerd, Mac vind zijn, in mijn optiek, eigen rupsvoertuig uit. Goed in bepaalde toepassingen, maar blinkt niet in alles uit. Ik hoop nu eindelijk dat je ook mijn kant van het verhaal nu beter kunt inschatten. (En ja, die alt-codes zijn niet gebruiksvriendelijk, dat ben ik met je eens, gelukkig kwam ik daar nauwelijks meer sinds ik de US Internation keyboard optie ontdekt had)En je maakt overigens een klassieke fout: je gaat er van uit dat de Windows-manier intuitief is omdat je die eerder kende. Ik heb altijd meer moeite gehad met de niet-mac manieren, met als absoluut dieptepunt alt-codes.
Hey super, bedankt! Ga ik snel even uitproberenburne schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:55:
[...]
Google stuk vandaag? http://www.google.com/search?q=us-international+keyboard+mac
Duidelijk verhaal. Kan me voorstellen dat het dan bij het programmeren idd lastiger is als je specifieke tekens moet hebben. Laat ik nu geen programmeur zijn maar wel vaker teksten typen. En daar boek je dus in mijn optiek geen voordeel bij.ppl schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:12:
[...]
Dat werkte toen inderdaad ook prima omdat je op een typemachine niet dingen doet als programmeren.
Die deadkeys in windows daar ben ik het overigens wel over eens, die zijn idd nooit gebruiksvriendelijk geweest. Of je nu in de alt-16x serie zit te klooien, of de alt-023x serie, want daar zat ook nog verschil tussen.
Overigens kun je onder windows ook prima per woord navigeren middels de ctrl of de alt toets. icm de shift selecteer je, en icm de backspace/del verwijder je ook. Zelfs per alinea (ctrl/alt-pijltje naar boven/beneden) en per pagina (ctrl/alt-page up/down). Onder mac ben ik nog steeds op zoek naar deze laatste mogelijkheden omdat ik ze onder Windows veelvuldig gebruikte. Wel heb ik de end en home mogelijkheden al ontdekt: cmd icm pijltjes. Maar dan vind ik de met 3 vingers naar boven/beneden "scrol" optie wel prettiger werken. Mits het programma waar je in zit dit ook ondersteund.
Sinds dag 1 dat ik wireless heb staat het bij mij al op een vast kanaal. Ruim 2 jaar dus. Toendertijd loste het veel connectie problemen op. Onder 10.5 heb ik nooit een enkele kick gehad. Onder 10.6 is het me sinds een maand al 4x overkomen. De laatste tijd maak ik niet zo veel gebruik meer van wireless omdat ik toch een kabeltje bij de hand heb. Daarnaast werden mijn logs volgespamd door connects en disconnects van m'n mbp waar ik een beetje klaar mee was. Ben iig happy voor je dat het bij jou wel heeft geholpen.Joepv schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:21:
[...]
Heb dus dat probleem en wat bij mij heeft geholpen is het AP op een vast kanaal te zetten. Echt heel vreemd, maar nu heb ik nog maar 1x uitval gehad. Ik denk ook dat het met de update te maken heeft.
Ik gebruik het nu een maand ofzo. De synchronisatie schijnt compleet willekeurig te gebeuren kwa tijd. Heb er nog niet echt een pijl op kunnen trekken. Feit is wel dat ie iig synchroniseert. Verder komen de contact velden lang niet altijd overeen. Gelukkig past Address book zich daarop aan. Mijn hoofd systeem was voorheen Outlook (onder windows) met via Active Sync een Windows Mobile toestel gesynchroniseerd. Outlook heb ik uiteindelijk de deur uit gedaan, maar heb wel de synchronisatie vanuit het WM toestel naar google apps gedaan. Van daaruit dus een synchronisatie naar Address book. De hele setup werkt nu iig prima en ik ben er zeer content mee.swtimmer schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:42:
Ik kwam er zojuist achter dat er in Address book tegenwoordig ook een optie zit om met Gmail te syncen. Aangezien ik Spanningsync hiervoor gebruik vroeg ik me af wat de voor of nadelen zijn....
Merk overigens op dat alleen contacten synchroniseert onder "My Contacts" en niet die onder "All Contacts". Het verschil is dat onder "All Contacts" ook de in het verleden gemailde contactpersonen te vinden zijn. Mail neemt dus niet die contacten over die je online in het verleden wel eens gemaild hebt.
Zelf vind ik het niet zo vervelend, want zo krijg ik geen honderden onnodige contacten in mijn telefoon
Volgens mij lijken ze totaal niet op elkaar maar goedjules schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:44:
[...]
Het zijn allebei simplistisch gezien 2 puntjes? Oftewel, op het oog lijken ze op elkaar.
[...]
Ja, ik kende de type machine eerder dan dat ik achter een PC/mac zat. Waarom blijf je op Windows doorhameren? Windows heeft een in mijn ogen goed werkend systeem gekopieerd, Mac vind zijn, in mijn optiek, eigen rupsvoertuig uit. Goed in bepaalde toepassingen, maar blinkt niet in alles uit. Ik hoop nu eindelijk dat je ook mijn kant van het verhaal nu beter kunt inschatten. (En ja, die alt-codes zijn niet gebruiksvriendelijk, dat ben ik met je eens, gelukkig kwam ik daar nauwelijks meer sinds ik de US Internation keyboard optie ontdekt had)

Hier stond achterhaalde informatie…
Verwijderd
Helaas heeft hij de driver van mijn printer, Lexmark x1195, er ook maar meteen afgegooid.
Lexmark.com geeft alleen maar een driver voor OSX 10.3.x, en die wil niet installeren op 10.6
Toevallig iemand een idee?
de printerdrivers die niet mee geinstalleerd zijn met SL download ie toch automagisch via internet?Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:04:
Snow Leopard gisteren geinstalleerd. Alles perfect en merkbaar iets sneller en mooier.
Helaas heeft hij de driver van mijn printer, Lexmark x1195, er ook maar meteen afgegooid.
Lexmark.com geeft alleen maar een driver voor OSX 10.3.x, en die wil niet installeren op 10.6
Toevallig iemand een idee?
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Verwijderd
Als ze niet bestaan nietpage404 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:27:
[...]
de printerdrivers die niet mee geinstalleerd zijn met SL download ie toch automagisch via internet?
Met deadkeys boek je nooit voordeel omdat je altijd 2 of meerdere toetsen moet gebruiken. De manier waarop OS X dat doet vereist dat niet. Als je een citaat wilt doen en je wilt daar aanhalingstekens voor gebruiken dan is dat gewoon een kwestie van shift en ' voor dubbele of gewoon ' voor enkele. Bij deadkeys moet je eerst de deadkey annuleren zodat het pas daarna veranderd in wat je wilt. Je hebt dus altijd een extra toets nodig als je geen deadkey wil hebben. Er is echter een nog veel grotere belemmering, namelijk het feit dat je de status niet ziet als je een toets indrukt. Voor de gebruiker lijkt er dus niets te gebeuren waarna er nog een keer op de toets wordt gedrukt wat dan weer gezien wordt als annulering van de deadkey en nieuw teken waardoor je weer met 2x het teken opgescheept zit en aan het verwijderen mag. Dat stopt je workflow en dat is vaak de doodsteek wanneer je lekker op dreef bent en inspiratie hebt. Bij het programmeren is het wel evidenter omdat je daar veelvuldig gebruik maakt van de aanhalingstekens maar dat wil dus absoluut niet zeggen dat de problematiek niet speelt bij gewone teksten.jules schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:44:
Duidelijk verhaal. Kan me voorstellen dat het dan bij het programmeren idd lastiger is als je specifieke tekens moet hebben. Laat ik nu geen programmeur zijn maar wel vaker teksten typen. En daar boek je dus in mijn optiek geen voordeel bij.
Vergeet ook niet dat bij jou een stukje gewenning een hele grote rol speelt. Je bent Windows gewend inclusief alle nukken en rariteiten. OS X is iets compleet anders en een groot aantal zaken zul je weer opnieuw moeten leren waarbij ook alle nukken en rariteiten van OS X. Windows is in deze eigenlijk ook de enige die afwijkt van wat "gangbaar" is. Alle andere systemen maken gebruik van zo'n compose key in de vorm van een option (Mac) of een toets genaamd 'compose' (Sun) of wat je maar in kunt stellen (Ubuntu/Gnome).
Zoals ik al heb gezegd heb je daar de option toets voor (dat gekke tekentje met daarbij ook het opschrift 'alt'). Indien je vanuit de UNIX wereld komt en dingen als Vi/Vim en Emacs gewend bent heb je ook nog eens de mogelijkheid om een aantal ctrl acties te gebruiken zoals ctrl-a en ctrl-e. Dat ctrl-pijltjes wat je in Windows doet moet je op de Mac dus middels option-pijltjes doen. Cmd werkt ook maar niet in alle programma's en ook niet altijd voor hetzelfde (het wordt ook wel eens voor vorige/volgende gebruikt). Die scroll mogelijkheden die je noemt is iets wat Firefox doet, dat doen andere apps niet. Met een tool als multiclutch (niet meer ontwikkeld) of een variant daarop genaamd BetterTouchTool (voor zowel Magic Mouse als multitouch trackpad, ook gelijktijdig; is wel actief in ontwikkeling) kun je wel allerlei gestures instellen per applicatie. Hierbij geldt wel dat je een gesture aan een sneltoets koppelt, aangezien iPhoto geen sneltoets heeft voor het in-/uitzoomen gaat dat dan weer niet werken. Dat BetterTouchTool werkt trouwens prima op Snow Leopard en is zeer warm aan te raden als je multitouch gebruikt.Overigens kun je onder windows ook prima per woord navigeren middels de ctrl of de alt toets. icm de shift selecteer je, en icm de backspace/del verwijder je ook. Zelfs per alinea (ctrl/alt-pijltje naar boven/beneden) en per pagina (ctrl/alt-page up/down). Onder mac ben ik nog steeds op zoek naar deze laatste mogelijkheden omdat ik ze onder Windows veelvuldig gebruikte. Wel heb ik de end en home mogelijkheden al ontdekt: cmd icm pijltjes. Maar dan vind ik de met 3 vingers naar boven/beneden "scrol" optie wel prettiger werken. Mits het programma waar je in zit dit ook ondersteund.
Nee. Je kunt de application switcher gebruiken, dat is cmd-tab. Als je dan naar een programma toe gaat dan kun je middels cmd-h de boel hiden en middels cmd-q sluiten.StephaN900 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:53:
Een vraagje, ik ben nog nieuw op het gebied van macos, maar als ik gebruik maak van expose is er dan ook een manier om vensters te sluiten zonder dat ik ze eerst moet selecteren en dan op het kruisje te drukken?
[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 27-11-2009 14:22 ]
Never mind....ppl schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:22:
[...]
Nee. Je kunt de application switcher gebruiken, dat is cmd-tab. Als je dan naar een programma toe gaat dan kun je middels cmd-h de boel hiden en middels cmd-q sluiten.
[ Voor 11% gewijzigd door breinonline op 27-11-2009 22:13 . Reden: slecht gelezen ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Mijn vraag is deze, natuurlijk begin ik met een schone nieuwe Imac. En heb er geen moeite mee om van alles en nog wat te installeren. Gelijk een mooie opschoning van dingetjes die ik toch niet meer of te weinig gebruik.
Maar mijn mail en de mail uit Entourage, m'n bladwijzers uit Safari en mogelijk ook het nodige uit iTunes wil ik graag weer terug hebben. Ik heb op de huidige Imac natuurlijk ook al gebruik gemaakt van Time Machine.
* Maar wat is de mooiste en eenvoudigste oplossing?
* En kan ik vanuit mijn nieuwe Imac de gegevens inzien en terug zetten vanuit de Time Machine van de oude iMac.
Ik heb dat nog niet eerder bij de hand gehad, vandaar de vraag. En beter nu dan straks als het te laat is.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Bedanktppl schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:00:
Je kunt je TM backups doorbladeren alsof het een gewoon bestandssysteem is en op die manier de nodige items naar je nieuwe iMac slepen. TM geeft je ook de mogelijkheid om een andere TM backup te browsen. Dan krijg je de gewone TM interface (zoals wanneer je iets wilt terugzetten) en kun je het op die manier doen (feitelijk komt dat op hetzelfde neer als in Finder bladeren en dingen slepen). Er is ook nog de migratie wizard waarmee je de nodige instellingen en applicaties van je oude iMac, de TM backup, etc. kunt overzetten naar de nieuwe iMac. Probeer eerst eens of die wizard je datgene kan laten kiezen wat je terug zou willen zetten, mocht dat niet lukken dan zul je het waarschijnlijk handmatig moeten doen dmv drag 'n drop of de TM interface.
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Mocht je een vraag of probleem hebben, dan kun je dus een topic openen in Apple Software & Diensten.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.