Toon posts:

Videokaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik ben nieuw dus probeer ik het zo goed mogelijk uit te leggen en heb zelf niet zo veel verstand van computers.

Ik heb een vraag over mijn videokaart. Ik heb een Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family. Die zit in mijn Dell GX280 zo'n desktop pc waar je je beeldscherm op kunt zetten. Ik wil graag wat nieuwe games kunnen spelen vandaar dat ik een nieuwe videokaart nodig heb.

Dit is mijn systeem:

Microsoft Windows XP professional version 2002 Service pack 2
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz
2.79 GHz, 504 MB of RAM
Physical Address Extension

Mijn vraag luid dan: Kan ik die oude videokaart vervangen door een nieuwere. En welke zou er dan in kunnen. Want iemand zei tegen mij dat een "normale" er niet in zou passen, omdat de pc kast te klein is.

Alvast bedankt,

Grt, Arthur

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-05 18:55

Dani86

AeroGeek

Meten is weten, maar het heeft geen zin om een nieuwe videokaart in zo'n oud systeem te zetten. Waarschijnlijk heeft je systeem ook nog AGP, een oude aansluiting waar geen nieuwe videokaarten meer voor zijn.

Check de best buy guides van tweakers.net. Of vraag een PC winkel om advies.

[ Voor 19% gewijzigd door Dani86 op 14-10-2009 18:19 ]

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
Nou je hebt waarschijnlijk die computer gewoon uit de pc winkel gevist, dus dat geeft al veel kans dat een videokaart er niet in past. En verder, kijkend naar jouw setup kun je beter een nieuwe computer nemen, bijvoorbeeld met een Core 2 Duo/Quad, of een Phenom II, 4 Gb ram, en als videokaart een Ati Radeon HD 5770, dan heb je namelijk al een redelijk goedkope (max 600 als je het goed doet) en je kan alle nieuwe games en voorlopig de volgende 1-2 jaar vooruit..

Verwijderd

Topicstarter
Nee volgens mij niet heeft die geen AGP

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie adviezen. En M4gick maakt het uit wat voor kast ik koop, want ik weet niet of je ook van die standaard kasten hebt waar een beetje van alles in past?

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb deze ook,het is pci-e en low profile.Heb er ooit een 7100gs ingestoken die niet low profile was.Ik moest de kast een beetje openzetten en het metaal wat buigen maar het werkte :p.Steek er 2x1gb ram in met een 4670 en je kan nog een aantal games op low-medium spelen :)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 11:59

KneoK

Not in a million lightyears

Waarom zou hier geen nieuwere videokaart meer in passen (even het fysieke passen buiten beschouwing gelaten) ? Ik denk dat een X1950Pro bijvoorbeeld voor weinig geld (even in vraag & aanbod of op Marktplaats kijken) nog best een leuke boost kan geven ten opzichte van die onboard crap. De hoop hier een modern spel mee te spelen moet je niet hebben maar als je geen nieuw systeem wilt kopen is zo'n kaart echt geen miskoop. Kijk dan ook even of je je RAM nog wat kunt uitbreiden naar 1 of 2GB.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hij heeft vermoedelijk een optiplex GX280 en maakt op dit moment gebruik van zijn onboard.

Volgens mij gaan hier geen AGP kaarten in. Wat dus betekent dat je niet extreem snelle kaarten erin kan zetten. Maar hij MOET lowprofile zijn.

http://www.alternate.nl/h...he+kaarten&l2=PCI+kaarten

Dit is volgens mij een vrij standaard kaart met DX10 voor PCI. Wat dus betekent dat die zowiezo gaat werken :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Maar met een kaart gebaseerd op de 2400Pro speel je geen nieuwe games meer, al zal het een hele verbetering zijn ;) Iets oudere of minder zware games kan je daar misschien wel beter mee spelen.

(ik vind 49,- euro dan ook vrij veel voor dat ding, relatief duurder dan een nieuwe videokaart)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
bedank mensen. Ik zal eens met een kritisch oog naar mijn budget gaan kijken, maar ik heb tog pas genoeg geld rond begin volgend jaar voor een nieuwe pc

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bwerg schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:10:
Maar met een kaart gebaseerd op de 2400Pro speel je geen nieuwe games meer, al zal het een hele verbetering zijn ;) Iets oudere of minder zware games kan je daar misschien wel beter mee spelen.

(ik vind 49,- euro dan ook vrij veel voor dat ding, relatief duurder dan een nieuwe videokaart)
Tjah PCI he :/ Het heeft zijn beperkingen. Dit is volgens mij al 1 van de snellere/moderne kaarten voor PCI.

Grote nadelen zijn: 1 de prijs, 2 is de beschikbaarheid en 3 is de vraag. Er is bijna tot geen vraag naar snelle PCI kaarten mede doordat de PCI bus de snelheid van een beetje grafische kaart niet weg kan schrijven. Als hij AGP wel heeft(wat ik niet vermoed, maar kan zo wel zijn) dan zijn er meer optie's mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 14-10-2009 19:22 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Touchdomex schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:21:
[...]

Tjah PCI he :/ Het heeft zijn beperkingen. Dit is volgens mij al 1 van de snellere/moderne kaarten voor PCI.

Grote nadelen zijn: 1 de prijs, 2 is de beschikbaarheid en 3 is de vraag. Er is bijna tot geen vraag naar snelle PCI kaarten mede doordat de PCI bus de snelheid van een beetje grafische kaart niet weg kan schrijven. Als hij AGP wel heeft(wat ik niet vermoed, maar kan zo wel zijn) dan zijn er meer optie's mogelijk.
Maar het is pci-e x16...

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-10-2025
Haalt hij een Pci-e kaart, dan is ie alsnog het bokje door de bottleneck met zn processor.

Verder maat ATX is het beste, een kast kost rond de 30 euro voor een normale, 50 euro voor een speciale voor airflow etc. (warme lucht kan er makkelijker uit).

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-05 12:46

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 18:15:
Ik wil graag wat nieuwe games kunnen spelen vandaar dat ik een nieuwe videokaart nodig heb.
Niet dat ik de vragen\antwoorden van de mensen hierboven niet begrijp maar is het niet belangrijker om eerst te bepalen wat Arthur met 'wat nieuwe games' bedoelt ? Er komen namelijk nog zat games die op de markt waarmee je met zijn PC en een update van de videokaart genoeg hebt. Die komen enkel niet zo in de belangstelling en worden daarom vaak vergeten.

Als je games als need for speed Shift , GTA4 enzovoorts wilt spelen heb je idd een geheel nieuw systeem nodig en ben ik bang dat je met een systeem van 600 euro binnen 2 jaar wel weer moet gaan investeren. Wil je alles niet op low-medium willen spelen met games die over 1,5 jaar uitkomen.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:19:
bedank mensen. Ik zal eens met een kritisch oog naar mijn budget gaan kijken, maar ik heb tog pas genoeg geld rond begin volgend jaar voor een nieuwe pc
Als je gaat upgraden let er dan wel op dat de videokaart low-profile moet zijn.
En daarnaast moet die heel zuinig zijn aangezien de voeding het anders niet aan kan en de voeding vervangen in jou PC is ook geen goed idee (speciale maat en duur ;) )

Als je echter een nieuwe PC gaat kopen dan wil ik je graag wijzen op deze twee topics:
[BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem september 2009
[BBG Aanschaf] Budget- en basissysteem september 2009
Daar kun je altijd info inwinnen en vragen. ;)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nee :> Kijk maar eens goed naar waar hij in de categorie staat van Alternate. Kan zijn dat er een verkeerd plaatje bijzit. Maar ik heb hem gevonden onder PCI ;)

http://www.alternate.nl/h...e+kaarten&l2=PCI+kaarten&

Pagina: 1