Toon posts:

[XP] NTLDR is missing, beschadigde harddisk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik deze Windows XP redden?

Ik was bezig met een bootable USB stick te maken met de HP USB utiltiy. Hierop kreeg ik een BSOD. Met de melding "Unmountable_Boot_Volume". Veilige modus en recente instellingen werkte niet meer. Via de Windows CD heb ik repair geprobeerd met CHDSK, hierop krijg ik de melding "Harde schijf beschadigd". Ik kan met geen enkel commande CHKDSK aan de gang krijgen. Vervolgens heb ik fixboot en fixmbr gedaan. Nu krijg ik een BSOD met "NTLDR is missing". Als ik probeer de data te bereiken via de Windows CD krijg ik vreemde tekens in de foldermappen. Hiervan is niks meer te maken helaas.

Zojuist heb ik ook een Ubuntu Live CD geprobeerd (v9). De harde schijf is helaas "unallocated".

Graag zou ik de volledige data nog willen redden. Is dit mogelijk? Alle oplossingen op Google zijn reeds geprobeerd.

Merci

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Thematopic: Datarecovery eens door voor datarecoverytips. Misschien dat dat helpt om nog wat data terug te halen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En een tik naar OM toe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device