Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Heeft 1 van jullie ervaring met het volgende.

Ik heb een lease auto die ik prive gebruik. Achteraf wil ik deze lease auto niet meer prive gebruiken. Ik kan hiervoor het formulier gebruiken van de belastingsite.

Weten jullie of ik dit formulier achteraf nog kan indienen nadat ik de auto prive gebruikt heb?

Dat kan ik namelijk nergens terug vinden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:10

-ET-

Phone Home

Dat kan. Echter het gaat wel per jaar. Je werkgever moet in het nieuwe jaar dan aangeven dat je de auto niet meer prive gebruikt. En je moet dat formulier invullen.

maar als je het helemaal zeker wilt weten moet je even de belasting telefoon bellen. Die kunnen je het haarfijn uitleggen. Of je kan eventueel je mobiliteits afdeling hierover aanschieten. Ze zullen dat ook wel vaker gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heeft 1 van jullie ervaring met het volgende.
Ja, maar dan omgekeerd. Auto die ik niet zakelijk gebruikte wilde ik wel prive gaan gebruiken.

Je kunt slechts per kalenderjaar dit soort wijzigingen aanbrengen. Omdat je nu niet meer kan aantonen dat je minder dan 500 km/prive hebt gereden.
-ET- schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:02:
Dat kan. Echter het gaat wel per jaar. Je werkgever moet in het nieuwe jaar dan aangeven dat je de auto niet meer prive gebruikt. En je moet dat formulier invullen.
De werkgever hoeft in principe niets te doen. TS moet formulier invullen en dat opsturen. Zijn werkgever krijgt dan vanzelf bericht dat er geen bijtelling meer ingehouden hoeft te worden.

[ Voor 73% gewijzigd door Gunner op 14-10-2009 08:28 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Halverwege het jaar stoppen met privé gebruik kan alleen als je ook wisselt van auto (meen ik begrepen te hebben).

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ardana schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:40:
Halverwege het jaar stoppen met privé gebruik kan alleen als je ook wisselt van auto (meen ik begrepen te hebben).
Nee kan ook niet. Alleen als je wisselt van werkgever.

Heb dat al eens uitgezocht. Verandering auto v.d zaak i.c.m kilometerregistratie

Ondanks dat daar wat verdeeldheid was heb ik voor de veiligste manier gekozen en gewoon het jaar afgemaakt. Zeker gezien dat dit jaar nog maar 2,5 maand telt zou ik TS willen adviseren dit ook te doen. Met dit advies kan je de fout niet ingaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 14-10-2009 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie informatie.

Ik rijd gewoon het eerste jaar prive en vanaf dat moment ga ik het omzetten. Dat lijkt mij ook de veiligste oplossing. Ik ga nog wel even bellen met de belasting telefoon. Als ik hier nog concrete informatie krijg die van toepassing is op dit onderwerp zal ik dat uiteraard even posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:37
Je kan alleen wisselen per kalenderjaar! Als je dus nu wisselt moet je gewoon t/m 31 december bjitelling betalen, gewoon wisselen per 1 januari dus. Ergens in december het formulier insturen dat je per 2010 niet meer prive gaat rijden!

Ik heb het ook omgekeerd gehad nadat ik foutief door de belastingtelefon ben ingelicht (halverwege wel prive rijden was mogelijk zonder naheffing volgens de belastingtelefoon), heb dus ook een naheffing van de eerste maanden op mijn bureau liggen momenteel.... per kalender jaar dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Breaker schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:22:
Je kan alleen wisselen per kalenderjaar! Als je dus nu wisselt moet je gewoon t/m 31 december bjitelling betalen, gewoon wisselen per 1 januari dus. Ergens in december het formulier insturen dat je per 2010 niet meer prive gaat rijden!
Volgens mij was dat al gezegd.
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:01:
Ik rijd gewoon het eerste jaar prive en vanaf dat moment ga ik het omzetten. Dat lijkt mij ook de veiligste oplossing. Ik ga nog wel even bellen met de belasting telefoon. Als ik hier nog concrete informatie krijg die van toepassing is op dit onderwerp zal ik dat uiteraard even posten.
Verstandig. Belastingtelefoon hoef je in principe niet meer te bellen, met deze keus kan je de fout niet ingaan maar als je dat een beter gevoel geeft, dan moet je dat doen. De meeste mensen hier zijn ook geen belastingexperts, ik ook niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Gunner op 14-10-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als je het hele jaar een auto tot je beschikking hebt, en je rijdt in januari 501 km. prive moet je het hele jaar bijtelling betalen. Als je vanaf juni de auto niet meer tot je beschikking hebt (dus ook niet zakelijk) stopt de bijtelling vanaf juni.

De graadmeter is dus het totaal aantal gereden km. op jaarbasis. ALs dit boven de 500 is moet je voor alle maanden dat je de auto tot je beschikking hebt bijtelling betalen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

P_de_B schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:26:
Als je het hele jaar een auto tot je beschikking hebt, en je rijdt in januari 501 km. prive moet je het hele jaar bijtelling betalen. Als je vanaf juni de auto niet meer tot je beschikking hebt (dus ook niet zakelijk) stopt de bijtelling vanaf juni.
Maar dat is hier helemaal niet van toepassing? Het is nogal wiedus dat je niets hoeft te betalen als je de auto niet meer hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 14-10-2009 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:30:
[...]

Maar dat is hier helemaal niet van toepassing? Het is nogal wiedus dat je niets hoeft te betalen als je de auto niet meer hebt.
Rustig maar, ik probeerde alleen even de verschillende situaties te schetsen en de 500 km grens te benadrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

P_de_B schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:04:
[...]

Rustig maar, ik probeerde alleen even de verschillende situaties te schetsen en de 500 km grens te benadrukken.
Ik vind het alleen erg gevaarlijk dat je mensen op het verkeerde been kan brengen met in mijn ogen niet relevante informatie. Die 500 kilometer-grens is ook helemaal niet relevant. Niet in de laatste plaats omdat hij nu geen registratie bijhoudt.

No offense verder hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hadden hetzelfde thuis. Leaseauto wilden we in Maart niet meer prive rijden, echter, de belastingdienst wilde bewijs (rittenregistratie) over het hele jaar... En dat kun je niet aanleveren. Dus per 1 januari kun je weer NIET prive rijden. Wij hebben de leaseauto gewoon helemaal ingeleverd in April en toen waren wij natuurlijk wel van de bijtelling af voor de rest van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:37:
Dus per 1 januari kun je weer NIET prive rijden.
Waarom niet? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Waarom niet? Lijkt me vrij onwaarschijnlijk.
Lezen. Per 1 januari kun je er weer voor kiezen om het hele volgende jaar niet prive te gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:57:
[...]

Lezen. Per 1 januari kun je er weer voor kiezen om het hele volgende jaar niet prive te gaan rijden.
Juist, (lezen is een kunst ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ok, ik heb het verkeerd gelezen. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:16

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Kleine titelfix zodat wat duidelijker is waar de vraag om gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aantal privékilometers bewijzen

Als u een Verklaring geen privégebruik auto hebt, moet u overtuigend
kunnen bewijzen dat u op kalenderjaarbasis niet meer dan 500 privékilometers
hebt gereden met de (bestel)auto(’s) van uw werkgever. Dat
kan bijvoorbeeld met een rittenregistratie. Bewaar uw rittenregistratie
of ander bewijs daarom goed.

Ik heb dus even gebeld met de belastingtelefoon. Het kalenderjaar word mee bedoeld van januari tot januari. In die tijd moet je aantonen dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:45

Gast1981

room with a moose!

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:09:
Aantal privékilometers bewijzen

Het kalenderjaar word mee bedoeld van januari tot januari. In die tijd moet je aan kunnen tonen dat je niet meer dan 500km prive hebt gereden.
Toch?
Je hoeft je km-registratie toch pas in te dienen zodra de Belastingdienst daar om vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:20
Gast1981 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:24:
[...]

Toch?
Je hoeft je km-registratie toch pas in te dienen zodra de Belastingdienst daar om vraagt?
Er is een hele grote kans dat als je gedurende het jaar wisselt, zeker zo aan het einde van het jaar, dat je dat verzoek daadwerkelijk gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Gast1981 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:24:
[...]

Toch?
Yup
Pagina: 1