Hallo lieve Tweakertjes,
Voor dat ik mijn verhaal begin: Ik ben een echte n00b met programmeren.
Ik heb van school een project gekregen om een webwinkel te maken voor een bestaand bedrijf.
Nu moet het natuurlijk mogelijk zijn om mensen te laten registreren op de site. Dus ik heb nu een klein opzetje gemaakt met 3 textboxen waar men hun Voornaam, Username en Password kunnen invullen.
Als ze dat hebben gedaan moet dit worden weggeschreven naar een database (in dit geval een MS Access database).
Dit werkt.
Maar nu zou ik heel graag willen dat de wachtwoorden worden ge-encrypt vanwege obvious veiligheids regels. En dat als ik dus de access database open, de wachtwoorden niet te lezen zijn.
Ik heb mij al rot lopen zoeken op google, en heb wel wat kunnen vinden.. Maar het schijnt niet te werken, dus vandaar mijn noodkreet.. Help
Dit is mijn code wat ik tot nu toe heb:
public partial class _Default : System.Web.UI.Page
{
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
string constring = @"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=D:\Loginpoging1\App_Data\login.mdb;Persist Security Info=False";
string voornaam = txt_voornaam.Text;
string username = txt_username.Text;
string password = txt_password.Text;
string SQLinvoegen = "INSERT INTO Users ([Voornaam], [Username], [Password]) VALUES ('" + voornaam + "','" + username + "'," + "'" + password + "')";
OleDbConnection dbconnectie = new OleDbConnection(constring);
try
{
dbconnectie.Open();
OleDbCommand cmd = new OleDbCommand(SQLinvoegen, dbconnectie);
int aantal = cmd.ExecuteNonQuery();
}
catch (Exception exc)
{
lbl_Uitvoer.Text = "Probleem met database." + exc.Message;
}
finally
{
dbconnectie.Close();
}
}
Voor dat ik mijn verhaal begin: Ik ben een echte n00b met programmeren.
Ik heb van school een project gekregen om een webwinkel te maken voor een bestaand bedrijf.
Nu moet het natuurlijk mogelijk zijn om mensen te laten registreren op de site. Dus ik heb nu een klein opzetje gemaakt met 3 textboxen waar men hun Voornaam, Username en Password kunnen invullen.
Als ze dat hebben gedaan moet dit worden weggeschreven naar een database (in dit geval een MS Access database).
Dit werkt.
Maar nu zou ik heel graag willen dat de wachtwoorden worden ge-encrypt vanwege obvious veiligheids regels. En dat als ik dus de access database open, de wachtwoorden niet te lezen zijn.
Ik heb mij al rot lopen zoeken op google, en heb wel wat kunnen vinden.. Maar het schijnt niet te werken, dus vandaar mijn noodkreet.. Help
Dit is mijn code wat ik tot nu toe heb:
public partial class _Default : System.Web.UI.Page
{
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
{
string constring = @"Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=D:\Loginpoging1\App_Data\login.mdb;Persist Security Info=False";
string voornaam = txt_voornaam.Text;
string username = txt_username.Text;
string password = txt_password.Text;
string SQLinvoegen = "INSERT INTO Users ([Voornaam], [Username], [Password]) VALUES ('" + voornaam + "','" + username + "'," + "'" + password + "')";
OleDbConnection dbconnectie = new OleDbConnection(constring);
try
{
dbconnectie.Open();
OleDbCommand cmd = new OleDbCommand(SQLinvoegen, dbconnectie);
int aantal = cmd.ExecuteNonQuery();
}
catch (Exception exc)
{
lbl_Uitvoer.Text = "Probleem met database." + exc.Message;
}
finally