Gebrek aan designmonitoren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een discussiepunt.

Over smaak valt uiteraard niet te twisten, maar.. Computer Monitoren zijn wel erg saai en conservatief.
Vrij blokvormig en vrijwel alleen maar zwart.

Apple lijkt het enige computermerk te zijn die wat aan design doet. Waarom pakken andere fabrikanten dit niet ook op? Veel kopen een MAC "omdat het mooi is"..

Wat zeggen jullie is er geen behoefte aan 'mooie schermen' of zie ik iets over het hoofd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-08 23:08
Eerlijk gezegd let ik zelf nooit zo op zogenaamd "design" want dit vind ik vaak alleen maar lelijk, en het is voor mij ook niet echt iets wat ik meeneem in mijn overweging tot aankoop. Ik kijk veel liever naar reviews over de beeldkwaliteit, prijs en extra functionaliteit, dus voor mij geen behoefte, maar bijvoorbeeld LG schijnt "designschermen" te maken, die ik dan ook nog wel mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

Ik ben het niet met je eens, zo heb ik hier een 2032BW en die misstaat zeker niet op mijn bureau.
Daarnaast vind ik monitoren met een dunne rand eromheen vaak heel erg mooi (en praktisch). Je zegt ook dat Apple het enige merk is dat aan design doet. Er zijn toch echt ontzettend veel vette PC kasten te vinden.

heel klein beetje flame, maar zeker wel waar: Apple: :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:42:

Apple lijkt het enige computermerk te zijn die wat aan design doet. Waarom pakken andere fabrikanten dit niet ook op? Veel kopen een MAC "omdat het mooi is"..
Dat is niet waar. Andere merken doen ook aan design. Alleen is dat het design wat jou blijkbaar niet aanstaat. 8) Zo spreekt het design van Samsung mij wel aan en heb ik niets met Apple. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat Samsung de enige is die wat doet aan designen.
Uiteindelijk is het allemaal een kwestie van smaak.

Persoonlijk geef ik er geen ruk om. Het is mooi meegenomen als de monitor er hip uitziet maar de kwaliteit van het paneel (kleuren, contrast, inputlag, etc.) vind ik veel belangrijker.

En tot slot: wat is Design? Mijns inziens een ruim begrip die je invult aan de hand van je persoonlijke voorkeuren.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:39

heuveltje

KoelkastFilosoof

Even een discussiepunt.

Over smaak valt uiteraard niet te twisten, maar.. Computer Monitoren zijn wel erg saai en conservatief.
Vrij blokvormig en vrijwel alleen maar zwart.
Over kleur kun je twisten.
Maar het scherm zelf is een rechthoekig blok, hoe wil je daar iets aan veranderen ?
Tenzij je er gewoon een enorm lege blob overheen doen, maar ik denk zelf dat daar maar weinig mensen op zitten te wachten............

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-08 09:28
Andere merken doen zeker ook wel aan design. Ik vind zelf dat je design is dat er over een combinatie van vorm en functie is nagedacht. Zelf heb ik een scherm van HP, goede functionaliteit (hoogte verstelbaar, pivotbaar, ruimte voor toetsenbord op de steun) en een mooie verschijning in m'n kamer. Heb er al best wat complimenten over gekregen :) .

Vimeo, YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb nu bij m'n ouders een Samsung staan die piano-zwart lijkt, maar ook een transparant glasachtige rand er om heen heeft. Welliswaar geen dunne rand, maar het is wel hele mooi, ook hoe het licht er doorheen valt en deze rand een lens effect heeft. Het pootje vind ik ook erg mooi, hij staat op een volledig transparant pootje. Dat pootje zit weer perfect verwerkt in een ovalen glans-zwarte voet.

De rest van de kast (zelfbouw uit oude onderdelen van mij) is ook erg mooi, hoewel sommigen het een 'doos' vinden, heb ik de PC van mijn ouders in een oerdegelijke stijlvolle Antec P180 gezet. Fluister stil, erg goed design, en een design wat valt aan te merken als 'statig', maar er zijn natuurlijk zat kasten. Hoewel ook Antec, is de Antec Fusion van mijn HTPC een staaltje component design wat perfect past bij de rest van mijn onderdelen. En Lian Li met hun aluminium benadering is gewoon ook klasse.

Persoonlijk vind ik Apple Design meestal absoluut niets, hoewel ik hun zwarte Powermac G3 serie wel aardig vond (maar die handvaten... WTF?). PC kasten zat.

Monitoren zijn er ook zat, en daar vind ik Apple, hoewel ik toegeef dat het IPS paneel mooi is, eigenlijk de minste in. Een Dell met een IPS paneel en een zéér dunne rand is ook erg mooi. Dell heeft weliswaar lelijke voeten, maar eigenlijk ook altijd Vesa Mount gaten achterop. Zelf een mooie poot bouwen is mogelijk, maar er zijn ook zat mooie armaturen en bevestigingssystemen te koop.

Wie niets moois vind, zoekt niet goed genoeg. En als je dan nóg niets moois vind, koop een scherm met zeer dunne rand en vesa mounts en bouw zelf wat. Verander anders de inhoud van het scherm om het mooi te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

Ik geef de TS gelijk, hoewel ik het meer heb met LCD-tv's. Wanneer je een tv wilt hebben met een beetje design ben je al meteen 1000 euro extra armer. Alleen de kleur al. Ik zou best een donderbruine tv willen hebben. Hout motief? Geschuurde (of hoe het heet) aluminium? Waarom zijn ze allemaal zwart en rechthoekig?

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zijn de bananen krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 21:03
Mee eens maar toch vind ik dat bv HP redelijk mooie monitoren heeft:

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/hp-v185ws-widescreen-lcd-monitor_400x400.jpg

etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

x-man schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:24:
Ik geef de TS gelijk, hoewel ik het meer heb met LCD-tv's. Wanneer je een tv wilt hebben met een beetje design ben je al meteen 1000 euro extra armer. Alleen de kleur al. Ik zou best een donderbruine tv willen hebben. Hout motief? Geschuurde (of hoe het heet) aluminium? Waarom zijn ze allemaal zwart en rechthoekig?
Jij bent in de verkeerde tijd geboren (
offtopic:
"wanneer had je dan geboren willen worden? De seventies?", "Nee, eerder... als in... de Early Seventies!"
), dat was de norm in de seventies/early eighties.

Het is een behoorlijke tijd laat jaren 80 vroeg 90 (beige)wit-en-matzwart geweest, aluminium en brushed-steel is een tijd in geweest, en de laatste jaren moet alles glans-zwart zijn. Zo werkt dat nou eenmaal, en qua domotica is dat zo'n beetje de Wet-van-alles. Nu ICT steeds dichter bij de woonkamer komt, zie je deze trends ook terug in de ICT.

De laatste tijd zie je steeds meer merken (samsung, Philips) dingen afwerken met transparante randen, sterker nog: het zwart lijkt kleiner te worden, en het transparant groter. Wie weet maken we het zwart straks wel donkergrijs en zo klein mogelijk met transparant als de hoofdlijn, mogelijk met wat zacht-witte LED's om de 'randen' van het transparant te benadrukken. Het doet me een beetje denken aan sommige ancient-technologie uit Stargate.

Afbeeldingslocatie: http://images4.wikia.nocookie.net/stargate/images/0/08/CityshipSensor.jpg

Zoiets, maar dan helemaal rondom je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Zwart heeft alleen bij schermen ook nog eens een functie. Zwart (vooral mat) leidt namelijk niet af en geeft een wat prettigere scheiding tussen de omgeving en het beeld. Daardoor lijkt het vaak in elkaar over te gaan en niet abrupt te eindigen of dat het in een rechthoekig doosje (dat zou je wel hebben met bijv. een zilverkleurige rand). Om die reden zit er ook zo'n zwarte rand op de iMac, dat nieuwe 24" LED scherm van Apple en hun MacBook Pro serie indien je niet voor de mat optie gaat. Diverse andere fabrikanten als een HP, Toshiba, Acer, Asus, etc. hebben of hadden dat ook voor bepaalde modellen. Als je een bont geheel maakt dan leidt dat enorm af van de rest plus dat het nou ook niet bepaald rustgevend is voor je ogen. Allemaal leuk en aardig om kleurrijke schermen te gaan maken maar dat heeft ergonomisch gezien eerder een groot nadeel waardoor het niet zinnig is om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ppl schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:12:
Zwart heeft alleen bij schermen ook nog eens een functie. Zwart (vooral mat) leidt namelijk niet af en geeft een wat prettigere scheiding tussen de omgeving en het beeld. Daardoor lijkt het vaak in elkaar over te gaan en niet abrupt te eindigen of dat het in een rechthoekig doosje (dat zou je wel hebben met bijv. een zilverkleurige rand). Om die reden zit er ook zo'n zwarte rand op de iMac, dat nieuwe 24" LED scherm van Apple en hun MacBook Pro serie indien je niet voor de mat optie gaat. Diverse andere fabrikanten als een HP, Toshiba, Acer, Asus, etc. hebben of hadden dat ook voor bepaalde modellen. Als je een bont geheel maakt dan leidt dat enorm af van de rest plus dat het nou ook niet bepaald rustgevend is voor je ogen. Allemaal leuk en aardig om kleurrijke schermen te gaan maken maar dat heeft ergonomisch gezien eerder een groot nadeel waardoor het niet zinnig is om dat te doen.
Ok daar heb je een punt, maar los van de rand om het scherm valt er nog genoeg te doen.
Of je Apple schermen incl iMAC nu wel of niet mooi vind, er zijn veel mensen die een Apple scherm kopen puur voor de looks. Ik vraag me dan af waarom andere fabrikanten dat niet oppakken, want de rest van de schermen lijken toch wel erg veel op elkaar.

Ik heb zelf ook een TFT van Samsung, best tevreden over, maar in mijn geval wil ik in de huiskamer een mediacenter. Dat heb ik nu ook, maar dat zit in een kast en maakt het verder niet erg veel uit hoe het eruit ziet. Kast wordt echter vervangen voor een andere kast waar geen computer in past, vandaar dat er een scherm op de lage kast moet komen. Dit wordt dus een mediacenter die ik ook als PC gebruik. Nu zoek ik nog een mooi 24" scherm maar kan niets vinden wat in de buurt komt van een Apple scherm, ok dat is dan mijn smaak.

Ik kan uiteraard een iMAC kopen, maar dat wil ik niet want ik ben juist erg blij met de Windows 7 mediacenter.

Verkoopt het soms niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:49

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Tsja, wat is design. Ik houd wel van zwart en hoekig. Apple design is in mijn ogen ook niet meer dan wit met afgeronde hoeken. Geborsteld aluminium of RVS wordt ook erg snel "design" genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 17:02
Ik vind eigenlijk dat men vaak te veel aan "design" doet. Dan bedoel ik dat, naar mijn smaak soberder = mooier, er vaak veel te veel tierenlantijntjes aan schermen zitten.

Ik heb nu een samsung (23XXBW, dat 2048x11XX geval, geloof ik)met een matzwarte en vrij dunne rand. Perfect. Alleen het lampje had nog wel wat minder fel gemogen, maar dat viel goed op te lossen met een zwarte stift. Veel andere samsungs met glans en rond afwerking vind ik dan weer ongelofelijk lelijk... Ook bij LCD tv's zie je dit veel terug.

Wat mij betreft leidt de omlijsting van het scherm zo min mogelijk af van het weergegevene. Met een dunne matte rand lijkt dat in ieder geval prima te werken.

Mijn PC behuizing evenzo. matzwart & alleen een powerlampje. Screensaver = scherm uit, waarna al snel systeem -> standby (als er geen download oid aanstaat) Dit alles om de PC gewoon zo afwezig mogelijk te maken als hij niet gebruikt wordt. mijn 2-cents wat betreft PC design ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Ik heb zelf de HP W2228h en die vind ik toch wel mooi om naar te kijken :)
Afbeeldingslocatie: http://i00.twenga.com/computer/lcd-monitor/hewlett-packard-w2228h-p_480955vb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind het design van mijn HP monitor ideaal eigenlijk. Maar het is het meest simpele dat er eigenlijk is (een HP LP3065: productreview: HP LP3065 review door TERW_DAN)). Dat vind ik eigenlijk ultiem design, zo simpel mogelijk.
Dat ding is overigens identiek aan de Apple als het aankomt op het gebruikte paneel, maar de nieuwprijs van de Apple was slechts €1700 hoger dan deze HP. Dus als een 'mooi design' zoveel meer moet kosten, dan neem ik wel een standaard monitor (overigens vind ik die Apples dus spuuglelijk, maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

TERW_DAN schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:30:
Ik vind het design van mijn HP monitor ideaal eigenlijk. Maar het is het meest simpele dat er eigenlijk is (een HP LP3065: productreview: HP LP3065 review door TERW_DAN)). Dat vind ik eigenlijk ultiem design, zo simpel mogelijk.
AMEN! Wat betreft laptops ook zo'n onzin allemaal ... geef me gewoon een Lenovo die zwart en vierkant en ook nog DEGELIJK is : HEERLIJK :P

Ik denk stiekem dat de TS niet goed genoeg gezocht heeft ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Apple lijkt het enige computermerk te zijn die wat aan design doet
Mijn Dell 3008 heeft anders een behuizing van volledig geborsteld aluminium (ook de achterkant!) en een mooie zwarte glazen voet. Hij doet qua design absoluut niet onder voor een Apple-scherm vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.krunker.com/wp-content/uploads/2008/01/dell-3008wfp.jpg

Dus je zoekt niet goed, of je bent te kieskeurig en noemt alleen Apple design :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over smaak valt niet te twisten en persoonlijk houd ik van zo weinig mogelijk poespas. Samsung heeft van die lelijke tv's met van dat gladde plastic. Maar toen ik de Samsung 2343bw zag was ik wel te spreken over het design. En de prijs want die was zo perfect laag! :*) Oh, en de resolutie is ook ongebruikelijk geil: 2048x1152. Een perfecte tussen weg: Wel 16:10 verhouding zonder pixel verlies... Oh, en een echte monitorvoet zoals het hoort.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2008/12/01/ls23myzabcbedc/2343BW_dimage_TV_newer.JPG

PS: ik werk niet bij Samsung... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Design over hoe iets eruit ziet kan mij echt niet schelen maar wel hoe ik er mee kan werken. Ik wil functionaliteit dus een voet met vrijheid (90° kantelen), knopjes die makkelijk te bereiken zijn en zowat alle aansluitingen achteraan die populair zijn.
Waarom je er om zou geven of het uit metaal of plastic of hout is kan ik totaal niet bij. Ik heb tot nu toe nog nooit of te nimmer op gelet hoe het randje eruit ziet terwijl ik naar m'n scherm kijk, dat hoort gewoon niet op te vallen of aandacht te nemen.
Das gewoon niet logisch om looks voor functionaliteit te nemen voor een tweaker. Laat staan €100 extra betalen omdat een of andere designer zijn nieuwe bmw heeft verdient door een speciaal randje te bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:31:
Waarom je er om zou geven of het uit metaal of plastic of hout is kan ik totaal niet bij.
Omdat je dat prettig vindt? Omdat je het één mooi vindt en het ander niet?

Dat jij dat zelf niet belangrijk vindt is één ding, dat je je totaal niet voor kunt stellen dat iemand anders het wel belangrijk vindt hoe iets eruit ziet vind ik minder begrijpelijk.

Richt jij je huis ook 100% random in? Dat je dus niet hebt gekeken of kleuren bij elkaar passen, deze bank naast deze bank zet omdat ze in de aanbieding waren en je op beide kunt zitten? Alle muren laat je standaard wit omdat ze wit ook functioneel zijn? Bij een auto kijk je ook alleen naar de specificaties en niet naar het uiterlijk, want een lelijke auto rijdt ook?
Das gewoon niet logisch om looks voor functionaliteit te nemen voor een tweaker.
Hoe kom je erbij dat looks voor functionaliteit/kwaliteit gaan bij beeldschermen? Een goedkoop plastic beeldscherm zal een TN-paneel hebben. Mijn aluminium Dell of een mooi Apple-scherm heeft IPS.

Blijf vooral naar de prijs en functionaliteit kijken en qua uiterlijk alles random door elkaar doen. Maar als je niet kunt bevatten dat er mensen bestaan die het prettig vinden om hun huis of bedrijf mooi in te richten en daarover na te denken en bewuste keuzes te maken, dan ben je behoorlijk wereldvreemd imho :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:14:
[...]

Of je Apple schermen incl iMAC nu wel of niet mooi vind, er zijn veel mensen die een Apple scherm kopen puur voor de looks. Ik vraag me dan af waarom andere fabrikanten dat niet oppakken, want de rest van de schermen lijken toch wel erg veel op elkaar.
Er zijn ook genoeg mensen die vooral GEEN apple scherm willen... Ik zag laatst in een winkel apple schermen en ik vond het net plastic... en ronde hoeken vind ik ook niet echt mooi. Dus het is maar een kwestie van smaak.

Dit in tegenstelling tot mijn samsung T200. Eigenlijk puur gekocht voor functionaliteit maar de afwerking met een glazen laag voor de randen en de rode gloed onderaan vind ik ontzettend mooi. Ook zijn de randen niet kaarsrecht maar een beetje afgerond:

Afbeeldingslocatie: http://xtreview.com/images/samsung%20t200%20topaz%20series.jpg

En er zijn inderdaad weinig witte schermen, alles is zilver of zwart. Als je dat niet mooi vind heb je inderdaad wel reden tot klagen, maar wit is nou eenmaal niet "in" :P Daar verander je weinig aan.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 16-10-2009 11:33 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bwerg schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:31:
[...]

En er zijn inderdaad weinig witte schermen, alles is zilver of zwart. Als je dat niet mooi vind heb je inderdaad wel reden tot klagen, maar wit is nou eenmaal niet "in" :P Daar verander je weinig aan.
Oh?

Zijn wij Tweakers of niet :?

Als je een scherm in een andere kleur wil, koop scherm met gewenste specs, demonteer het scherm, neem de bezel (het gedeelte wat gekleurd moet worden) en spuit die in een andere kleur. Als je het echt goed doet (voorbehandelen, grondverf, meerdere lagen lak, evt nog harde beschermlaag erover) heb je een resultaat wat niet onderdoet voor fabriek-af kwaliteit.

En de garantie dan? Tja, daar kun je uiteraard naar schudden, maar gezien de meeste verkochte schermen werkelijk geen drol meer kosten (< EUR 200) is het bezwaar stukken kleiner dan 10 jaar terug toen je al snel DFL 1000 (EUR 450) of meer moest neertellen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Ik ben het niet met je eens, er zijn zat mooie design monitoren te krijgen, het is maar wat je ervoor wilt betalen. Samsung heeft een aardig mooie lijn, ook Dell heeft een paar monitoren die er erg goed uitzien en dan zit je nog in de betaalbare range. Maar wat wil je nou eigenlijk qua design mbt een monitor? 95% van het oppervlak waar je naar kijkt is beeldscherm, er blijft gewoon weinig over voor het design, zeker omdat alles tegenwoordig zo dun mogelijk moet. Beetje hetzelfde verhaal met smartphones, die lijken ook bijna allemaal op elkaar omdat er simpelweg weinig ruimte is voor een goed design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
Even als noot bij de startpost: iedereen redeneert hier vanuit het perspectief dat je beeldscherm 100% van de tijd functioneel gebruikt wordt, maar het schijnt dat er ook een groeiend aantal mensen is dat af en toe de pc uitzet :P. Kortom, het ding staat ook wel eens uit, en het is leuk dat je vriend/vriendin, buurman en andere kennissen eerlijk durven zeggen dat ze het een mooi ding vinden. :)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:14:
[...]

Ok daar heb je een punt, maar los van de rand om het scherm valt er nog genoeg te doen.
Ik denk dat dat nog wel eens tegen kon vallen. Veel mensen kopen die Apple schermen omdat ze er ook op een professioneel niveau mee bezig zijn. Het is dan niet alleen makkelijker maar vaak ook goedkoper om apparatuur bij dezelfde firma te kopen en dan zit je dus al snel aan een Apple computer met een Apple scherm (de schermen zijn trouwens prima van kwaliteit, ze gebruiken een s-ips panel). Dat is met het uitkomen van de 24" ACD wel wat veranderd omdat dit scherm zich meer lijkt te richten op de consument (stuk glas ervoor en men heeft er nu een pva panel ipv s-ips panel inzitten).

Overigens vind ik dat er qua look sowieso weinig verschil is tussen al die fabrikanten. De verschillen die er zijn zitten 'm meer in de details. Sommige schermen hebben iets meer rondingen en er zit vaak ook veel onderscheid in de gebruikte voet. Aansluitingen is nog zo'n punt maar dan heb je het ook wel gehad. Qua panels maakt het al helemaal weinig uit omdat we niet zo gek veel fabrikanten van die dingen hebben en dus iedereen vrijwel dezelfde gebruikt. Meeste verschil zit dan eerder in het soort panel: tn, pva, s-ips, etc. Als het in de looks zit dan is het meer de gebruikte materialen en hoe dat eruit ziet. HP en Acer schermen vind ik bijv. niks omdat die echt op ultragoedkoop plastic lijken waarbij ik het idee heb dat die vrij rap uit elkaar zullen vallen. Als ik dat dan vergelijk met schermen van Dell, Apple en Samsung dan lijken die toch een stuk steviger en degelijker. Alleen die voet van sommige Samsung modellen...nee dat is niet echt wat.
Ik heb zelf ook een TFT van Samsung, best tevreden over, maar in mijn geval wil ik in de huiskamer een mediacenter. Dat heb ik nu ook, maar dat zit in een kast en maakt het verder niet erg veel uit hoe het eruit ziet. Kast wordt echter vervangen voor een andere kast waar geen computer in past, vandaar dat er een scherm op de lage kast moet komen. Dit wordt dus een mediacenter die ik ook als PC gebruik. Nu zoek ik nog een mooi 24" scherm maar kan niets vinden wat in de buurt komt van een Apple scherm, ok dat is dan mijn smaak.
De meeste mensen kopen een computer om als mediacenter te gebruiken en sluiten die vervolgens aan op hun tv. Ze hebben er dus geen apart computerscherm voor. Met media kan het ook zijn dat een computerscherm nou juist te scherp is waardoor je nogal snel de mindere kwaliteit kunt zien. Is het niet verstandiger om naar een lcd tv te gaan kijken?
Gizz schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:32:
[...]

Mijn Dell 3008 heeft anders een behuizing van volledig geborsteld aluminium (ook de achterkant!) en een mooie zwarte glazen voet. Hij doet qua design absoluut niet onder voor een Apple-scherm vind ik.
Die van mij heeft toch echt wel plastic onderdelen aan de achterzijde zitten. De rand zelf is wel van aluminium. Die glazen voet is wel handig omdat het zwaar is maar heeft als nadeel dat je echt ieder stofje erop ziet. De rest van de voet is wel stevig maar desondanks toch ook vrij fragiel. Er zit veel en veel te veel speling in. Een tikje tegen je bureau en het scherm schudt. Die arm hadden ze wel wat solider mogen maken, wat breder, dan zou daarmee ook dat schudden opgelost zijn. Ik heb mijn Mac mini eronder staan met daarop een usb hubje waar het scherm weer op steunt en dat dempt het geschud al aanzienlijk (tikje en er gebeurd niets).
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:31:
Waarom je er om zou geven of het uit metaal of plastic of hout is kan ik totaal niet bij.
Om de functionaliteit (geborsteld aluminium is makkelijker schoon te maken en te houden dan hout en kunststof, het verkleurt ook niet en kan ook goed tegen de warmte van het scherm waardoor warmte de boel niet stuk maakt dus levensduur kan groter zijn) maar ook om dingen als milieuvriendelijkheid (plastics zijn niet zo bijster milieuvriendelijk vergeleken met aluminium en de eerder genoemde levensduur zorgt er voor dat het ding niet snel richting vuilnis hoeft). Voor sommige mensen geldt er ook nog iets als de WAF: de Wife Acceptance Factor. M.a.w. zij hebben het probleem van hun partner die aan de hand van mooiheid bepaalt of iets aangeschaft wordt of niet. Bij vrouwen telt design heel wat harder dan de functionaliteit dan bij ons mannen (natuurlijk zijn er uitzonderingen maar daar gaat het nu niet om :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

dion_b schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:39:
[...]

Oh?

Zijn wij Tweakers of niet :?
Dat bedoel ik niet, meer dat je er weinig aan doet dat er weinig witte schermen verkrijgbaar zijn. En dat als iets niet 'in de mode is', je lang kan zoeken. Dat was immers de klacht van de TS.

(en lang niet iedereen verbouwt zomaar even zijn scherm, zelfs niet alle honderdduizenden tweakers O-))
Barleone schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:22:
Even als noot bij de startpost: iedereen redeneert hier vanuit het perspectief dat je beeldscherm 100% van de tijd functioneel gebruikt wordt
Nee, iedereen redeneert dat smaken verschillen en dat sommigen juist om deze reden gèèn apple nemen :P Want er zijn genoeg mensen die (sommige) samsungschermen of schermen van andere merken wel mooi vinden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
ik heb zelf deze dell en vind het design toch erg mooi moet ik zeggen... mooie zilveren rand onder en boven een mooi voetje, daar waar de meeste fabrikanten het in mijn ogen nog wel is mee willen verpesten..

http://images.anandtech.c...displays/dell-2408wfp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind mijne er ook niet slecht uit zien

Afbeeldingslocatie: http://img246.imageshack.us/img246/1640/2009060109115510.jpg

iedereen zijn smaak, de andere vind platte schermen met een kleine rand mooie , ik niet, ieder zijn keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 15:27:
ik vind mijne er ook niet slecht uit zien

[afbeelding]

iedereen zijn smaak, de andere vind platte schermen met een kleine rand mooie , ik niet, ieder zijn keus :)
inderdaad AOC is prima kwa design

zelf heb ik toch :)
Afbeeldingslocatie: http://dodevice.com/wp-content/uploads/2007/02/dell-2707wfp-2.jpg

Dell ultrasharp 2707WFP

Dell ultrasharp 2709WFT is helemaal zwart en vindt ik persoonlijk toch wat minder
Mijn juweeltjes <3

[ Voor 9% gewijzigd door Mektheb op 16-10-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:10:
[...]
Richt jij je huis ook 100% random in? Dat je dus niet hebt gekeken of kleuren bij elkaar passen, deze bank naast deze bank zet omdat ze in de aanbieding waren en je op beide kunt zitten? Alle muren laat je standaard wit omdat ze wit ook functioneel zijn? Bij een auto kijk je ook alleen naar de specificaties en niet naar het uiterlijk, want een lelijke auto rijdt ook?
Ik zou die banken niet kopen omdat je er een meerprijs voor betaalt terwijl ze op het eerste zicht slechter zitten dan m'n zeteltje uit leen bakker. Muren zijn lavendel omdat het een van de betere kleuren is om in te leven, lichtgroen is ook zo'n kleurtje. En mijn auto is inderdaad een goedkope 2de hands die nogal gebreken heeft maar enige eis was benzine en hij moet van punt A naar B geraken.
Zo loop ik ook rond met een grote hoofdtelefoon wat mensen vreemd vinden maar muziekkwaliteit is ver boven plugs of in-ears. Moeten zij weten als ze er dan standaard willen uitzien maar hun dure muziek dan slecht horen.

Al die zever is gewoon onnodig. Is zoals het 10jaar geleden marginaal was om in de Aldi te shoppen hoewel al het eten daar hetzelfde is. Vandaag zie je daar iedereen binnen gaan en nochthans is er net zoals 10jaar geleden hetzelfde eten en komt het er bij iedereen gelijk uit.
'T zit allemaal tussen jullie hoofd dat het nodig is of dat je er beter van wordt. Ik gebruik een gebruiksvoorwerp. Een zondagnamiddag naar de rand van m'n scherm staren heeft nog nooit en zal nooit op m'n agenda staan. Als dat jouw hobby is, ga dan gewoon voor je designrand want enkel dan heb je er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Even over je koptelefoon...het heeft natuurlijk weinig zin om een dure koptelefoon met een erg goede geluidsweergave aan te sluiten op een vrij simpele/goedkope mp3 speler/telefoon wat de meeste mensen hebben. Daarnaast loopt ook niet iedereen met een mega groot ding te slepen en hebben ze liever compactere oordopjes. Ook hier geldt weer dat het totaalplaatje bepaald of oordopjes of een mega grote koptelefoon met betere geluidsweergave de beste optie is (in 99% van de gevallen is dat het echt niet omdat de mp3 speler/telefoon de beperkende factor is ;)). Bij beeldschermen is dat niet anders. Het gaat om het totaalplaatje en als dat de aanschaf van monitor x boven y rechtvaardigt, sja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Zoals al ziljoen keer gezegd is het subjectief.

Zo vind ik dit prachtig:
Afbeeldingslocatie: http://www.vadim.co.uk/images/s245b.jpg

lekker simpel zakelijk en strak.

En krijg ik kotsneigingen van dergelijke nepduurlijkheid als hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Samsung-Syncmaster-T-serie.jpg Je kan het nog zo hard gaan inkleuren, glazig maken. Maar het blijft gewoon plastic, niks meer of minder :p.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MsG schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:34:
Je kan het nog zo hard gaan inkleuren, glazig maken. Maar het blijft gewoon plastic, niks meer of minder :p.
Quote van het jaar !!! Echt 300% gelijk gozer :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zoek naar een monitorarm die mij bevalt (en die ik niet kan vinden) kom ik bij deze vraag terecht. Ik heb daar ook wel eens over nagedacht. Ik vind ook dat de vormgeving bagger is. Alles is hetzelfde. Je kan kiezen tussen zwart en zwart. Ik vermoed dat er veel commerciele druk is binnen die sector. Vormgeving is relatief duur en er zijn voortdurend technische vernieuwingen. Waarschijnlijk is de concurrentie moordend. Ik koop voorlopig niets omdat ik in de riante positie ben een iiyama hm703ut te bezitten. Dat is een 17 inch monitor met een fantastisch scherp beeld en is nog uit het tijdperk van de overgang naar de euro. Natuurlijk is het een kathodestraalbuis (crt, cathode ray tube o.i.d.) en dus net zo lang als hij breed en diep is. Destijds voor een kleine 800 gulden gekocht. Het argument dat de technische aspecten het meest tellen vind ik wel zinvol maar ik geef de vraagsteller gelijk als het gaat om vormgeving. Een computer staat in heel veel gevallen in de woonkamer en dan wil je iets dat bij je interieur past. Ik pleit dus ook voor meer keuze in vormgeving

8)7
Pagina: 1