Systeem Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views

• TimMun
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
Hallo!

Ik wilde even wat weten over mijn huidige systeem en wat ik daar het beste aan kan upgraden.
Mijn computer ziet er als volgend uit:
ATI Radeon 4870,
Intel Core 2 Duo E8400,
4GB RAM.

Nu heb ik afgelopen week een Intel i7 gekregen en vraag ik me af: Is het het beste om een nieuw moederbord en geheugen te kopen of een nieuwe videokaart? (bijv. 5870)
Ik gebruik de computer vooral voor video bewerking en het enige spel wat ik vrij vaak speel is Arma 2.

Alvast bedankt :w

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Een Core i7 past sowieso niet in een socket 775 moederbord, dus die moet je vervangen. Ik weet niet of je met dat moederbord DDR2 of DDR3 geheugen hebt, maar de moederborden voor i7 lusten alleen DDR3 geheugen dus dat hangt er vanaf of je dat moet vervangen.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Verwijderd

Je zegt zelf dat je een i7 hebt gekregen.
Wat je zou kunnen doen is: Eerst een mobo en geheugen kopen.
En die 4870 nog houden (is imo snel genoeg).
Of je huidige spullen dan verkopen (mobo, proc, geheugen etc.)
En van dat geld dan ook nog een 5870 er bij te kopen.

Verder lijkt het me handig dat je verteld wat je verder voor hardware hebt.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Heb je een i7 processor gekregen? Zonder bijpassend mobo en DDR3-geheugen? Of begrijp ik het helemaal verkeerd? :P

Als ik het wel goed begrepen heb kan je natuurlijk het beste een mobo kopen omdat het hebben van een i7-processor anders zo zonde is, en voor videobewerken is een i7 ook zeker sneller. Voor gamen is een neie videokaart het beste, al weet ik niet wat voor resolutie je op speelt (maakt veel uit voor de grafische kracht die er nodig is natuurlijk). In games is een E8400 al heel goed (maar een i7 is niet trager ofzo).

Bijkomend vraagje: wat voor i7 heb je gekregen? Die zijn er namelijk voor twee sockets, 1156 en 1366. Welke processor je hebt bepaald wat voor mobo je nodig hebt. En of je triple-channel geheugen of dual-channel nodig hebt (2 of 3 dezelfde geheugenmodules). Als je nu DDR3-geheugen hebt kan je dat meenemen naar een i7-systeem maar DDR2 is voor een s775-systeem het meest gebruikt, dus zou je dan even moeten achterhalen...

[ Voor 31% gewijzigd door bwerg op 12-10-2009 11:13 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TimMun
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb inderdaad een losse i7 920 gekregen voor wat eerder video bewerkings werk. Die processor kan alleen op het socket 1366 dus zou nog moederbord en geheugen moeten kopen.
Heb nu DDR2 geheugen maar om geen DDR3 te kopen lijkt me dan zonde van de processor. (?)
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:08:
Je zegt zelf dat je een i7 hebt gekregen.
Wat je zou kunnen doen is: Eerst een mobo en geheugen kopen.
En die 4870 nog houden (is imo snel genoeg).
Of je huidige spullen dan verkopen (mobo, proc, geheugen etc.)
En van dat geld dan ook nog een 5870 er bij te kopen.

Verder lijkt het me handig dat je verteld wat je verder voor hardware hebt.
Dat is wel een goeie! d:)b

[ Voor 48% gewijzigd door TimMun op 12-10-2009 11:25 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nouja, zonde... snel DDR2-geheugen presteert nauwelijks minder dan DDR3. Maar de i7 heeft geen DDR2-geheugencontroller en de s1366-mobo's hebben geen DDR2-sloten, dus als je de i7 wilt gebruiken heb je sowieso een s1366 mobo en DDR3-geheugen nodig (het liefst 3 geheugenmodules, dus 3x1GB of 3x2GB vanwege triple-channel).

In games zal je waarschijnlijk geen vooruitgang merken, bij videobewerking inderdaad zeker wel.

(voordeel is inderdaad dat je nu een heel werkend E8400-setje kan verkopen of blijven gebruiken voor upgrades, incl. mobo en geheugen, dat is ook altijd wat waard naar mijn mening)

[ Voor 17% gewijzigd door bwerg op 12-10-2009 11:28 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:08
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat het Complete Systemen & Laptops (CSL) forumdeel dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG ([BBG] Best Buy Guide topicoverzicht) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.