[Dell PowerEdge750]NoiseKiller

Pagina: 1
Acties:

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-01 16:57
Hi,

Mijn PowerEdge 750 maakt nogal veel geluid als deze IDLE draait, dit heeft waarschijnlijk te maken
met het feit dat de fans een standaard snelheid draaien die vrij hoog is afgesteld, misschien zelfs wel
'te' hoog.

Nu wil ik het liefs een hardwarematige oplossing die er voor zorgt dat ze, als het systeem IDLE is,
precies hard genoeg draaien om het systeem een acceptabele tempratuur te geven en niet meer.

Nu werd ik door een collega op: http://www.noisekiller.nl/ gewezen, is dit wat?

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Zo'n oplossing kun je zeker proberen, maar bedenk wel dat dit soort systemen ontworpen zijn als server. Daarbij is betrouwbaarheid een pre en geluidsproduktie niet interessant bij het ontwerp.

Afhankelijk van welke harde schijven in dit systeem zitten zou dat ook nog een herriebron kunnen zijn. Als je echt iets stils wilt, zou ik voorstellen je te verdiepen in de zuinige zelfbouw servers. Door het lage stroomverbruik kun je het aantal fans minimaal houden en zelfs undervolten. Meer info wellicht hier: Nieuwe Zuinige Server (discussie)

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-01 15:44
Volgens mij zou jij je ook kunnen afvragen waarom deze machine zoveel geluid maakt? Het is namenlijk een rack server, deze apparaten komen volgens mij nooit met maatregelen om geluid terug te dringen omdat er van uit wordt gegaan dat deze apparaten in een data en/of server ruimte hangt.

Daarom hebben servers volgens mij ook geen pwm fans, maar aan of uit fans. Je zou deze kunnen vervangen maar dan heb je niks meer aan evt garantie en/of contracten met Dell.

• UniPer
Ok duidelijke informatie, contract met Dell zit er al niet meer op dus daar maak ik mij niet zo'n zorgen om.
De server gaat voornamelijk gebruikt worden als kleine opslag server, that's it.

Er zit 1 SCSI disk in van 75GB volgens mij en 1 SATA van 500 GB.

Het enigste wat ik wil weten is of het kwaad kan om zo'n Noisekiller er tussen te zetten.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• Appel
Er zouden complicaties van kunnen optreden, maar waar ik mij meer zorgen over maak is dat de prijzen op die website nog steeds in guldens zijn.

Ik vrees dat je beter een andere oplossing kan zoeken.

• UniPer
Ik vrees dat je beter een andere oplossing kan zoeken.
Ok, duidelijk, moet ik dan meer denken aan een hardwarematige oplossing of softwarematig?

• Appel
Ik zou hardware matig gaan denken, ik zou persoonlijk alle fans vervangen door pwm geregelde fans icm met een fan controller. Die zou je dan met software aan kunnen sturen.

Ik weet niet wat en of je een budget in gedachten hebt?

• UniPer
Ik weet niet wat en of je een budget in gedachten hebt?
Dat deze vraag nog gesteld moet worden tijdens de ecomische crisis :P

Ja...het liefst niet te duur natuurlijk maar goed..
Ik ga even kijken wat voor kosten jouw oplossing met zich meebrengt.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:24

TGEN

Hmmmx_

UniPer schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 09:41:
Ok duidelijke informatie, contract met Dell zit er al niet meer op dus daar maak ik mij niet zo'n zorgen om.
De server gaat voornamelijk gebruikt worden als kleine opslag server, that's it.

Er zit 1 SCSI disk in van 75GB volgens mij en 1 SATA van 500 GB.

Het enigste wat ik wil weten is of het kwaad kan om zo'n Noisekiller er tussen te zetten.
Die SCSI schijf zal erg warm worden, je kan niet zomaar de airflow beperken omdat je het stiller wil hebben. Zoals eerder al opgemerkt zijn dit soort machines niet ontworpen voor stil werken in de huiskamer.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Pagina: 1