DAC (Digital Audio Converter)

Pagina: 1
Acties:

• KoenAlberts
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20:42
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand me hiermee opweg kan helpen. We hebben laatst voor oma een mooie Samsung led tv gekocht. 100Hz, 1080P, LED-TV. We hebben oma verteld dat het mooier was om blueray'tjes te gaan kijken i.p.v. DVD's, oude videobanden e.d.

Ze was dolenthousiast toen ze van ons een Western Digital HD TV media player kreeg (dit leek voor ons de meest gangbare optie). Kon ze zoals beloofd lekker HD films kijken ze wist werkelijk niet wat ze zag, maar goed dat alles ter zijde..

Een aantal van de .mkv films speelde prima af en sommige deden het ook perfect, maar helaas zonder geluid |:( . Ik heb alles doorgenomen televisie + media player, naar alle instellingen gekeken, maar werd hier niet veel wijzer van.

Naderhand ben ik thuis achter de computer gaan zitten.. ff zoeken en ja hoor...

DTS wordt niet gedownsampled door de media player en moet dus via een optische kabel gedecodeerd worden. Gezien oma geen home cinema set heeft staan (met optische ingang) wordt dit een lastig verhaal.

De TV was al een hele stap voor d'r, om nu ook gelijk weer een nieuwe home cinema set te halen (met weer een nieuwe afstandsbediening en nog meer nieuwe knoppen)... ziet ze even niet zitten.

Ben nu al ruim de gehele avond aan het zoeken naar een manier om (DTS) signaal om te zetten naar analoog via een kastje wat we tussen de media player en haar stereo (AUX) kunnen zetten. De meeste DAC's (digital audio converter's) lopen op in de honderden euro's, wat wat ons betreft een beetje te gek is.

Gezien de hele collectie blueray's alleen maar DTS is gaat dit ons dagen kosten om deze software-matig om te zetten naar ac3 2.0.

Heeft er iemand misschien een idee (goedkope) oplossing voor dit probleem, zonder ingewikkelde toestanden voor een vrouw op leeftijd :9 .

Hoop gauw wat te horen, alvast bedankt _/-\o_ !

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

DAC staat voor Digital Analog Converter. In een DTS signaal zitten meerdere streams voor meerdere speakers. Aangezien jij een stereo signaal wilt hebben kan je opzoeken of je optische signaal ook een stereo signaal uit kan zenden en deze vervolgens naar analoog omzetten. Een apparaat dat enkel DTS omzet kost inderdaad wel een paar centen, iig een jaar geleden toen ik er naar één op zoek was.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-12 19:31

HeepH

Dope Rapper

Cheap versterkertje scoren met dts ondersteuning en een AUX uitgang? Aux uitgang aansluiten op tv en alsnog gaan?

IMO staat er ook altijd een dolby stereo (pcm) stream op een dvd/blu ray disc.

[ Voor 26% gewijzigd door HeepH op 12-10-2009 01:26 ]

http://specs.tweak.to/16495

• KoenAlberts
De converters die ik op internet heb zien staan converteren alleen digitale "stereo signalen" naar analogen stereo signalen. Maar zo ver ik heb gezien geen dts naar analoog stereo.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-12 09:21
Denk dat de goedkoopste oplossing het volgende is: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=6703
Dit is een programma wat DTS omzet in AC3 en dat zou je WDTV wel ondersteunen. Het programma werkt ook met batches dus 1mailig wat werk en daarna voor je nieuwe HD downloads ( dat is niet hetzelfde als blue-rays :N ) ook gelijk door dat programma gooien.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-10 19:28
Hoe is alles aangesloten?

Werkt het niet als je de WD via HDMI aansluit op de TV en dan van de TV analoog naar de versterker?

• KoenAlberts
The-Hi_End schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:20:
Hoe is alles aangesloten?

Werkt het niet als je de WD via HDMI aansluit op de TV en dan van de TV analoog naar de versterker?
Bedankt voor al jullie hulp zover! Heb een lange nacht gehad gezocht gezocht en nog eens gezocht, maar niet verder gekomen.. helaas. Zelf ook al converter programma'tjes tegengekomen, heeft iemand enig idee hoelang het omzetten van een gemiddelde film op een redelijk nieuwe pc duurt?

En het DTS signaal wordt niet via de hdmi doorgestuurd zover ik weet, alleen via s/pdif om vervolgens gedecodeerd te worden door een receiver.

:)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:47
Het makkelijkst en wellicht zelfs goedkoopste is een mediaplayer kopen mét dts decoder, waarbij je de verkoop opbrenst (of inruil?) van de prijs af kunt halen.
Verder heeft creative dacht ik zo'n losse decoder gehad als aanvulling op hun dolby decoder, alleen de naam ben ik kwijt, wordt volgens mij ook niet meer gemaakt. Check even met de zoekfunctie.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-12 12:09
Heel bekend verhaal over de WD (heb 'm zelf ook); DTS wordt niet ondersteund, maar wel digitaal doorgegeven naar decoders.
Als je zoals ik geen decoder heb en ook niet wil hebben moet er geconverteerd worden
Heartware's audioconcverter is het beste programma (zoals klaasbram hierboven aangeeft)en dat wordt binnen WD krijgen dan ook algemeen gebruikt.
Met Medialinfo kun je zien of je file inderdaad DTS geluid heeft
Ben je geen geek, dan is dit allemaal veel gedoe, reden waarom mediaplayers bij het grote publiek veel minder populair zijn dan DVD-spelers.

• KoenAlberts
Volgens mij wordt Dolby Digital wel gedecodeerd. Gaan we het toch maar proberen met deze converter! Bedankt! Is er btw ook een dergelijk programma voor dvd's met dts?

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-09 12:50
is dit wellicht iets?
nieuws: Adviesprijs en definitieve naam WD TV-opvolger uitgelekt

pricewatch: Western Digital WD TV Live Media Player

Deze kan namelijk wel DTS decoderen en outputten via de analoge outputs!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Als ik wat plaatjes bekijk van de betreffende speler zie ik daar een analoge output op zitten, is die niet te gebruiken? het eventuele kwaliteitsverlies ga je toch niet merken aangezien je aangeeft de speakers van de tv te gebruiken.

• KoenAlberts
Het omzetten van DTS naar DD 2.0 van een mkv is nu gelukt met Heartware's. Nu alleen de DVD's met DTS nog.. Ben ook hard opzoek naar het downmixen van DTS naar (DD) stereo voor DVD's iemand een suggestie?

• KoenAlberts
Firestorm schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:39:
Als ik wat plaatjes bekijk van de betreffende speler zie ik daar een analoge output op zitten, is die niet te gebruiken? het eventuele kwaliteitsverlies ga je toch niet merken aangezien je aangeeft de speakers van de tv te gebruiken.
Nee, het DTS-signaal gaat alleen via de S/PDIF (optische kabel) naar een eventuele receiver/versterker. De WD HD TV kan immers DTS niet zelf decoderen.

Nu heb ik wel gelezen dat er een S/PDIF op de tv zit, maar ik ben vrijwel zeker dat dat alleen een uitgang is.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

is het niet veel makkelijker een popcornhour 110 te kopen ? die kan dat namelijk wel dts downmixen (de reden waarom ik hem heb gekocht)

je blijft nu namelijk bezig. elke nieuwe film moet je weer opnieuw gaan bewerken.

[ Voor 23% gewijzigd door Ray op 12-10-2009 18:19 ]

• KoenAlberts
KoenAlberts schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:41:
Het omzetten van DTS naar DD 2.0 van een mkv is nu gelukt met Heartware's. Nu alleen de DVD's met DTS nog.. Ben ook hard opzoek naar het downmixen van DTS naar (DD) stereo voor DVD's iemand een suggestie?
Pagina: 1