Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb mijn baan opgezegd, met name vanwege de lange reistijd.

Ik heb al enkele sollicitaties gedaan, of eigenlijk meer wat mailtjes en telefoontjes. Wat ik (nu al) merk aan uitzendbureau's is dat ze weinig werk hebben. Vorig jaar kon ik nog veel uitzendbaantjes weigeren die ik saai/simpel vond, maar nu lijkt er helemaal niets meer te zijn!
Qua geld is het niet zo'n probleem, kan de komende winter makkelijk doorkomen ;) maar ik volg een deeltijd opleiding waarbij relevant werk noodzakelijk is.
Nou zijn uitzendburau's natuurlijk niet echt een goed voorbeeld voor de algemene tendens van de banenmarkt, maar ik schrok wel!

Zijn er hier tweakers die recentelijk gesolliciteerd hebben en zo ja, is het echt zo erg als overal gesuggereerd wordt of valt het allemaal wel mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 11-10-2009 23:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb recent de sollicitaties van mijn vriendin begeleid. Uit 11 sollicitaties is ze 7 keer uitgenodigd voor een gesprek en heeft ze uiteindelijk uit 3 banen kunnen kiezen.

Ik denk dat het erg aan de branche ligt waar je in werkt.

• KC_Kaas
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik deze tijd is het over het algemeen handiger om eerst nieuw werk te vinden (dus zoeken terwijl je nog werkt heb) en daarna pas opzeggen.

Ik had er zelf geen last van, de eerste baan waar ik voor solliciteerde werd ik meteen aangenomen. Maar het kan zeker lastig zijn en hangt voornamelijk af van je CV. Als je dingen kunt die andere niet kunnen vind je zo weer werk.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Reden om eerst de baan op te zeggen is dat ik geen zin heb om naast 40 uur werken, 20 uur studeren nog bezig te zijn met werk zoeken. Buiten het feit dat ik werk zoek in een andere omgeving dan waar ik werk, dus minimaal 3 uur weg ben per sollicitatie.

Branche is overigens (bedrijfs)economie, in de breedste zin van het woord ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 12-10-2009 00:10 ]

Verwijderd

Zoals Ed_L al gezegd. Heeft dat er alles mee te maken. Wat ik wel zie is dat er steeds meer mensen in de catering en dergelijke dingen worden gezocht. :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Mijn vrouw is aan het solliciteren na ontslag wegens economische redenen. Ze had een contract op uitzendbasis. Het gekke is dat ze veel administratieve ervaring heeft en ook bij een uitzendbureau geruime tijd heeft gewerkt. Ze wordt keer op keer afgewezen of passende functies met een standaardafwijzing. Ook banen waarvan ze in het weekend een e-mail krijgt en direct op solliciteerd resulteren in dat ze reeds voldoende kandidaten hebben.

LinkedIn WoT Cash Converter

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Ik ben ook pas mijn baan kwijtgeraakt. Ik werkte voor een detacheerder en had daar een vast contract. Ze hadden geen werk meer voor mij in mijn regio, en ik zou elke dag naar de randstad moeten rijden (+/- 2,5 uur enkele reis voor mij).

Dus uiteindelijk is mijn vaste contract d.m.v. wederzijds goedvinden beëindigd. Krijg nog 2 maand doorbetaald en dan een erg magere onstlagpremie in december.

Sindsdien ben ik ook opzoek naar een baan, ik heb inmiddels iets gevonden om tijdelijk te doen, loon hangt tegen het minimum aan dus blijf wel verder zoeken naar wat anders omdat ik daar simpelweg mijn vaste lasten niet van kan betalen.

Ik merk in iedergeval dat het een stuk moeilijker is dan 2 jaar terug. Toen ging mijn telefoon nog 10x op 1 dag alleen al door mijn cv op monsterboard te plaatsen. Maar nu staat mijn cv er al een week op zonder een enkele reacte gekregen te hebben. Ook zelf hier en daar achteraan gebeld en gemailt, maar het lijkt gewoon erg moeilijk om momenteel een fatsoenlijke baan te vinden, vooral nu ik afhankelijk ben geworden van de fiets en openbaar vervoer omdat ik nu ook mijn leasebakkie kwijt ben :'(

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Wat mij juist opvalt is dat er onwijs veel vraag is naar: account managers, sales managers en soortgelijke functies. Kranten maar ook vacature-sites staan er bomvol mee.

Zelf als net afgestudeerd ICT'er merk ik wel dat het wat langzamer gaat, voorheen reageerde er 10 bedrijven nu zijn dat er 5. Vooralsnog lukt het aardig mag overal op gesprek komen en heb diverse aanbiedingen gehad. Zelf zoek ik nog al specifiek op bepaalde functies. Ik stuur niet 10 sollicitaties per week ofzo in de hoop voor een baan.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik best wel goed ben in het voeren van sollicitatiegesprekken, ik laat bijna altijd wel een goeie indruk achter.

Moet wel zeggen dat ik bij sommige bedrijven na het 2de gesprek met een lulverhaal wordt afgepoeierd. Ja we hebben op dit moment toch geen plek (geen directe afwijzing), terwijl ze in het eerste gesprek vertelde dat ze onzettende groei doormaakte..... Je mag me ook gewoon afwijzen als ik niet in het profiel pas denk ik dan, ik kan wel tegen een stootje.

Dingen (ICT) die mij opvallen:

- Veel vraag naar applicatiebeheerders
- Binnen de randstad is nog redelijk goed werk te vinden
- Binnen de internetbranche (webdevelopers) middelgrote bedrijven zijn veel vacatures
- Trekt nu wel lichtjes weer aan

[ Voor 11% gewijzigd door CycloneX op 17-10-2009 11:18 ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

CycloneX schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:08:
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik best wel goed ben in het voeren van sollicitatiegesprekken, ik laat bijna altijd wel een goeie indruk achter.
Je moet dan wel eerst uitgenodigd worden :)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

PcDealer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:35:
Da's stap 1 van het verkopen van jezelf. Bij je vrouw gaat het niet lekker af. Zijn er misschien zaken die ze aandraagt in brief of CV waar men over kan vallen. Liegen in een sollicitatietraject is m.i. not-done, maar je hoeft niet meteen alles waarop je afgefakkeld kan worden op tafel te gooien natuurlijk. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

PcDealer schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:35:
[...]

Je zou eventueel een voorbeeld van een sollicitatiebrief kunnen posten met uiteraard gevoelige informatie weggelaten. Dan kunnen er meer ogen naar kijken en eventueel advies bieden.

Overigens hoeft het daar geen eens aan te liggen, ook ik stuurde sollicitaties waar nooit reacties op kwamen. Je moet begrijpen op functies komen misschien wel 100de sollicitaties binnen en die gaan ze echt niet allemaal lezen. Misschien pakken ze de eerste 25 die lopen ze door en daar trekken ze de goede uit en die laten ze komen. De rest krijgt waarschijnlijk een standaard afwijzing of helemaal geen.

Bedrijven die totaal niet reageren die gaan bij mij op een zwarte lijst.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Inmiddels is mij wel duidelijk dat de uitzend- en detacheringsbranche totaal op z'n gat ligt. Directe sollicitaties heb ik nog niet gevoerd, heb over een paar weken tentamens en daarna ga ik wel gerichter opzoek naar werk :).

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Sport_Life schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:01:
Inmiddels is mij wel duidelijk dat de uitzend- en detacheringsbranche totaal op z'n gat ligt.
Ik werk nog altijd als consultant. Maar ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd continue opdrachten uitvoer voor klanten waarvoor ik in het verleden al gewerkt heb. Sinds eind vorig jaar heb ik 0(Jawel gewoon 0) interviews gedaan bij klanten die ik niet persoonlijk ken. Ik zit nu weer tot eind november te werken voor een ex-klant. En ja, daarna zullen we nog wel zien zeker? Maar dwz dat ik dit jaar waarschijnlijk 0 interviews zal hebben. Ik vind dit op zich wél beangstigend hoor. Maar goed, 2010 is weer een nieuw jaar. :)

[ Voor 31% gewijzigd door makila op 17-10-2009 18:40 ]

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Consultancy/contracting/detachering zit niet op slot, maar een hoop bedrijven grijpen de kans aan om nu het slechte volk te lozen. Natuurlijk zijn er ook gewoon inkrimpingen, maar echt dicht zit de markt niet, afhankelijk van je deelgebiedje natuurlijk.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

IK ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de situatie. Ik zit zelf in Maastricht en ben niet direct van plan om te verhuizen naar de Randstad (ook vanwege de economische situatie) en ben dus gelimiteerd tot Midden-Limburg en dan nog richting Belgie en Duitsland, hoewel dat belastingtechnisch een nachtmerrie is.

Ik zelf studeer nu af als Bachelor werktuigbouwkunde op het gebied van duurzame productinnovaties en wil dan ook in ieder geval op het duurzame gebied verder. Op zich zou dat een booming markt zijn, maar tot op heden is het vooral een marketing woord gebleken dan daadwerkelijk een engineering woord. Heeft iemand hier toevallig ervaringen mee? Een mede-afstudeerder zoekt nu al werk bij Essent in Apeldoorn terwijl hij in Weert woont....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• eX0duS
  • Laatst online: 18-11 21:41
Ik had daar absolut geen last van. Ik ben gestopt met mijn ex-baan vanwege zaken die (niet) liepen zoals uitblijving van betaling en wat meer minder leuke aspecten.
Een groot risico, maar met frisse moed ben ik gewoon gaan zoeken naar iets anders.

Ik heb me aangemeld op websites zoals Monsterboard, Nationalevacaturebank, etc. Al snel kreeg ik reactie's, van uitzend, werving & selectie, en detacheringsbureau's, het bekende verhaal wellicht.
Ik zie dat niet als een slecht teken, want werk via zo'n bureau kan net zo goed leuk zijn.
Zo heb ik in een maand tijd een goede tien "contacten" gehad, wellicht niet echt veel, waaruit 3 echte sollicitatiegesprekken gekomen zijn, en ik had er nog 2 lopen. Ik had sowieso al een hoop contacten op gedaan, en daar heb ik er ook een paar van benaderd.

Na een maand had ik ander werk gevonden. Het derde gesprek was erg positief (de eerste 2 vond ik ook positief, maar blijkbaar voldeed ik toch niet aan wat ze zochten), en uiteindelijk ben ik daar nu al 1,5 maand aan het werk, naar volle tevredenheid.
En het is echt niet zo dat bedrijven er slecht voor staan, of dat je slecht betaald krijgt.
Want het is echt een leuk baan, en het verdiend nog veel beter als wat ik eerder deed ook, ik heb in elk geval een mooi salaris en leuke collega's, dus het kan wel!

Gewoon je best doen en goed rondkijken, het is echt mogelijk in deze tijd!

Je moet het gewoon positief zien. Gewoon een frisse stap, met vol goede moed een nieuwe richting in. Werk zoeken zie ik niet als iets slechts, je moet gewoon goed rondkijken, ik weet zeker dat er wat tussen zit, en je hoeft echt niet lang zonder werk te zitten. Ik had mezelf ook wel bedacht dat ik desnoods in een frietzaak ga werken, maar daar ging ik niet van uit. ;)

In elk geval het werkaanbod in en rondom Eindhoven viel me niet tegen...

[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 18-10-2009 09:27 ]

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
eX0duS schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 09:24:
Ik had daar absolut geen last van. Ik ben gestopt met mijn ex-baan vanwege zaken die (niet) liepen zoals uitblijving van betaling en wat meer minder leuke aspecten.
Een groot risico, maar met frisse moed ben ik gewoon gaan zoeken naar iets anders.

Ik heb me aangemeld op websites zoals Monsterboard, Nationalevacaturebank, etc. Al snel kreeg ik reactie's, van uitzend, werving & selectie, en detacheringsbureau's, het bekende verhaal wellicht.
Ik zie dat niet als een slecht teken, want werk via zo'n bureau kan net zo goed leuk zijn.
Zo heb ik in een maand tijd een goede tien "contacten" gehad, wellicht niet echt veel, waaruit 3 echte sollicitatiegesprekken gekomen zijn, en ik had er nog 2 lopen. Ik had sowieso al een hoop contacten op gedaan, en daar heb ik er ook een paar van benaderd.

Na een maand had ik ander werk gevonden. Het derde gesprek was erg positief (de eerste 2 vond ik ook positief, maar blijkbaar voldeed ik toch niet aan wat ze zochten), en uiteindelijk ben ik daar nu al 1,5 maand aan het werk, naar volle tevredenheid.
En het is echt niet zo dat bedrijven er slecht voor staan, of dat je slecht betaald krijgt.
Want het is echt een leuk baan, en het verdiend nog veel beter als wat ik eerder deed ook, ik heb in elk geval een mooi salaris en leuke collega's, dus het kan wel!

Gewoon je best doen en goed rondkijken, het is echt mogelijk in deze tijd!

Je moet het gewoon positief zien. Gewoon een frisse stap, met vol goede moed een nieuwe richting in. Werk zoeken zie ik niet als iets slechts, je moet gewoon goed rondkijken, ik weet zeker dat er wat tussen zit, en je hoeft echt niet lang zonder werk te zitten. Ik had mezelf ook wel bedacht dat ik desnoods in een frietzaak ga werken, maar daar ging ik niet van uit. ;)

In elk geval het werkaanbod in en rondom Eindhoven viel me niet tegen...
Zo heb ik het ook in mn hoofd, enkele oude contacten opzoeken (heb tijdje gedetacheerd gezeten) en tot die tijd als het moet in een frietzaak werken. Goed om zo'n positieve reactie te hebben!
Mag ik weten wat jouw achtergrond is qua opleiding/werksoort/leeftijd?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

siggy schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:08:
Een mede-afstudeerder zoekt nu al werk bij Essent in Apeldoorn terwijl hij in Weert woont....
Ik weet uit eerste hand dat er in Venlo ook een Essent zit en ook in Den Bosch.

In Veldhoven is er een project De Mirre (Veldhoven-noord) waar een duurzaam huizenproject inmiddels staat. www.demirre.nl

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 18-10-2009 14:51 ]

Verwijderd

Sport_Life schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 23:55:

Zijn er hier tweakers die recentelijk gesolliciteerd hebben en zo ja, is het echt zo erg als overal gesuggereerd wordt of valt het allemaal wel mee?
Er worden alweer starters gevraagd: advertentie hier op Tweakers. Dat is meestal wel een teken dat het de goede richting weer op gaat met de arbeidsmarkt.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38

BeaM-R

Powerrrrr

Zoals al eerder aangehaald, het ligt er aan in welke branche je zit. Wij kunnen al jaren moeilijk aan goede mensen komen. Concurrenten kopen personeel weg, met als gevolg dat er meerdere mee gaan. Ik krijg regelmatig aanbiedingen van concurrenten om eens te komen praten. En dat terwijl iedereen denkt dat het zo slecht gaat in de aannemerswereld (al zit ik niet in de bouw).

[ Voor 31% gewijzigd door BeaM-R op 26-10-2009 23:42 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 12:51
Het ligt natuurlijk ook aan de geografie - hier in 't zuuden des lands is het lang zoeken naar deze goede richting.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:38

BeaM-R

Powerrrrr

Zodiac schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:55:
Het ligt natuurlijk ook aan de geografie - hier in 't zuuden des lands is het lang zoeken naar deze goede richting.
Ik werk in Den Bosch :p

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Begin dit jaar 8 sollicitaties in één week; 3 concrete aanbiedingen de week erop.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

Mystikal

It never hurts to help!

Je ben aanwezig in Den-Bosch :P

Broerjtuh!!

Basement Bios ---- Exo-S

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:41
Ik heb vorig jaar december mijn baan opgezegd om te gaan reizen. Begin mei weer teruggekomen en direct bezig geweest te solliciteren (daarvoor al vanuit het buitenland). Stuk of 50 brieven verzonden en geen enkele keer uitgenodigd op gesprek. Ik was wel enigzins gebonden aan een regio. Ik was 25 (in juni 26 geworden), heb een opleiding commerciele economie deeltijd afgerond en altijd 40 uur gewerkt ernaast dus redelijke commerciele ervaring. Ik ben 1 keer uitgenodigd op gesprek waar helaas niks is uitgekomen. Zelfs banen met een aanbod van €1.500 bruto werd ik niet op uitgenodigd. Daarvoor werkte ik als commercieel medewerker binnendienst en was het de bedoeling om naar de buitendienst te gaan.........

Het viel mij behoorlijk koud op me dak, wetend dat je hard gestudeerd hebt en altijd hebt gewerkt, niet te oud, diploma en werkervaring maar kon niks vinden. Uiteindelijk in Antwerpen beland om verder te studeren naar toegepaste economische wetenschapper.

Persoonlijk een betere keuze, heb totaal nog geen nocht om van 9:00-17:00 te werken, niet dat ik nu minder werk (studie kost veel tijd en heb ook nog een bijbaantje voor 20 uur) maar ben veel vrijer om zaken in te plannen. Ik snap dat het niet voor iedereen een optie is om weer terug naar school te gaan maar voor mij was het een juiste beslissing.

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• beany
  • Laatst online: 16:08

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:05:
Begin dit jaar 8 sollicitaties in één week; 3 concrete aanbiedingen de week erop.
Het is ook een beetje afhankelijk van de periode waarin je solliciteert. Afgelopen augustus en september ook bezig geweest, maar ik kreeg met heel veel moeite uberhaupt een gesprek, laat staan dat daar wat uit kwam. Ook meerdere vacatures gezien die ineens teruggetrokken werden. En oktober is het ineens erg druk en wil iedereen met me praten, wat er in resulteert dat ik nu kan kiezen waar ik wil gaan werken.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
beany schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:03:
[...]

Het is ook een beetje afhankelijk van de periode waarin je solliciteert. Afgelopen augustus en september ook bezig geweest, maar ik kreeg met heel veel moeite uberhaupt een gesprek, laat staan dat daar wat uit kwam. Ook meerdere vacatures gezien die ineens teruggetrokken werden. En oktober is het ineens erg druk en wil iedereen met me praten, wat er in resulteert dat ik nu kan kiezen waar ik wil gaan werken.
Nou ik heb morgen ineens 2 gesprekken staan! :P.

Eentje verwacht ik niet zoveel van, dat is een detacheringsbureau die in de bevestigingsmail van het gesprek 2 grote spellingsfouten maakte (2x "jou" ipv "jouw" als bezittelijk vnw). Ik ben vast ook niet altijd correct in mijn spelling, maar van een intercedent mag ik wel wat 'niveau' verwachten. Maargoed we zien wel :). Ben iig weer iets hoopvoller dan een week terug

Pagina: 1