Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:22

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Topicstarter
Na een tijdje te hebben gezocht naar een goede set om vooral muziek mee te luisteren heb ik besloten voor de Creative T3 te gaan. De set is vergelijkbaar met de Bose Companion 3 maar die vind ik toch wat te duur. De T3's vallen met een prijs van 160 Euro ruim binnen mijn budget. :)

Nu, ik ben van plan deze speakers eerst nog even te gaan gebruiken om mijn oude bakbeest met een Audigy2 ZS maar ik ben dus ook mijn nieuwe setup aan het plannen. Van de meeste componenten ben ik al zeker welke het gaan worden alleen de geluidskaart vormt nog een beetje een probleem. Omdat ik naast muziek luisteren ook nog wel eens een spelletje speel (vooral met dat nieuwe systeem wil ik dat dus weer wat meer kunnen gaan doen :P ) zit ik te twijfelen tussen een Asus Xonar D2X/XDT of een Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series. de Creative ondersteunt EAX 5.0 en de Asus 2.0. Nu vraag ik mij dus af of dit ook verschil maakt op een 2.1 set? Ook zijn de drivers van Creative een ware hel en omdat ik ook van plan ben Windows 7 te gaan draaien heb ik weinig zin een paar maanden te moeten gaan wachten op goede drivers.

Qua prijs is de Creative kaart wat duurder maar dat zou op zich niet zo veel uitmaken als deze ook een beter keus zou blijken.

Ik heb ook nog een ander vraagje. Bij de specs van de T3's las ik dat deze set 'van 50-20000 hertz kan'. Nu weet ik dat bijna al mijn mp3's 44100kHz, en enkele 48000kHz zijn. Dat is dus 48000000 hertz. Slaat de speaker bij het afspelen dus gewoon heel veel over of haal ik nu dingen door elkaar? :P

EDIT: Ik kom er net pas achter dat de Companion 5 geen gebruik maakt van de geluidskaart. Plotseling is 400 Euro helemaal niet zo veel meer. Wat raden jullie mij aan? De Companion 5 of de T3 set + geluidskaart? Als het geluid echt veel beter is heb ik die 100 Euro er best voor over.

[ Voor 19% gewijzigd door i7x op 11-10-2009 19:09 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Speakers en dergelijke passen beter in Audio en HiFi dan in Overige Hardware.

Shopje die kant op dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-01 23:24
Als die 400 euro niet veel lijken voor de Bose Companion 5, zou ik even luisteren naar de Audioengine A5 (al is het wel een 2.0 setje, die weliswaar uitbreidbaar is naar 2.1 met deze subwoofer). Of andere mooie speakers zijn de Swans M200 MkII, deze zijn alleen niet uitbreidbaar naar 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik zal morgen even wat info over die Audioengine opzoeken. Een 2.0 set wil ik in ieder geval niet omdat ik wel van wat bass houd. Vooral bij het gamen vind ik dat onmisbaar. ;)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:09
i7x schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 18:55:
Ik heb ook nog een ander vraagje. Bij de specs van de T3's las ik dat deze set 'van 50-20000 hertz kan'. Nu weet ik dat bijna al mijn mp3's 44100kHz, en enkele 48000kHz zijn. Dat is dus 48000000 hertz. Slaat de speaker bij het afspelen dus gewoon heel veel over of haal ik nu dingen door elkaar? :P
Nee je haalt wat door elkaar. Bij de mp3's staat 44,1kHz, dus 44.100Hz. De hoogst mogelijke toon is precies de helft hiervan, dus 22.050Hz. Maar die specs moet je verder niet op letten. Helemaal met pc speakersets is het natte vinger werk. Daarnaast boeit het ook niet als het gewoon goed klinkt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Topicstarter
Haha, ja daar was ik ondertussen ook al achter maar toch bedankt. :)
Een 2.0 set word het sowieso niet omdat ik toch nog wel wat bas wil hebben. Vooral in games vind ik dat wel mooi. Ik heb dus even naar die Audioengine gekeken maar dat is ook niet echt wat ik wil. Ik wil juist speakers als de Companion 5 of T3 omdat die zo lekker klein zijn. Het moet allemaal i.c.m. een triple monitor setup + kast op m'n bureau passen en dan vind ik die satelietjes ideaal. Tevens zien ze er natuurlik fantastisch uit. ^^

Pagina: 1