Toon posts:

4850 vs 4890

Pagina: 1
Acties:
  • 388 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de juiste graka voor het spelen van bepaalde games. Het belangrijkste is dat ik Left 4 Dead op max. kan spelen op een resolutie van 1920 x 1080.

Ik weet dat een ati 4850 512 mb Left 4 Dead soepel draait op 1680 x1050. Met deze perfomance zou ik tevreden zijn.

Maar met een hogere resolutie twijfel ik tussen de ati 4850 1GB en de ati 4890 1GB.

Ik wil niet teveel geld eraan besteden en aangezien het verschil tussen beide kaarten 100 euro is vind ik het toch wel belangrijk om er even over na te denken. Ik wil echter niet de 4850 kopen en vervolgens de settings naar medium zetten of de res. omlaag krikken.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:59
Ik zou zeggen, bekijk een paar benchmarks?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:31

Nik

Koop de betere kaart. Je geeft zelf al aan dat je niet aan de settings wil rommelen. Op het moment dat je de goedkopere kaart neemt krijg je spijt. 100 euro is veel, wacht anders nog een maandje, spaar even door, denk er nog eens goed over. Kun je het geld missen en wil je er voor gaan? Of hou je liever geld in je zak?

Besef ook wel dat de rest van het systeem een bottleneck zou kunnen vormen...

Verwijderd

Neem je de HD4870 met 1GB, zit je er tussen in. :)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Inderdaad, wat Spaiker zegt :)

Op hoogste settings (inclusief 8xAA en 16xAF) scoort een HD4850 512MB nog 54FPS gemiddeld. Lijkt mij vloeiend genoeg. Waarom neem je de HD4870 trouwens niet mee in je overweging? Ook een hele schappelijke prijs en toch nog wat sneller dan de HD4850.

O ja, en weet je zeker dat de rest van je systeem inderdaad genoeg is anders maakt het niet zoveel uit :z

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 11-10-2009 11:50 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
als je nog een beetje geduld hebt, waarom geen 5770?
volgens 1e benches zit die tussen de 2 in, maar de kans is groot dat de drivers nog wel een snelheidsboost gaan geven + minder verbruik en DX11

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:11

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

waarom niet nog eventjes wachten totdat de 5770's uit zijn, dan heb je meer dan 4890 performance, Dx11, minder dan 4850s gebruik, en de prijs zal ook lager dan de 4850 liggen..

edit: catfish caught me..

[ Voor 8% gewijzigd door SAiN ONeZ op 11-10-2009 11:53 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08-2025
zoals eerder al is aangegeven zou ik een 4870 als alternatief in overweging nemen.
Een 4870 met 1 GB geheugen heb je al vanaf een kleine 120 euro. Een dergelijke kaart voldoet prima.

Mocht je nog moeten sparen dan is de 5000 serie een goed alternatief.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een paar benchmarks bekeken, maar ik had die ene die Bwerg noemt nog niet gevonden. Bedankt, nu heb ik een goed idee van de prestaties van verschillende kaarten. Ik wil niet te lang wachten op de 5 serie, aangezien ik ook graag een stil systeem heb en ik wil dat de graka goed gekoeld wordt. De standaard koelers zijn meestal niet zo best en dan wachten op betere koelers gaat ook nog wel een half jaartje overheen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 12:00:
De standaard koelers zijn meestal niet zo best en dan wachten op betere koelers gaat ook nog wel een half jaartje overheen.
De standaard koeler van de HD5770 is net zo geweldig als die van de HD5850 en HD5870. :)

Maar de HD4870 heeft imo de beste prijs/prestatie tegenwoordig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2009 12:03 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De benchmarks die Bwerg noemde staan gewoon genoemd in:
**LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

We verwachten wel dat je de info die wij ter beschikking stellen leest (en gebruikt) voor je een topic opent. Dat scheelt het wiel opnieuw uitvinden ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.