Toon posts:

Ziggo Z3 snelheid met en zonder router

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het geval.
Ivm met nieuwsgroepen vond ik het wel interessant om mijn internetsnelheid omhoog te gooien bij Ziggo. Inmiddels is dat gebeurd en heb ik nu een 25mbit/s snelheid. Er is een nieuw pakket van Ziggo opgestuurd met daarin een nieuwe modem. Dus deze modem inmiddels aangesloten.
Ik heb de modem geregistreerd en kan er mee werken.Ik heb een PS3, een pc draadloos en nog een laptop draadloos aangesloten op de router (netgear).
Het volgende is nu het probleem.
Ik haal bij lange na niet de internetsnelheid die ik besteld heb bij Ziggo. 1,31MB/s download ik met nieuwsgroepen.
Ik heb een aantal speedtests gedaan toen mijn laptop rechtsstreeks was aangesloten op de modem toen haalde ik bij de speedtest idd rond de 24Mbit/s(2,5mb/s nieuwsgroepen), maar wanneer ik er dan weer een draadloze router van Ziggo tussenset vliegt de snelheid omlaag. Rond de 8Mbit/s maximaal ongeveer.
Het ligt dus naar alle waarschijnlijkheid aan de router.
Ik betaal voor 25mbit/s dus wil ik die snelheid ook halen(iig in de buurt komen).
Iemand tips wat ik het beste kan doen of ik een andere router moet halen of instellingen? En met welke router behaal ik een goed resultaat en waarom?

Verwijderd

Topicstarter
srry dat ik hem in het foute topic geplaatst heb,

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Het kan zijn de router de connectie's niet allemaal aan kan. Waardoor het trager is. Ik begrijp uit je verhaal ook dat je draadloos werkt, dit kan ook heel veel effect hebben op je snelheid.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik denk inderdaad dat de wireless verbinding de zaak afremt. Meet eens als je de PC via een kabel aansluit op je router.

Verwijderd

Router zoeken met een WAN->LAN routering van +100MB gezien de toekomst...

http://www.smallnetbuilde...ion,com_chart/Itemid,189/

Kun je ff checken welke je allemaal kunt nemen.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-03 22:56
modem-------laptop werkt goed dus goed.

Dus het gaat nu om
modem-------router-------laptop (bedraad)
en
modem-------router - - - laptop (draadloos)

Welke van de twee heb je getest? welke is langzaam.

Ik heb een 300n-router, en ik haal met moeite 30 mbit draadloos (op 2 meter afstand, met niks ertussen...) maar bedraad continue 98~100mbit.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Hij geeft aan dat de dingen waarmee je met nieuwsgroepen kan werken (de pc/laptops) draadloos zijn aangesloten. Hoewel ik geen ervaring heb met N, is het bij G het geval dat je verbinding érg snel instort. Om te beginnen moet je die 54mbit als een piek zien, die met foutcorrectie zelfs op 10cm afstand meestal eerder 48mbit is. Daarnaast is het half duplex (kan maar één iemand tegelijk lullen over de ether, anders blaten ze door elkaar), waardoor je het effectief door midden kan hakken. Gooi er nog een flinkere dosis dan draadjes bieden aan foutcontrole en beveiliging overheen, en je 24mbit laat zich meer vergelijken met een 14 mbit verbinding. En daar zit je precies op, niets mis mee dus, zo werkt draadloos nou eenmaal, en ik heb het niet verzonnen. Wil je sneller, dan kun je een VOLLEDIGE upgrade (alle zenders en ontvangers) naar 802.11n overwegen.

Makkelijker is natuurlijk, er vanuit gaande dat je router de kracht bied om je verbinding te routeren, wat zoals aangegeven ook een punt kan zijn, overal kabeltjes aan te leggen. Het is een rot klus, ik weet het, maar een verbouwing die je zó veel lol kan bieden, zeker als je weer eens 60gb aan data van A naar B wilt pompen. Om met een gigabit verbinding met 50mb/sec te kunnen pompen (in een gemiddeld scenario) van A naar B scheelt behoorlijk.

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-02 13:52
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6

Kijk daar is, staan 300 mogelijke oplossingen. Vooral met het Ubee modem is een hoop mis at the moment.

[ Voor 20% gewijzigd door XiniX88 op 11-10-2009 18:09 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit lijkt me een netwerkprobleem, niet iets voor cooling :)

Move => NT dus.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Test het eerst eens met een kabel tussen je PC (of latpop) en je router, gaat dit wel aardig goed dan is je draadloos het probleem, anders is het waarschijnlijk je router welke je moet vervangen.

Draadloos is altijd langzamer dan bedraad!

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
he thnx voor de reacties. Het is zowel draadloos als aan de kabel gewoon dramatisch en het komt eigenlijk alleen op het moment dat mijn router er tussen komt dat de snelheid omlaag gaat. Dus
Modem - Laptop (kabel) 24mbit/s
Modem - Router (kabel/draadloos) tussen 1 en 6mbit/s
Ik heb idd van die N verbinding gehoord, maar dan moet je volgens mijn weten ook de netwerkkaarten aanpassen en ik kan niet zo makkelijk in mijn laptop mijn kaart vervangen. Of zou ik alleen met de N router al een hogere snelheid kunnen halen zonder verdere aanpassingen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Dan denk ik dat je router echt de beperkende factor is. Je kunt andere firmwares proberen, maar dat is even zoeken of er zowiezo een is voor je router. Persoonlijk gebruik Tomato, maar dat is niet voor alle routers. Tomato is een variant op DD-WRT, een firmware die voor meer routers uit is. Zoek je router gewoon eens op op de pagina's van die firmware bakkers.

Mocht het echt niet werken, dan is het helaas een andere router die je nodig zult hebben.

En ja, interne laptop netwerkkaarten veranderen is vaak niet te doen zonder garantie te schenden.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
Het lijkt me duidelijk dat de router hier de bottleneck is.
Met een beetje zoeken kan je genoeg vergelijkbare gevallen vinden.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.