Raptor is vrij oud; Nog zo'n volledige 3.5" uitvoering. Een WDC WD740ADFD-00NLR1.
kiddyl schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 06:10:
Ik kan uit ervaring spreken dat Windows veel soepeler loopt op een Raptor dan op een willekeurige andere schijf. Wegens omstandigheden heb ik mijn OS na jaren Raptors nu op een 1TB schijf en ik merk het elke dag. Een SSD is het eerste wat straks in mijn computer komt.
Daar twijfel ik dus precies over. Ik heb deze pc nu denk ik al zo'n
4 jaar 2.5 jaar
(ik noem maar wat) met een C2D E6600 2.4ghz en ben in al die jaren nog geen computer tegen gekomen die sneller werkte dan mijn eigen. Zelf al zit er een quadcore er in. En dan bedoel ik dus kwa reactievermogen. Als ik dan zeg dat mijn raptor het verschil maakt dan is het 'neee joh' merk je niks van, of 'ja maar ik heb vista en jij xp'. Maar ik heb dus in
4 jaar 2.5 jaar niet anders gehad dus ik weet niet beter, vandaar de twijfels.
Installeer je OS op de ene schijf, kloon die naar de andere en ga vergelijken, niet zo moeilijk lijkt me...
Dat snap ik, maar wilde dus juist graag ervaringen van anderen horen. Het is meer iets dat je moet ervaren op lange termijn, dan dat je zo even kan vergelijken of met cijfertjes kan testen.
[
Voor 19% gewijzigd door
jesper86 op 13-10-2009 12:58
]