Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Windows Media Player blijft als process lopen ookal heb ik het venster gesloten. Hij staat niet meer in het 'Applications' tab in de task manager, hoewel de muziek/film die ik net heb beluisterd door blijft spelen. Dit houdt pas op als ik het process handmatig beëindig via de task manager. Na enkele seconden start wmplayer.exe dan weer op.

Ik ben vandaag even wezen googlen en ik heb jullie website ook een aantal keer goed doorgekeken. Ik heb een aantal topics en artikelen gevonden die mijn probleem beschreven, maar in alle gevallen werden er oplossingen gegeven die niet bij mij werken.

Bijvoorbeeld het instellen van het Sync Center. Dit lost bij veel mensen het probleem op, maar in mijn geval heb ik niet eens apparaten in de lijst staan waar ik een sync partnership mee kan maken.

Ik heb windows Vista 64bit met Windows media Player 11.

Alvast bedankt,

Martijn Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Om verwarring te voorkomen, je bedoelt waarschijnlijk onder andere [Vista] Media Player sluit niet af ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:39

ManiacsHouse

Scheisse!

Kijk eens in je Task Manager en dan even op alfabetische volgorder. Daar kun je hem killen. Maar ik vermoed dat je er dan ook nog wmpsideshowgadget.exe (of iets van die strekking) ziet staan. Die launched steeds weer Media Player of houd hem aan op de achtergrond.
Ik heb dat probleem sinds ik mijn Logitech G15 heb geinstalleerd. Heeft iets te maken met de software daarvan. Toevallig ook een G15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

ManiacsHouse schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 20:12:
Kijk eens in je Task Manager en dan even op alfabetische volgorder. Daar kun je hem killen. Maar ik vermoed dat je er dan ook nog wmpsideshowgadget.exe (of iets van die strekking) ziet staan. Die launched steeds weer Media Player of houd hem aan op de achtergrond.
Ik heb dat probleem sinds ik mijn Logitech G15 heb geinstalleerd. Heeft iets te maken met de software daarvan. Toevallig ook een G15?
Goed gevonden, deze oplossing!
(Ik had dit probleem op Windows Vista ook en zit nu op een verse Windows 7 install dus ik ben er maar eens ingedoken...).

Was zelf ook al eventjes aan het googlen op het feit dat wmplayer.exe maar niet wilde sluiten.
Had inmiddels de WMP Networking Service ook al op handmatig gezet (ik gebruik het toch niet).
Toevallig had ik ook een G15 en aangezien ik WMP niet gebruik als mediaplayer is de plugin en/of service voor de WMP Sideshow gadget (zullen we het een Logitech Add-on voor Windows Sideshow noemen?) overbodig.

Je kan deze plugin en/of service zelfs in het configuratiescherm uitschakelen: Bron
(Ga naar Windows sideshow, of typ het in de zoekbalk in).

Afbeeldingslocatie: http://i10.aijaa.com/b/00150/5365479.png

Uitzetten vinken en hoppakkee. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 27-06-2010 02:06 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaRealKnuf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11-2024
Da_maniaC schreef op zondag 27 juni 2010 @ 01:49:
[...]

Was zelf ook al eventjes aan het googlen op het feit dat wmplayer.exe maar niet wilde sluiten.
Had inmiddels de WMP Networking Service ook al op handmatig gezet (ik gebruik het toch niet).
Toevallig had ik ook een G15 en aangezien ik WMP niet gebruik als mediaplayer is de plugin en/of service voor de WMP Sideshow gadget (zullen we het een Logitech Add-on voor Windows Sideshow noemen?) overbodig.

Je kan deze plugin en/of service zelfs in het configuratiescherm uitschakelen: Bron
(Ga naar Windows sideshow, of typ het in de zoekbalk in).

[afbeelding]

Uitzetten vinken en hoppakkee. :)
Wow, knap gevonden. Is inderdaad de oplossing van wmplayer die telkens opstart vanuit de SideShow instellingen. de Logitech G15 stelt dat blijkbaar zo in. Op zich niet zo'n probleem, maar 15 CPU en 200 MB werkgeheugen is iets teveel van het goede.

[ Voor 12% gewijzigd door ThaRealKnuf op 19-09-2010 14:32 . Reden: mijn toevoeging toegevoegd ]