Car Mount Holders for HTC HD2 T8585 (HTC Leo) 4.30€ Info:Model: HD2-CM
De zuignap voor glas is met een klip die je moet omdraaien. Hij is stevig en eens bevestigd op het raam is hij vast. Om het roteren van de HD2 is er aan de achterkant van de houder een draaivijs. Je kan de HD2 zetten zoals je zelf wilt. Alle standen zijn mogelijk. Om het op zijn plaats te houden moet je de draaivijs vast zetten. Hier moet je wel even goed aan draaien zodat deze echt wel vast staat. Eens op zijn plaats ziet alles er vrij mooi uit. Het in en uitnemen werkt vlot. Je moet dit wel met 2 handen doen. Voor het aansluiten van de kabels is er geen probleem. Alle aansluitingen en sensors zijn vrij te bedienen. Tijdens het rijden bibbert de HD2 wel een beetje, maar niet overdreven (naargelang stand v/d arm)
Conclusie: echte aanrader als je geen vaste stroomaansluiting nodig hebt
Pro: Prijs/kwaliteit.
Min: Geen vaste aansluiting kabels, Geen autolader meegeleverd
Desktop Cradle Hotsync for HTC HD2 T8585 (HTC Leo) 9,08€ Model: HD2-CR
De houder oogt mooi en professioneel. De HD2 past perfect in de houder. Wel staat hij redelijk recht in de houder. Dit stoort niet, maar een paar graden meer hadden de bediening iets eenvoudiger gemaakt. De HD2 staat stabiel in de houder en zal niet omvallen, ook niet tijdens de bediening.
Aan de houder is een vaste usb kabel. Je plugt die in je pc of laptop. Er gaat een blauw ledje branden zodat je de status van de houder kan herkenen. Onmiddellijk na het plaatsen van je HD2 wordt hij herkent op je pc. Zowel het opladen als synchroniseren gebeurd via die ene usb aansluiting.
Aan de achterkant van de houder is er een mini-usb aansluiting om je HD2 rechtstreeks op te laden van netstroom. De bijgeleverde sroomadapter (EU versie )met mini-usb heeft een output van 5V en 1.0A.
Uit ervaring weet ik dat je die ook zou kunnen gebruiken voor andere toestellen die een mini-usb aansluiting hebben zoals de psp.
Conclusie: echte aanrader
Pro: Prijs/kwaliteit, Opladen via pc of netstroom, Mooi en professioneel., Stabiele houder, Geleverd met netstroomadapter.
Min: Redelijk recht in de houder.
Universal USB Data Cabel – MicroUSB 1,72€ Model: Micro-DAC
Dit is een zeer soepele kabel die het toestel oplaad of sync met de pc.
Conclusie: Voor die prijs kan je hem niet laten liggen
Pro: Soepel, Goedkoop
Min: Geen
Flip Type Case for HTC HD2 T8585 5HTC Leo) 3,06€ Draagtas zonder riemklip
Het tasje is van kunstleder gemaakt. De degelijkheid van het namaakleder ziet er goed uit.
De levensduur van het (kunst)leder zal in de toekomst moeten blijken.
Aan het tasje zitten geen franjes. Wat wel mooi is geïntrigeerd, is het klipmagneet voor de sluiting van het tasje. Het is niet te vast of te los, openend goed. Achteraan is er een opening voor de camera en flits.
Binnenin zie je de (harde) plastiek die dient als houder voor de HD2. Het is een mooie zwarte glimmende boord. Het toestel zit er als gegoten in.
Voor het dagelijks in en uit nemen van het toestel kan je beter dit tasje niet nemen.
Je kan wel wat vijlen aan de plastieken boord zodat hij er gemakkelijker in en uit komt.
De linkerkant moet er als eerst ingestoken worden vanwege de volumeknop. Dit zal raar klinken maar aan de bovenkant van de plastieke houder is een randje. Achter deze rand komt je HD2 te zitten. Bij het langs links eerst in te steken zit je direct juist met je volumeknop. Bij het langs rechts insteken zal je merken dat je met je volumeknop over die rand moet schuiven. Dit is gewoon een weet en geen minpunt voor dit tasje.
Om het toestel op te laden of aan te sluiten aan je oortjes zal je het tasje moeten openen. Er is aan de onderkant van het tasje geen opening voorzien voor aansluitingen. Eens open zijn wel alle knopen, aansluitingen en sensors vrij.
Conclusie: moest het een inschuifmodel zijn zodat de HD2 er gemakkelijk uit kan, was dit de perfecte koop.
Pro: Alle aansluitingen, sensors en knoppen zijn vrij, Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Verborgen clipmagneet voor het sluiten van het zakje, Hij zit er vast in en zal er niet uitvallen
Hij is goed beschermt en kan echt tegen een klein stootje, Het tasje verdikt je HD2 nauwelijks.
Min: Om aan de usb of jack aansluiting te geraken moet je het tasje openen.
De HD2 eruit nemen gaat niet vlot. (weet niet of het na veel gebruik zal beteren).
Non Slip USB Mobile Phone Holder with USB Hub 5,26€ Model: MPH2009B
Mooi hebbeding. Vooral in landscape blijft je telefoon dus echt goed liggen, om maar niet te zeggen, hij plakt eraan vast. Verticaal is het iets minder. Dit komt vanwege de uitstekende camera van de HD2. Hij blijft wel liggen. Zowel in landscape als portret kan je hem bedienen, bv: sms’jes versturen
Vooraan is hij afgewerkt met chroome. De hellingshoek is perfect. Zo kan je naar een film kijken of muziek beluisteren. Voor ik het kocht dat ik dat je de hellingsgraad zelf kon instellen of de houder dichtklappen zodat hij kleiner word en gemakkelijk zou kunnen meenemen. Dit is niet zo.
De houder komt met een 4 poort usb hub. Deze houder kan je aansluiten, rechtstreeks op de pc via mini-usb, netstroom of een 2de usb kabel(usb kabel moet wel aan beide zijde mannelijk zijn)
Getest met een mini-usb aansluiting op de pc. Ik sluit de HD2 aan op een van de usb poorten. Het toestel wordt herkend, synchroniseert en laad ook op. Tegelijk steek ik een memorystick van 16gig in de usb hub en kopieer enkele bestanden. Alles werkt perfect. Ik heb dan nog wel 2 usb poorten vrij. Als je alles samen gaat gebruiken zonder extra stroom zal dit volgens mij voor problemen zorgen. Dit heb ik niet getest. Zou je dan toch veel gebruik maken van de usb hub raad ik je aan een extra usb kabel te gebruiken om meer stroom aan het geheel te geven of een adapter voor netstroom. Die netstroomadapter is niet meegeleverd, spijtig.
Conclusie: Mooi hebbedingetje
Pro: Mooi, ideaal om films te zien, 4poort usb hub, ook goed voor andere telefoons
Min: Groot om zo maar mee te nemen. Ideaal zou zijn als je het kon dichtklappen., Vanwege de uitstekende cameralens van de HD2 is portret niet de ideale ligging.
zover mijn ervaring, deel 2 volgt nog van de andere dingen die ik kocht.
foto's en meer info vind je op de site waar ik het gekocht heb.
Oja, wat betreft opladen met bv: usb of netstroom lader 5V-0.5A, het kan gebeuren dat een toestel ontlaad ipv oplaad als de lader niet genoeg A geeft. Dus zelfs niet bijlaad. Pas hier mee op!
Ikzelf zal altijd min 5V-1.0A nemen. Persoonlijk heb ik nog geen ervaring met een 5V-2.0A