Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Word] uitvoerdocument automatiseren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[VBA] Form in word embedden was eigenlijk de enige post die ik tegen kwam als ik op zoek ging naar topics over forms in word, dus hier moeten wel wat experts zitten, dacht ik zo...

Voor een klant van mij ben ik ook bezig geweest met een min of meer geautomatiseerd uitvoerdocument aan de hand van VBA-userforms.

Wie heeft er verstand *knip* en kan mij adviseren?
Moet het VBA-userform zijn in word (zoals het er nu op lijkt) of moet het misschien anders? Een ander script?

Ben benieuwd!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 16:28 . Reden: diverse, zie dm & reactie ]

Verwijderd

welkom, bekijk eens ons algemeen beleid vóór je verder wil reageren. :). het forum is de plaats bij uitstek voor discussie, er wordt hier niet in opdracht voor vergoedingen gewerkt.

er zijn binnen word (als je word wil gebruiken), diverse mogelijkheden om bepaalde acties te automatiseren, gewone forms, userforms & vba, infopath.

omschrijf de taak iets uitgebreider en vermeld welke problemen je ondervindt om de oplossing te realiseren, nu is het wat vaag allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus wil:
Voor een klant van mij wil ik een zogenaamd standaarddocument maken.
Dat standaarddocument wil ik zo maken dat alleen de wisselende inhoud maar hoeft worden ingevoerd. Zelfs deze inhoud moet automatisch (na invoer) op een bepaalde plek en volgens een bepaalde opmaak in een word-document komen.
Dus eigenlijk moet er na invoer van enkele gegevens automatisch een word-document gegenereerd worden.

Er is mij eerder geadviseerd gebruik te maken van VBA-userforms. Is dat juist? Is dat de oplossing?
Wie kan me er mee helpen?

Gr.Tom

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wil je de invoer apart opslaan in een database? Zijn building blocks (word 2007) en templates iets? Welke gegevens gaan er precies ingevoerd worden? Wil je juist Word gebruiken?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Tom, dit is geen marktplaats voor werk. Als je dit gedaan wilt krijgen, zul je dus of het zelf moeten doen en dan denken we graag met je mee maar zul je het echte werk zelf moeten doen. Anders is een andere site, of de gouden gids of google, een handigere plek om tot een oplossing te komen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
pedorus schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:39:
Wil je de invoer apart opslaan in een database? Zijn building blocks (word 2007) en templates iets? Welke gegevens gaan er precies ingevoerd worden? Wil je juist Word gebruiken?
Nee, hoeft niet perse in een database. De word-documenten kunnen gewoon worden opgeslagen en evt. gearchiveerd. Building blocks, daar zal ik mij eens in verdiepen. Bedankt.

MS Word geniet inderdaad wel de voorkeur, daar worden de inspectierapporten (beoordelingsrapporten van monumenten, een samenvatting en vervolgens worden de verschillende onderdelen van een monument beoordeeld, en deze beoordeling evt. wordt toegelicht.) nu ook in gemaakt. Een pdf is ook goed, maar wat minder makkelijk te wijzigen...

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 22:11:
Tom, dit is geen marktplaats voor werk. Als je dit gedaan wilt krijgen, zul je dus of het zelf moeten doen en dan denken we graag met je mee maar zul je het echte werk zelf moeten doen. Anders is een andere site, of de gouden gids of google, een handigere plek om tot een oplossing te komen :)
Klopt, ik zoek een andere route :)
Het gaat mij er in eerste instantie ook om, om te weten wat de goede richting is...

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ligt er maar net aan hoe het eindresultaat eruit moet komen zien en hoe variabel het document is. In ieder geval heb je de keuze uit word formulieren,fill-in invoervelden, VBA userforms en building blocks. Ik gok er nu op dat een word-formulier de makkelijkste route is. :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Swat01
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-03 13:01
Wat zou je denken van een combinatie van word en excell?

via afdruk samenvoegen?? lijkt mij de simpelste manier.

Of is dit te simpel gedacht?
Pagina: 1