Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VBA] Form in word embedden

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Is er een mogelijkheid om een form die ik in VBA heb gemaakt te embedden in een word document.
En zo ja hoe moet dit. Ik heb nu al google en GoT gehad en ik kan het niet vinden hoe het moet. Het lijkt mij dat het wel mogelijk moet zijn.

Ik heb verder geen code en het gaat om office XP

Verwijderd

gaat het om een userform? deze kan in een document, sjabloon of invoegtoepassing geplaatst worden zonder probleem. bekijk even de userforms faq

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 14:33 ]

• BSeB
Dat is wel wat ik probeer, alleen dan wil ik dus dat hij als een onderdeel van de tekst is. Dus ik zal maar zeggen:

Dit is een stukje van het document. blablabla
<dan de userform>
dan weer text

En dat staat niet in de userform faq

Verwijderd

een userform presenteert een apart dialoogvenster met in te vullen tekstvakken, en kan je dus niet rechtstreeks in het document opnemen. meestal plaats je de code die het document verder aanvult in de ok-knop van die userform. het volgende stukje plaatst de tekst uit tekstbox1 in de bookmark genaamd "<dan de userform>"
Visual Basic:
1
2
3
4
commandbutton1.click()
  activedocument.bookmarks("<dan de userform>").range.text=textbox1.text
  unload me
end sub
maar bekijk ook eens de tables, fields, forms tab op de site waarvan ik de link al gepost heb. dit lijkt meer overeen te stemmen met wat je wenst (invoegen van invulbare velden in het document zelf (= forms)).

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ehm het is een aparte form wat je kan showen of hiden. Echt embedden als een plaatje of object gaat helaas niet lukken. Wat wil je daar eigenlijk mee bereiken?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 14:02

Zerora

Ik Henk 'm!

BtM909 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:50:
Wat wil je daar eigenlijk mee bereiken?
Van een word document een active PDF-file maken misschien?? :S

Ik weet dat dit met PDF wel mogelijk is, maar daar komt nog meer gezeur en gekloot bij kijken, omdat daar VBA niet werkt. Enkel een aangepaste javascriptversie. Maargoed dat wilde je niet weten :P

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• BSeB
Uhm, ik ben bezig met een template en ik heb eerst via een form model gewerkt, echter wilde ik die protecten. Nadeel is dat als ik de form protect ik ook niet meer variabele plaatjes kan invoegen (shapes via vba). Dus daarom wil ik dit nu via een form doen.

Een andere optie is dat ik een soort word ole object aan mijn form toevoeg om mijn data in te stoppen. Maar volgens mij is dat een enorm karwei.

Indien iemand me hiermee kan helpen ben ik ook geholpen.
Ik wil namelijk hierin een plaatje plakken en daarover een shape kunnen slepen.

Deze data moet 1 op 1 worden gecopieerd naar een word document. (welke data dus allemaal al bestaat.)
Pagina: 1