AFAIK zijn er wel regelingen met auto's die eerder op Nederlands kenteken hebben gestaan, maar zeker ben ik daar niet van. Verder kan het op spaans kenteken zetten van je auto ook nog best prijzig zijn. Weet niet in hoeverre Spanje aan BPM en invoerrechten doet (dat laatste waarschijnlijk niet: EU land), maar toen ik in Noorwegen kwam wonen zou mijn auto 2x zoveel waard worden na import ervan... die waarde komt helaas niet vanzelf
Heel gek maar het schijnt zo te zij dat een Spaanse keuring geldig is in Spanje.Trommelrem schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:13:
Het Spaanse keuringsstation hoeft van mij ook niets aan de Nederlandse APK vervaldatum te doen. Ik vroeg me alleen af of een Spaanse keuring geldig is in Spanje. Nederland staat daar helemaal los van.
Niet voor de boetes, het blijft een Nederlandse autoTrommelrem schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:13:
Het Spaanse keuringsstation hoeft van mij ook niets aan de Nederlandse APK vervaldatum te doen. Ik vroeg me alleen af of een Spaanse keuring geldig is in Spanje. Nederland staat daar helemaal los van.
Geen idee hoe dat werktStel. Dan zet ik hem op Spaans kenteken. Moet ik dan weer BPM betalen als de auto weer terug komt naar Nederland? BPM is namelijk wel betaald toen de auto in Nederland werd aangeschaft. Krijg ik eigenlijk het oorspronkelijke kenteken terug? Of krijgt de auto bij terugkomst in Nederland een nieuw kenteken?
Denk idd dat zo'n auto dan gewoon op kenteken word gezet.Hoe werkt het eigenlijk met de kentekens van speciale auto's? Denk aan AA, KM, KV, KL, GN en CD kentekens. Wordt er bij deze auto's parallel met het betreffende kenteken een normaal kenteken (alvast) gereserveerd zodat deze na verkoop meteen dat kenteken wordt toegewezen? Of wordt er gewoon een nieuw kenteken geplaatst?
[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 11-10-2009 20:16 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Dat ligt eraan of het kenteken nog in het systeem staat. Zo nee, dan krijg je een nieuwe.Trommelrem schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:13:
Stel. Dan zet ik hem op Spaans kenteken. Moet ik dan weer BPM betalen als de auto weer terug komt naar Nederland? BPM is namelijk wel betaald toen de auto in Nederland werd aangeschaft. Krijg ik eigenlijk het oorspronkelijke kenteken terug? Of krijgt de auto bij terugkomst in Nederland een nieuw kenteken?
Er wordt gewoon een nieuwe kenteken op gezet: als jij bij domeinen een ex marechaussee BMW koopt, moet je daar nog een kenteken op aanvragen, én bpm over afdragen.Hoe werkt het eigenlijk met de kentekens van speciale auto's? Denk aan AA, KM, KV, KL, GN en CD kentekens. Wordt er bij deze auto's parallel met het betreffende kenteken een normaal kenteken (alvast) gereserveerd zodat deze na verkoop meteen dat kenteken wordt toegewezen? Of wordt er gewoon een nieuw kenteken geplaatst?
Wise enough to play the fool