APK ( hoelang mag deze over datum zijn)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 09:33
De auto van mijn vriendin had orgineel op 16-9-2009 gekeurd moeten zijn.
Dit is tot op heden nog niet gebeurd.

Ik meen mij te herinneren dat een auto 1 of 2 maand over de apk datum heen mag zijn zonder problemen.
Weet iemand de exacte termijn en regelgeving hiervoor?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk niet dat oom Agent je die twee maanden respijt geeft. Als je nu aangehouden wordt krijg je gewoon een bekeuring daarvoor. Die 'regeling' is me dan ook totaal onbekend, maar ik laat mijn auto dan ook netjes op tijd keuren zoals het hoort. Het kan wel twee maanden van te voren, dus eigenlijk is het pure laksigheid van jouw kant dat het nu bijna een maand na dato nog niet heeft plaatsgevonden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-05 18:45

ThunderNet

Flits!

Die 2 maanden is vooraf :) En als je dat doet, dan wordt de orginele vervaldatum verlengt met een jaar, en kun je dus 14 maanden verder.

Zie ook: http://www.rdw.nl/nl/voer...g/wanneer_apk_keuring.htm

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 20:03

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MrN schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:29:
Ik meen mij te herinneren dat een auto 1 of 2 maand over de apk datum heen mag zijn zonder problemen.
Mag niet, wel mag een apk twee maanden eerder uitgevoerd worden (waarna de volgende keuring dan pas over 14 maanden plaatsvind).

Je loopt overigens kans om nu een automatische boete te krijgen.

[edit]
Controleer ook meteen even of je verzekering nog geldig is zonder APK.

[ Voor 9% gewijzigd door Question Mark op 07-10-2009 14:38 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Je krijgt heel ruim van te voren een brief van de RDW. als je dan gewoon die uiterste datum minus twee weken in je agenda zet, ben je altijd op tijd voor een afspraak en bijbehorende keuring.
(dat van die regeling dat je de tijd die je 'te vroeg' laat keuren er weer bij krijgt, was mij onbekend :))

[ Voor 28% gewijzigd door Witte op 07-10-2009 14:38 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Question Mark schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:37:
Controleer ook meteen even of je verzekering nog geldig is zonder APK.
Goed punt. Volgens mij ben je dan idd niet verzekerd. Nog een goede reden om het gewoon in orde maken.
Witte schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:37:
(dat van die regeling dat je de tijd die je 'te vroeg' laat keuren er weer bij krijgt, was mij onbekend :))
Ook dat is correct. Als je APK in December 2009 afloopt en je laat hem keuren in oktober, dan is je APK gewoon geldig tot December 2010

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 07-10-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
0 dagen. Overigens ben je onverzekerd als je zonder APK rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Witte schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:37:
Je krijgt heel ruim van te voren een brief van de RDW.
nooit gehad :?

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:42
Hoor je wel te krijgen van het RDW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Het is vaak zo dat agenten je geen prent geven als de apk minder dan 1 mnd verlopen is.. Maaarrr, je kunt wel een groot probleem krijgen als je brokken maakt, veel verzekeringsmaatschappijen keren niet uit als ie niet gekeurd is..

Dus jullie zijn echt niet slim bezig.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 16:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Staat de auto dan wel op jouw naam en adres? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De kentekenhouder krijgt een brief... misschien was de auto officieel van iemand anders...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:51
Volgens mij krijg je tegenwoordig standaard al een boete thuis gestuurd door het RDW als de APK verlopen is en nog niet gekeurd. (Heeft mijn baas ook gehad met een auto, die kreeg gewoon een boete thuisgestuurd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-05 14:31
0 Dagen zoals al eerder is geschreven.

Ik had tot 2 jaar geleden een auto, waarvan ik wist dat die gekeurd moest worden, helaas had ik geen geld ervoor en gebruikte ik hem niet dagelijks meer, maar helaas moest ik die 1e avond even weg, en helaas, oom agent gaf me direct een boete. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:51
APK-boete voor een voertuig dat niet van u is

Wie zijn auto niet op tijd APK laat keuren, ontvangt van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) automatisch een beschikking (boete). Als u echter ten onrechte een beschikking heeft ontvangen, bijvoorbeeld omdat de auto niet meer van u is, dan kunt u via de RDW de zaak laten rechtzetten.

Waarom krijg ik nu (pas) een boete?
In opdracht van het Openbaar Ministerie is de RDW dit jaar begonnen om de controle op de geldigheid van de APK naar 100 procent te verhogen. Dat betekent dat alle voertuigen met een verlopen APK automatisch een boete krijgen. Voorheen gebeurde de controle met steekproeven. Zo kon het gebeuren dat voertuigen met verlopen APK jarenlang als zodanig in het kentekenregister stonden, maar dat daarop geen actie werd ondernomen. In de tussentijd hebben deze voertuigen vaak een andere eigenaar gekregen of zijn ze gesloopt of geëxporteerd. Door de scherpere controle komen nu dus voertuigen naar boven waarvan de afhandeling in het verleden niet goed is geweest. Dit heeft tot gevolg dat het register van de RDW niet overeenkomt met de werkelijkheid.

De RDW vindt het heel vervelend dat mensen nu jaren later geconfronteerd worden met zaken uit het verleden. Daarom willen we de zaken zo soepel en snel mogelijk rechtzetten. Daarvoor hebben we de hulp van de gedupeerden nodig. Met hun informatie kan de RDW dan de huidige status van het voertuig achterhalen.

Wat moet u doen?
Als u een APK-boete heeft gekregen terwijl de auto niet meer van u is, dan kunt u contact opnemen met de RDW. U kunt het telefoonnummer op de beschikking bellen of 0900 07 39 (10 cpm). De medewerkers van de RDW geven u dan informatie over de procedure die u het beste kunt volgen. Waarschijnlijk hebben we dan toch ook nog een schriftelijke reactie van u nodig.

Schriftelijk reageren
Is de auto in uw bezit geweest, maar heeft u deze bijvoorbeeld verkocht, geëxporteerd of laten slopen? Mocht u het vrijwaringsbewijs nog hebben, dan willen we daar graag een kopie van ontvangen. Heeft u deze niet meer (wat in bepaalde gevallen begrijpelijk is), dan verzoekt de RDW u om een schriftelijke verklaring op te sturen. In die schriftelijke verklaring omschrijft u wat er bij uw weten met het voertuig gebeurd is. De verklaring stuurt u naar de RDW, t.a.v. afdeling APR, Postbus 30.000, 9640 RA Veendam. Deze schriftelijke reactie heeft de RDW nodig om officieel vast te leggen dat de auto niet meer in uw bezit is, voor het geval de auto later toch ineens op straat verschijnt.

Vermeld u in de brief dan duidelijk het ‘kenmerk administratie’ van de beschikking en /of het ‘transactienummer’. Zet ook uw handtekening en vermeld de datum waarop u de brief verstuurt. Het is verstandig om eerst naar de RDW te bellen.
Je hoort automatisch een boete te krijgen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 19:56

Len

Leeg

Die boete wordt naar hetzelfde adres gestuurd waar ook de oproep voor APK naartoe gestuurd is :Y)

Snel laten keuren dus, en navragen wat de adresgegevens zijn? je kan sommige dingen maar beter voor zijn :)

[ Voor 36% gewijzigd door Len op 07-10-2009 18:38 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Als je kan aantonen (aannemelijk maken) dat je al een afspraak hebt bij een garage, kan je meestal wel op flexibiliteit rekenen, maar recht daarop heb je volgens de regels niet. /ervaringsdeskundige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:35
Fijn dat er weer mensen zijn die niet gehindert door enige kennis menen hun mening voor waarheid te moeten verkondigen.
eerste hit op google :
5. Als mijn APK verlopen is, is mijn auto dan nog wel verzekerd?
Ja. Tenzij de oorzaak van de schade komt door een gebrek aan uw auto dat bij een APK-keuring niet goedgekeurd zou zijn.
Maargoed, hierboven blijkt dat ze de zaken dus idd strenger gaan aanpakken, wat natuurlijk wel een goede zaak is, maar ondergetekende is meestal ook wel 1 of 2 maanden te laat (een dag zonder auto is soms lastig in te plannen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Ik snap dat nooit zo. Op het keuringsrapport staat wanneer de auto weer opnieuw moet, dan zet je die datum minus een maand of zo toch in je agenda? Mij maak je niet wijs dat je binnen een termijn van een maand niet een dagje autovrij kunt plannen, desnoods vraag je een leenauto aan de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik was twee jaar geleden ook telaat, krijg je automatisch boete thuis gestuurd van 135,- geloof ik.

[ Voor 23% gewijzigd door NeoMe op 07-10-2009 18:54 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
Anoniem: 35978 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:52:
Ik snap dat nooit zo. Op het keuringsrapport staat wanneer de auto weer opnieuw moet, dan zet je die datum minus een maand of zo toch in je agenda? Mij maak je niet wijs dat je binnen een termijn van een maand niet een dagje autovrij kunt plannen, desnoods vraag je een leenauto aan de garage.
Is ook zo, gewoon een kwestie van prioriteiten stellen, maar omdat er voorheen niet echt een directe consequentie in de vorm van een boete aan vast zat, liet ik het maar een beetje doen.
Laks noemen ze dat geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:39

Rmg

Kalua schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:32:
Volgens mij krijg je tegenwoordig standaard al een boete thuis gestuurd door het RDW als de APK verlopen is en nog niet gekeurd. (Heeft mijn baas ook gehad met een auto, die kreeg gewoon een boete thuisgestuurd)
boetes volgens mij gaat nog steeds steekproef gewijs 2 jaar geleden was ik 2 maanden te laat (vergeten omdat het vakantie was) en deze keer heeft er tussen de keuring, her-keuring, her-herkeuring ( en toen de goedkeuring :+) 3 weken gezeten waarvan ie dus 2 weken geen apk had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

=> VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:30

-tom-562

Oliesjeik

Mitch schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:46:
Fijn dat er weer mensen zijn die niet gehindert door enige kennis menen hun mening voor waarheid te moeten verkondigen.
eerste hit op google :

[...]

Maargoed, hierboven blijkt dat ze de zaken dus idd strenger gaan aanpakken, wat natuurlijk wel een goede zaak is, maar ondergetekende is meestal ook wel 1 of 2 maanden te laat (een dag zonder auto is soms lastig in te plannen)
Bron?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 13:15
zo ver ik weet mag je 30 dagen overheen ALS je kunt aantonen dat je een afspraak bij een garage hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:19

JT

VETAK y0

NeoMe schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:53:
Ik was twee jaar geleden ook telaat, krijg je automatisch boete thuis gestuurd van 135,- geloof ik.
Nee hoor, dat krijg je zeker niet automatisch kan ik je uit ervaring vertellen (voor de moraalridders, de auto reed in die tijd niet). Die van mij heeft 1,5-2 maanden ofzo geen APK gehad voor ik de auto schorste. Niks van gezien.

Zoals ik het begreep gaat het steekproefsgewijs: de RDW doet eens in de zoveel tijd een steekproef en deelt aan de auto's zonder APK dan een boete uit.

Overigens mag je met je auto geen dag over de APK heen zijn officieel.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Ik heb wel vaker een auto gehad die te laat gekeurd was. Of beter gezegd: op tijd voor keuring aangeboden, dingetjes gevonden en vervolgens kan reparatie/vervanging niet voor vervaldatum plaatsvinden. Ook al heb ik dan een maand reservetijd ingecalculeerd. Zelfs dit jaar nog .. al ging het nu maar over 2 of 3 dagen dat ie te laat was uiteindelijk. Geen boete gezien. Zo'n auto staat dan wel stil van de openbare weg af, en ik ga er niet mee rijden behalve de rit naar het keurstation. En dat mag bij mijn weten ook gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 07-10-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

aii, mijn APK is verlopen op 6 augustus, maar ik ben in de tussentijd domweg niet in de gelegenheid geweest de auto weer op te lappen. hij is namelijk hardstikke stuk en heb de hele ontsteking ondertussen (in 4 fasen...) vervangen en hij loopt nog niet.

wat moet je in zo'n geval doen?

hij staat in Utrecht (en ik woon nu ff tijdelijk in Heerlen), en naast een garage, maar die wil er domweg niet naar kijken. voor de APK moet ik de ABS weer werkend krijgen (of er uit halen), ontsteking goed zetten (die is los geweest dus zal wel verkeerd staan -> hoge CO) en de uitlaat bij een flens dicht kitten/gungummen. de ontsteking kan ik niet zelf...

ik weet dat ik er zonder APK mee naar de dichtstbijzijndste APK station mag rijden...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
DropjesLover schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:33:
aii, mijn APK is verlopen op 6 augustus, maar ik ben in de tussentijd domweg niet in de gelegenheid geweest de auto weer op te lappen. hij is namelijk hardstikke stuk en heb de hele ontsteking ondertussen (in 4 fasen...) vervangen en hij loopt nog niet.

wat moet je in zo'n geval doen?
Je zou 'm kunnen schorsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 23:55

Speedmaster

Make my day...

Bron RDW site:

In opdracht van het Openbaar Ministerie is de RDW dit jaar begonnen om de controle op de geldigheid van de APK naar 100 procent te verhogen. Dat betekent dat alle voertuigen met een verlopen APK automatisch een boete krijgen. Voorheen gebeurde de controle met steekproeven.

En voor diegen die het nog even na wil lezen klik

Beter dus om deze week nog te keuren dan volgende week post uit Leeuwarden :+

[ Voor 0% gewijzigd door Speedmaster op 08-10-2009 00:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-05 17:44
Mitch schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 18:46:
eerste hit op google :

[...]
Doet me denken aan een zwarte ketel en een pot. Je verwijst namelijk naar een link die ook niet de waarheid in het algemeen is. Dit betreft namelijk een enkele verzekering. Andere verzekeringsmaatschappijen hebben weer andere voorwaarden in hun polis staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Nou nee, hij staat aan de openbare weg en ik kan hem niet naar prive-terrein brengen. anders kon ie ook wel naar een garage/bevriende monteur...
Tuut-Tuut schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:50:

Beter dus om deze week nog te keuren dan volgende post uit Leeuwarden :+
onmogelijk, ik zit er al 2 maanden tegen aan te hikken. nouja, 5 weken, eerste 4 weken konden niet omdat het 3 weken duurde voordat ie terug was uit duitsland (ANWB) ik op vakantie was en toen de garage op vakantie was :S

90 euro toch, geen APK?

ondertussen al:
ontstekingsmodule (2 weken zoeken + eer ik hem kon monteren)
accu (2 weken eer ik tijd had)
bougiekabels, bobine, starttransistor (1 week)

en nog steeds geen vonk :X 8)7
dus ook niet rijden...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-05 18:45

ThunderNet

Flits!

DropjesLover schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:59:
[...]

Nou nee, hij staat aan de openbare weg en ik kan hem niet naar prive-terrein brengen. anders kon ie ook wel naar een garage/bevriende monteur...
Auto-ambulance :)
[...]

onmogelijk, ik zit er al 2 maanden tegen aan te hikken. nouja, 5 weken, eerste 4 weken konden niet omdat het 3 weken duurde voordat ie terug was uit duitsland (ANWB) ik op vakantie was en toen de garage op vakantie was :S

90 euro toch, geen APK?

ondertussen al:
ontstekingsmodule (2 weken zoeken + eer ik hem kon monteren)
accu (2 weken eer ik tijd had)
bougiekabels, bobine, starttransistor (1 week)

en nog steeds geen vonk :X 8)7
dus ook niet rijden...
:P Nieuwe kopen was nu al haast goedkoper geweest dus ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 23:55

Speedmaster

Make my day...

DropjesLover schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:59:
[...]

.....

90 euro toch, geen APK?

......
http://autotelegraaf.nl/auto-informatie/bekeuringen/

Lui ben je geloof ik ook wel he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

student, geen geld om te huren... en geen tijd om te regelen vanuit Heerlen.
[...]

:P Nieuwe kopen was nu al haast goedkoper geweest dus ;)
moah, pas 250 euro en wat zelf prutsen aan de straat :P
en zolang het onderdelen zijn die vast zitten met een paar bouten kan ik het zelf, toch :P
en ik ken die auto ondertussen van binnen en buiten, een andere garage kwam al aan met compleet de verkeerde ontstekingsmodule (van een GA16DS motor, ik heb een SR20DE). achja
dat was wat ik ergens anders al was tegen gekomen, dus ik had het wel degelijk goed ;)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 4629 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:24:
Ik heb wel vaker een auto gehad die te laat gekeurd was. Of beter gezegd: op tijd voor keuring aangeboden, dingetjes gevonden en vervolgens kan reparatie/vervanging niet voor vervaldatum plaatsvinden. Ook al heb ik dan een maand reservetijd ingecalculeerd. Zelfs dit jaar nog .. al ging het nu maar over 2 of 3 dagen dat ie te laat was uiteindelijk. Geen boete gezien. Zo'n auto staat dan wel stil van de openbare weg af, en ik ga er niet mee rijden behalve de rit naar het keurstation. En dat mag bij mijn weten ook gewoon.
En toch blijft het een beetje laks om het niet op tijd te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EEN MAAND vantevoren geregeld en dan nog presteert de garage om dingen niet op tijd te fixen omdat onderdelen niet verkrijgbaar blijken ineens. Dat hoef je echt niet laks te noemen wat dat is onzin.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 08-10-2009 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb gister mijn auto laten keuren waarvan de APK al sinds juli was verlopen (don't ask :P)

Geen bekeuring gezien.

Misschien dat het RDW steekproefsgewijs controles doet in hun database?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Tuut-Tuut schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:50:
Bron RDW site:

In opdracht van het Openbaar Ministerie is de RDW dit jaar begonnen om de controle op de geldigheid van de APK naar 100 procent te verhogen. Dat betekent dat alle voertuigen met een verlopen APK automatisch een boete krijgen. Voorheen gebeurde de controle met steekproeven.

En voor diegen die het nog even na wil lezen klik

Beter dus om deze week nog te keuren dan volgende week post uit Leeuwarden :+
Interessant. De meeste verzekeraars keren wel gewoon uit bij schade als de A.P. Keuring verlopen is, mits het ongeval niet is veroorzaakt door een A.P. Keurpunt.

Als je dus nooit je auto A.P. laat Keuren dan kunnen ze je slechts eenmaal een boete sturen. Een A.P. Keuring kost zo'n 20 tot 50 euro. Als je dat een aantal jaren achter elkaar achterwege laat en toch zorgt dat je auto wegveilig is dan scheelt dat toch aardig wat geld. Ze kunnen je namelijk niet elk jaar opnieuw die boete sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

JT schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:12:
[...]

Nee hoor, dat krijg je zeker niet automatisch kan ik je uit ervaring vertellen (voor de moraalridders, de auto reed in die tijd niet). Die van mij heeft 1,5-2 maanden ofzo geen APK gehad voor ik de auto schorste. Niks van gezien.

Zoals ik het begreep gaat het steekproefsgewijs: de RDW doet eens in de zoveel tijd een steekproef en deelt aan de auto's zonder APK dan een boete uit.

Overigens mag je met je auto geen dag over de APK heen zijn officieel.
Ik weet niet hoe het gebeurd maar je krijgt automatisch een prent. Bij mij duurde dat 3 maanden en kost je 90 euro. (ervaringsdeskundige)
Trommelrem schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:36:
[...]

Interessant. De meeste verzekeraars keren wel gewoon uit bij schade als de A.P. Keuring verlopen is, mits het ongeval niet is veroorzaakt door een A.P. Keurpunt.

Als je dus nooit je auto A.P. laat Keuren dan kunnen ze je slechts eenmaal een boete sturen. Een A.P. Keuring kost zo'n 20 tot 50 euro. Als je dat een aantal jaren achter elkaar achterwege laat en toch zorgt dat je auto wegveilig is dan scheelt dat toch aardig wat geld. Ze kunnen je namelijk niet elk jaar opnieuw die boete sturen.
Totdat je een algemene verkeerscontrole tegenkomt en ze gebreken gaan zoeken. Die vinden ze vast wel met wat moeite en kunnen je auto in beslag nemen omdat het in hun ogen een gevaar op de weg is.

[ Voor 47% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-10-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
DopdeDouwer schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:40:
[...]

Ik weet niet hoe het gebeurd maar je krijgt automatisch een prent. Bij mij duurde dat 3 maanden en kost je 90 euro. (ervaringsdeskundige)

[...]

Totdat je een algemene verkeerscontrole tegenkomt en ze gebreken gaan zoeken. Die vinden ze vast wel met wat moeite en kunnen je auto in beslag nemen omdat het in hun ogen een gevaar op de weg is.
en toch zorgt dat je auto wegveilig is
Ze kunnen hem dan niet in beslag nemen, want je hebt de boete namelijk al betaald. Ik vind het wel een interessante case, omdat je op de weg vaak auto's tegenkomt zonder geldige A.P. Keuring. Ik snap dat de praktijk anders is, maar je zou een inbeslagname zelfs nog kunnen aanvechten.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 09-10-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:08

unclero

MB EQA ftw \o/

Trommelrem schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:49:
Ze kunnen hem dan niet in beslag nemen, want je hebt de boete namelijk al betaald. Ik vind het wel een interessante case, omdat je op de weg vaak auto's tegenkomt zonder geldige A.P. Keuring. Ik snap dat de praktijk anders is, maar je zou een inbeslagname zelfs nog kunnen aanvechten.
Tuurlijk kun je die aanvechten, maar dan zul je eerst wel naar huis moeten lopen.

* unclero herinnert zich nog Wegmisbruikers met die Polen
...als ze je wagen onveilig vinden, gaat ie gewoon mee.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
unclero schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:08:
[...]

Tuurlijk kun je die aanvechten, maar dan zul je eerst wel naar huis moeten lopen.

* unclero herinnert zich nog Wegmisbruikers met die Polen
...als ze je wagen onveilig vinden, gaat ie gewoon mee.
en toch zorgt dat je auto wegveilig is
De praktijk boeit me niet, het gaat me om de theorie. Als ik het zou doen dan zou de praktijk me wel interesseren ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 08:20

4x2

lộn xộn quá

Neemt niet weg dat je, voor iedere keer dat de politie je kenteken nakijkt je dr wel een boete voor zal vangen.
En kentekens controleren doen ze zo ongeveer standaard als ze achter je rijden tegenwoordig.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Trommelrem schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:36:
[...]
Als je dus nooit je auto A.P. laat Keuren dan kunnen ze je slechts eenmaal een boete sturen.
Die boetes gaan automatisch, hoe vaak je deze achtereenvolgens kan krijgen weet ik niet. De sanctie bij aanhouding kan (bij lang verlopen apk) in beslagname zijn.
Trommelrem schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:49:
[...]

[...]

Ze kunnen hem dan niet in beslag nemen, want je hebt de boete namelijk al betaald.
Waarom zouden ze dat niet doen? Ze halen je auto van de weg omdat je niet op de openbare weg mag met een ongekeurde auto (uber-oldtimers uitgesloten), niet omdat wel/geen boete hebt betaald.

P.S. bovenstaand is niet belerend bedoeld. Ik vind het ook zeer interessant en zou ook graag willen weten wat het wettelijkkader precies zegt.

[ Voor 39% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-10-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Maar goed zonder apk ben je gewoon verzekerd mits er geen technisch mankement was op moment van schade etc.... Dit staat tenminste in al onze polissen. Neemt niet weg dat te laat apk doen gewoon dom is.
/edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy55 op 09-10-2009 13:50 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 17:08

unclero

MB EQA ftw \o/

Belangrijker wellicht: waar is de TS gebleven, en kan hij al vertellen of de auto van zijn gekeurd is? Zo nee, waarom niet? Zo ja, waarom is daar zo lang mee gewacht?
Zijn de eerste boetes al binnen?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
DopdeDouwer schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:46:
[...]

Die boetes gaan automatisch, hoe vaak je deze achtereenvolgens kan krijgen weet ik niet. De sanctie bij aanhouding kan (bij lang verlopen apk) in beslagname zijn.
Wettelijk gezien kunnen ze die maar eenmaal sturen lijkt me. Je kunt niet twee keer voor hetzelfde feit worden gestraft. Als je de boete betaalt dan ben je gestraft. Als je auto dan nog steeds geen A.P. Keuring heeft dan ben je nog steeds bezig met dezelfde overtreding en kunnen ze je dus niet opnieuw straffen.

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 09-10-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
pacificocean schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 23:53:
[...]

Doet me denken aan een zwarte ketel en een pot. Je verwijst namelijk naar een link die ook niet de waarheid in het algemeen is. Dit betreft namelijk een enkele verzekering. Andere verzekeringsmaatschappijen hebben weer andere voorwaarden in hun polis staan.
Nou nee hoor, mijn eigen verzekering is dezelfde mening toegedaan, en terecht. Verzekering en APK hebben in principe weinig met elkaar te maken.
APK: De Algemene Periodieke Keuring (APK) is een in Europa wettelijk verplichte keuring ter bevordering van de verkeersveiligheid en ter bescherming van het milieu.
Verzekering: Een autoverzekering is een ruime term voor velerlei verzekeringen die tot doel hebben de schade aan of veroorzaakt door de eigen auto te verzekeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Mitch op 09-10-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 20:51
Beste is om even te bellen met het RDW, heb ik destijds ook gedaan.

Werd mij op het hart gedrukt dat
2 maanden na vervaldatum automatisch een boete op de deur ploft. Wel mag je de auto niet meer rijden vanaf vervaldatum. Ook niet naar de garage. Die moet je dus laten ophalen.
Nu goed, ik heb hem gewoon naar de garage gereden, maar het gaat om het idee :P

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:27
Elke keer als je de weg opgaat met een auto die niet gekeurd is bega je een strafbaar feit. Ze mogen je niet nogmaals dezelfde boete sturen, maar als ze je staande houden en erachter komen dat je APK verlopen is, kunnen ze je daar elke keer gewoon een boete voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:39

Korakal

Up up up!

En hoe zit dit dan?
Ik rijd vorige week op de A12 en zie een of andere oude auto die ik niet herkende langsrijden. Dus ik zoek z'n kenteken op, zie ik dit staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_0073.PNG

Hoeveel boetes moet die dan niet hebben gehad :D :o
Maar... hoe zou dit kunnen? Tenaamstelling is gebeurd, hij rijdt op de openbare weg, en al heeeeeel lang geen APK gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Korakal schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:50:
En hoe zit dit dan?
Ik rijd vorige week op de A12 en zie een of andere oude auto die ik niet herkende langsrijden. Dus ik zoek z'n kenteken op, zie ik dit staan:
[afbeelding]

Maar... hoe zou dit kunnen? Tenaamstelling is gebeurd, hij rijdt op de openbare weg, en al heeeeeel lang geen APK gehad.
Welke tool is dit? Zoek zoiets voor WinMo :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

'Kenteken' voor iPhone :)

Overigens heb ik net nog even gekeken, de betreffende auto had een redelijk nieuw kenteken (56-JRL-4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-05 16:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
_JGC_ schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:48:
Elke keer als je de weg opgaat met een auto die niet gekeurd is bega je een strafbaar feit. Ze mogen je niet nogmaals dezelfde boete sturen, maar als ze je staande houden en erachter komen dat je APK verlopen is, kunnen ze je daar elke keer gewoon een boete voor geven.
Dat was toch het hele principe waarvoor Wet Mulder is uitgevonden?
Om het strafrechtelijke principe 'Ne bis in idem' te kunnen omzeilen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
_JGC_ schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:48:
Niet iedereen heeft een garage. Sommige auto's blijven heel hun leven op de openbare weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 13:17
Samenvatting voor dit topic:
- Check bij je verzekeraar of je verzekerd bent zonder APK (verschilt per verzekeraar)
- Na een maand is de kans op een boete erg hoog, zoniet 100% tegenwoordig?

Vorig jaar heb ik ook tegen de 2 maanden zonder apk rondgereden (vlak voor APK erachterkomen dat je dorpels zo rot als wat zijn.. die oude meuk), weinig gereden maar wel een keer onder trajectcontrole door, ook geen boete van gehad. Misschien zou dat dit jaar niet meer lukken.
Grappig om te lezen dat je maar 1 maal de boete mag krijgen. Ik ken iemand die heeft er 3 gehad. En terecht ook, hij was gewoon lui.
Korakal schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:50:
En hoe zit dit dan?
[afbeelding]

Hee cool, een Soarer.
Die is gewoon geimporteerd uit de UK of Japan ofzo. Of hij heeft nog geen APK gehad na invoer (wat me zeer vreemd lijkt, je bent dan immers al bij de RDW), of de RDW heeft een foutje gemaakt en de APK niet geupdate in de database (gebeurt wel eens). En gezien dat om de eerste APK gaat, en deze dan niet is ingevuld, pakt ie blijkbaar het bouwjaar van de auto. Want die Soarers komen uit de jaren 90, je kunt er vanuit gaan dat dat z'n bouwdatum is. Dus hij reed pas in NL rond sinds Juli, en er is waarschijnlijk iets misgegaan bij de RDW.
Probeer die "een of andere oude auto" maar even bij te houden trouwens, het is praktisch een Supra.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Trommelrem schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:04:
[...]

Niet iedereen heeft een garage. Sommige auto's blijven heel hun leven op de openbare weg.
haha, dat zal de politie een worst wezen; de reden doet er niet toe, het mag gewoon niet.
Sommige mensen hebben geen geld, die stelen heel hun leven.

[ Voor 79% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-10-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Trommelrem schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:04:
[...]

Van de weg geplukt worden met een niet gekeurde auto is wat anders dan een niet gekeurde auto op de parkeerplaats hebben staan. Beide mag niet, maar die auto die gisteren zonder APK op de parkeerplaats staat is hetzelfde vergrijp als dezelfde auto die vandaag nog steeds op de parkeerplaats staat zonder APK.

Een auto zonder APK mag je niet mee rijden, dus elke keer als je dat wel doet ben je in overtreding. Net zoals je niet te hard mag rijden, krijg je elke keer als je geflitst wordt gewoon een boete. Als je 2x aangehouden wordt met verlopen APK, zal de rechter je net zo hard uitlachen als wanneer je je verdedigt tegen een 2e snelheidsbekeuring op hetzelfde stukje asfalt binnen een week tijd omdat het volgens jou hetzelfde vergrijp is omdat je daar altijd te hard rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
DopdeDouwer schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:11:
[...]

haha, dat zal de politie een worst wezen; de reden doet er niet toe, het mag gewoon niet.
Sommige mensen hebben geen geld, die stelen heel hun leven.
Inderdaad. De politie mag iemand niet twee keer voor hetzelfde bekeuren. Het mag gewoon niet. De reden doet er niet toe.

Als jij iets steelt, en je steelt een dag later opnieuw iets, dan ben je wel twee keer strafbaar. De twee feiten staan namelijk volledig los van elkaar. Als jij twee keer door rood fietst, dan mag je daar ook twee keer voor worden bekeurd omdat je niet tweemaal door hetzelfde rode licht kan fietsen.

Maar als je A.P. Keuring al vier jaar verlopen is dan mag je daar niet vier keer voor worden bekeurd, tenzij je tussentijds wel een poosje een A.P. Keuring hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 22:54
Lijkt me onzin. Dan zou je dus met een boete de APK 'afkopen'?

Bij parkeerboetes wordt je bijv. elke dag bekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

!null schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:11:
Of hij heeft nog geen APK gehad na invoer (wat me zeer vreemd lijkt, je bent dan immers al bij de RDW), of de RDW heeft een foutje gemaakt en de APK niet geupdate in de database (gebeurt wel eens). En gezien dat om de eerste APK gaat, en deze dan niet is ingevuld, pakt ie blijkbaar het bouwjaar van de auto. Want die Soarers komen uit de jaren 90, je kunt er vanuit gaan dat dat z'n bouwdatum is. Dus hij reed pas in NL rond sinds Juli, en er is waarschijnlijk iets misgegaan bij de RDW.
Een foutje van de RDW zal dan idd wel de verklaring zijn. De 2.5 komt idd tussen 1991 en 2000 voor, dus 1996 kan heel goed het bouwjaar zijn.
Probeer die "een of andere oude auto" maar even bij te houden trouwens, het is praktisch een Supra.
Hij reed niet bijzonder hard (100 op de rechterbaan) maar als ie z'n best zou doen is 'ie slechts een seconde eerder op de 100km/h dan ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 07:37

Elwood Blues

87167191

I agree met Arnout.

Stel nou: je rijdt 80 waar je 50 mag. Een mobiele controle flitst je. En 300 meter verderop staat een vaste flitspaal. Die zet jou ook op de foto. Dan heb je maar 1x te hard gereden, maar wel twee boetes.

Of: je stapt 's ochtends in je auto, en je doet je gordel niet om. Oom agent 1 snapt je, en verkoopt je een bon. Een paar kilometer verder kom je Oom agent 2 tegen, en die doet hetzelfde, ook al doe jij maar 1x je gordel niet om.

Dat zou volgens jullie dus niet mogen? Lijkt me regelrechte larie. Iedere agent die constateert dat jij zonder APK, te hard of zonder gordel rijdt, mag jou op de bon slingeren, al zijn het er 25 op een dag. Toch?

Wat is in deze context het verschil met een systeem dat periodiek boetes uitdeelt aan alle auto's die voldoen aan de voorwaarden "GEEN APK en NIET geschorst"?

[ Voor 5% gewijzigd door Elwood Blues op 09-10-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Arnout schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:08:
Lijkt me onzin. Dan zou je dus met een boete de APK 'afkopen'?

Bij parkeerboetes wordt je bijv. elke dag bekeurd.
Klopt. Maar een parkeerboete zit als volgt in elkaar:

1. Basisbedrag (bijvoorbeeld 120 euro)
2. Dagtarief (bijvoorbeeld 40 euro per dag)

Dag één zit er een boete van 120 euro onder je ruit. Dag twee eentje van 40 euro. Samen is dat 160 euro en ze blijven samen bestaan. Dan geldt dus nog steeds het ne bis in idem beginsel, je wordt immers maar één keer gestraft. Dat andere bedrag is slechts een naheffing.

Althans, dat denk ik. Ik heb in heel m'n leven maar een keer een parkeerboete hoeven betalen en dat was ook echt mijn fout (vergunning die niet geldt bij de parkeermeterplaatsen). De auto stond er minstens een week en ik ben maar voor een enkele dag bekeurd (ik was met vakantie). De boete was niet opgesplitst in naheffing en boete, dus ik denk dat ze me ook echt niet vaker konden bekeuren.

Andere boetes die ik heb gekregen, die ik overigens nooit heb hoeven betalen omdat ik altijd met succes bezwaar maak, waren wel opgesplitst in boetebedrag en naheffing.
Elwood Blues schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:20:
Stel nou: je rijdt 80 waar je 50 mag. Een mobiele controle flitst je. En 300 meter verderop staat een vaste flitspaal. Die zet jou ook op de foto. Dan heb je maar 1x te hard gereden, maar wel twee boetes.
Dat zijn twee overtredingen en dan kun je inderdaad twee keer worden bekeurd. Zie voorbeeld van fietsen door rood verkeerslicht.
Of: je stapt 's ochtends in je auto, en je doet je gordel niet om. Oom agent 1 snapt je, en verkoopt je een bon. Een paar kilometer verder kom je Oom agent 2 tegen, en die doet hetzelfde.
Agent 1 zal altijd zeggen "je moet wel verder rijden met gordel om."
Als je dat niet doet dan kan agent 2 je daarvoor wel bekeuren.

Maar die tweede bekeuring van geen gordel daar zou je technisch gezien niet voor kunnen worden bekeurd nee. Maarja, zodra je uitstapt en weer instapt dan kun je wel weer worden bekeurd :+

[ Voor 29% gewijzigd door Trommelrem op 09-10-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Parkeerboetes zijn geen boetes maar naheffing parkeerbelasting. Zodat ze kunnen blijven innen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Als ik dit artikel zo lees, valt vooral het volgende me op:
Oplegging sancties voor twee kort na elkaar gepleegde snelheidsovertredingen: ne bis in idem?
Het hof is van oordeel dat de tweede snelheidsovertreding niet hetzelfde feit betreft als de vijftien kilometer en zeven minuten eerder gepleegde snelheidsovertreding. Dit geldt te meer nu de betrokkene zich ten tijde van de tweede overtreding in een nieuwe verkeerssituatie heeft begeven waar andere (snelheids)regels golden. Derhalve is hij na de eerste overtreding opnieuw in de gelegenheid geweest om zich aan de geldende maximumsnelheid te houden, hetgeen hij opnieuw heeft nagelaten. Dat er in dit geval ‘slechts’ zeven minuten tussen beide feiten zit en dat er wellicht ‘causaal verband’ tussen die feiten bestaat, in de zin dat de betrokkene haast had, maakt nog niet dat er sprake is van één feit.
Als je dat wat breder trekt, zou je dus prima een nieuwe bon voor de "nog steeds niet geldende APK" kunnen krijgen als je in de gelegenheid bent geweest om herhaling te voorkomen. Dan blijft dus over de vraag wat een realistische periode is om je de gelegenheid te geven om herhaling te voorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Elwood Blues op 09-10-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-05 13:17
Korakal schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:17:
[...]
Hij reed niet bijzonder hard (100 op de rechterbaan) maar als ie z'n best zou doen is 'ie slechts een seconde eerder op de 100km/h dan ik :P
In dat segment vind ik een seconde toch heel wat, het is geen 15 tegenover 16 ofzo :P En je weet niet wat er onder de kap gedaan is, als iemand echt wil kan ie er 2 keer zoveel pk-tjes uit slepen.
Maar wat rij jij dan?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Trommelrem schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:04:
[...]

Inderdaad. De politie mag iemand niet twee keer voor hetzelfde bekeuren. Het mag gewoon niet. De reden doet er niet toe.

Als jij iets steelt, en je steelt een dag later opnieuw iets, dan ben je wel twee keer strafbaar. De twee feiten staan namelijk volledig los van elkaar. Als jij twee keer door rood fietst, dan mag je daar ook twee keer voor worden bekeurd omdat je niet tweemaal door hetzelfde rode licht kan fietsen.

Maar als je A.P. Keuring al vier jaar verlopen is dan mag je daar niet vier keer voor worden bekeurd, tenzij je tussentijds wel een poosje een A.P. Keuring hebt gehad.
Mogelijk dat ze jouw denkrichting gedeeltelijk volgen:
1. Je krijgt eenmalig automatisch een bon (na ca. 2-3 maanden) voor een verlopen APK en dan geen vervolgboete conform jouw beredenering.
2. Als je staande wordt gehouden met je voertuig zonder APK zullen ze je elke keer bekeuren, dat zijn incidenten die je steeds moedwillig begaat.

Als je de auto stil laat staan (al dan niet op de openbare weg) heb je te maken met 1. Als je de auto toch gebruikt (of ze zien je auto staan zonder apk) dan geldt 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je 2 keer kort achter elkaar geflitst wordt en je hebt het niet gemerkt dan is het niet zo dat je bent gewezen op je overtreding waarna je 'm nog maar eens begaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Wat ik hier en daar ook lees (wiki en forums, niks 100% betrouwbaars) is dat dat "ne bis in idem" iets is dat bij strafrecht hoort. Verkeersboetes (tot een bepaalde grens) zouden daar nieteens onder vallen, dus dan kun je het ook moeilijk opvoeren in de context van dit topic. Is er iemand met verstand van zaken die dat kan bevestigen? Het blijft hier een beetje hangen in "denk ik, lijkt me, toch?" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Elwood Blues schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:31:
Als ik dit artikel zo lees, valt vooral het volgende me op:

[...]

Als je dat wat breder trekt, zou je dus prima een nieuwe bon voor de "nog steeds niet geldende APK" kunnen krijgen als je in de gelegenheid bent geweest om herhaling te voorkomen. Dan blijft dus over de vraag wat een realistische periode is om je de gelegenheid te geven om herhaling te voorkomen.
Prettig. Zoiets zocht ik. In het geval van de parkeerboete terwijl je bijvoorbeeld in het buitenland zit, dan kunnen ze dus alleen de naheffing blijven verhogen. In mijn geval had ik gewoon een boete, vandaar dat ik er maar eentje kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

DopdeDouwer schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:35:
[...]

Mogelijk dat ze jouw denkrichting gedeeltelijk volgen:
1. Je krijgt eenmalig automatisch een bon (na ca. 2-3 maanden) voor een verlopen APK en dan geen vervolgboete conform jouw beredenering.
2. Als je staande wordt gehouden met je voertuig zonder APK zullen ze je elke keer bekeuren, dat zijn incidenten die je steeds moedwillig begaat.

Als je de auto stil laat staan (al dan niet op de openbare weg) heb je te maken met 1. Als je de auto toch gebruikt (of ze zien je auto staan zonder apk) dan geldt 2.
Nee, dat is scenario 3: een agent ziet je auto staan, controleert het kenteken en je krijgt de bon thuis gestuurd. De automatische boete is puur administratief: op basis een query door de database in de vorm van "Verstuur BOETE als GEEN apk en GEEN schorsing".

[ Voor 9% gewijzigd door Elwood Blues op 09-10-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Elwood Blues schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:39:
Wat ik hier en daar ook lees (wiki en forums, niks 100% betrouwbaars) is dat dat "ne bis in idem" iets is dat bij strafrecht hoort. Verkeersboetes (tot een bepaalde grens) zouden daar nieteens onder vallen, dus dan kun je het ook moeilijk opvoeren in de context van dit topic. Is er iemand met verstand van zaken die dat kan bevestigen? Het blijft hier een beetje hangen in "denk ik, lijkt me, toch?" ;)
Ne bis in idem geldt volgens mij gewoon altijd, maar komt bij strafrecht gewoon erg veel voor.

Owja, wellicht dat het niet geldt bij wet mulder. Maar wet mulder wordt door sommige mensen die ik ken die de oorlog hebben meegemaakt de gestapowet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

klopt
Elwood Blues schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:40:
[...]

Nee, er is ook nog scenario 3: een agent ziet je auto staan, controleert het kenteken en je krijgt de bon thuis gestuurd.
dat zei ik ook, soort van 2.1 ;)

Er is ook nog een 2.2: GEEN APK, WEL GESCHORST, toch op de openbare weg.
De boete hiervoor moet ik even opzoeken, ben ik ook wel benieuwd naar. Maar dan gaan we toch wel bijna offtopic.

[ Voor 24% gewijzigd door DopdeDouwer op 09-10-2009 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Volgens jou .. wellicht .. door sommige mensen die je kent .. gestapowet. Oké thanks voor de opheldering ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Elwood Blues op 09-10-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

!null schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:34:
[...]

In dat segment vind ik een seconde toch heel wat, het is geen 15 tegenover 16 ofzo :P En je weet niet wat er onder de kap gedaan is, als iemand echt wil kan ie er 2 keer zoveel pk-tjes uit slepen.
Maar wat rij jij dan?
BMW 120D... ook best vlot :P Maar ik idd heb met de stock uitvoering van de Toyota vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Er is ook nog een andere twee-maanden-regeling: als je auto is afgekeurd mag je nog twee maanden lang ermee naar de garage en het keuringsstation. Ik denk dat dat de regeling is waar TS mee in de war was, mbt naar de garage mogen rijden.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Heb je daar een bron van? Jouw theorie ken ik namelijk niet. En er gaan ook verhalen dat je alleen op de dag van keuring, met aantoonbare afspraak, naar het dichtstbijzijnde keuringsstation mag rijden, en ook verhalen dat het alleen zo is als je nog helemaal geen kenteken hebt en niet in het geval van verlopen APK. En dat kan ik dan wel weer zomaar roepen, maar als je een bron hebt van je stelling zijn we er sneller uit ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Elwood Blues op 09-10-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Elwood Blues schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 16:49:
Heb je daar een bron van? Jouw theorie ken ik namelijk niet. En er gaan ook verhalen dat je alleen op de dag van keuring, met aantoonbare afspraak, naar het dichtstbijzijnde keuringsstation mag rijden, en ook verhalen dat het alleen zo is als je nog helemaal geen kenteken hebt en niet in het geval van verlopen APK. En dat kan ik dan wel weer zomaar roepen, maar als je een bron hebt van je stelling zijn we er sneller uit ;)
Hier een belangrijke informatiebron:
http://forum.infopolitie.nl/files/feitenboekje2009.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Handig document, thanks! Maar ik kan nergens iets vinden over de twee maanden respijt na de keuringsdatum, heb je daar misschien een paginanummer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Nee, heb ik niet kunnen vinden, volgens mij bestaat die regel ook officieel niet. Ik denk (daar heb je 'm weer) dat de 2-3 maanden speling een administratieve en coulance achtige regeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

De rdw hanteert idd een 2 maanden regeling; stel je laat op de vervaldatum je auto keuren en hij wordt afgekeurd, zou je dus de volgende dag een boete kunnen krijgen. De RDW geeft 2 maanden de tijd op je auto te laten maken, na vervaldatum. Daarna krijg je automatisch een boete. Stel, je gaat nu rijden met de auto, en oom agent checkt het kenteken, heb je meteen een boete te pakken wegens rijden zonder APK.
Rijden zonder geldig keuringsbewijs is niet toegestaan!
Een auto mag wel tot 2 maanden na vervaldatum van de laatste goedkeuring ongekeurd langs de weg staan (en dus niet rijden). Zolang er niet met de auto wordt gereden kan er pas na de oude vervaldatum plus 2 maanden worden beboet voor het overtreden van de keuringsplicht. De RDW kan op basis van kentekenregistercontrole zo"n overtreding van de keuringsplicht vaststellen en een boete opleggen.

Het hebben van een geldig keuringsbewijs geldt niet voor de dag dat het voertuig aan een APK-keuring wordt onderworpen. Zonodig moet u dit kunnen aantonen.
bron: http://www.apkkeurmeester...ge=rubrieken&rubriekid=38 punt 8.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Laatst online: 07:39
teacher schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 20:26:
De rdw hanteert idd een 2 maanden regeling; stel je laat op de vervaldatum je auto keuren en hij wordt afgekeurd, zou je dus de volgende dag een boete kunnen krijgen. De RDW geeft 2 maanden de tijd op je auto te laten maken, na vervaldatum. Daarna krijg je automatisch een boete. Stel, je gaat nu rijden met de auto, en oom agent checkt het kenteken, heb je meteen een boete te pakken wegens rijden zonder APK.

[...]

bron: http://www.apkkeurmeester...ge=rubrieken&rubriekid=38 punt 8.
+1 ik heb een tijdje terug de RDW opgebeld, en die vertelden mij precies hetzelfde.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

ik heb de bekeuring er nog even bij gezocht; naast boven genoemde 2maanden komen nog ca 2buffer maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:13
DopdeDouwer schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 00:30:
ik heb de bekeuring er nog even bij gezocht; naast boven genoemde 2maanden komen nog ca 2buffer maanden.
Klopt inderdaad, bekeuring voor het niet hebben van een apk kreeg ik ook ongeveer 4 maanden na invoering van de auto.
Bedrag is trouwens 90 euro.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Een andere vraag:

Hoe laat je je auto A.P. Keuren als deze een langere periode in het buitenland is? Kan ik een bevriende A.P. Keurmeester laten overvliegen zodat hij de A.P. Keuring ter plekke kan doen in een local garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ben benieuwd wat er dan gebeurt als je een steekproef krijgt, zou de RDW een keer bellen.

Het is trouwens APK keurmeester en APK is een bekende afkorting, dus dat AP keuring lijkt me wat overdreven, gebruik dan APK of keuren/keuring, dat is in dit topic duidelijk zat.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Trommelrem schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:14:
Een andere vraag:

Hoe laat je je auto A.P. Keuren als deze een langere periode in het buitenland is? Kan ik een bevriende A.P. Keurmeester laten overvliegen zodat hij de A.P. Keuring ter plekke kan doen in een local garage?
Dan moet je je auto terugrijden naar NL om daar een keuring te laten doen. Het is extreem onhandig, maar het is nou eenmaal niet anders. Ik ben in April naar Noorwegen geemigreerd en heb toen mijn auto meegenomen en gewoon op Nederlands kenteken laten staan. Keuring heb ik in April gedaan, mooi een maand voor het verlopen van de APK.
Als ik nu nog steeds in Noorwegen gewoond had (ben weer terug), zou ik in mei mijn auto weer moeten laten keuren. Enige manier om daar onderuit te komen is dat ding op Noors kenteken zetten, iets wat sowieso bijna verplicht is in Noorwegen: na het eerste jaar kan je bij hoge uitzondering toestemming van de douane krijgen voor een 2e jaar rijden in Noorwegen op niet-noors kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 00:00

Destruction

(ex-)Automonteur

Trommelrem schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:14:
Een andere vraag:

* Destruction = APK Keurmeester

Ik mag in alle erkende APK-stations een auto afmelden, in Nederland. In het buitenland mag ik geen auto afmelden, omdat in het geval van een steekproef de RDW niet bij de auto zou kunnen komen.. Dat gaan ze nooit goed vinden ;)

APK moet gewoon gedaan worden VOOR of OP de vervaldatum. Niet later. Hij mag afaik tot een maand na verlopen van de APK nog voor de deur staan, maar dan mag er niet meer mee gereden worden. Ik vind het trouwens ook ronduit laks, 2maand vtv kun je je auto al wegbrengen, zonder dat de APK datum wijzigt (APK van mijn auto zou in Juni verlopen, in April laten keuren (was toen zelf nog geen keurmeester), zit gewon weer APK op tot Juni 2010), dus je hebt 2mnd de tijd om je auto voor de APK weg te brengen. Presteer je het dan nog om de APK datum te overschrijden, doe je gewoon iets verkeerd.. Ik zet altijd in de agenda datums op waarop dingen moeten worden verlengd etc.. Er staat dus keurig in dat op 9-6-2010 de APK van de Astra vervalt. 2Mnd en 2wk vtv staat er ook in: APK Astra.. Zo ook met id-kaart (verloopt in 2012), rbw (2014) etc..

Overigens, voor de politie staat het verlopen van de APK datum gelijk aan dat er dan vanalles aan de auto mankeert..

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 11-10-2009 11:27 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Destruction schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:24:
[...]

* Destruction = APK Keurmeester

Ik mag in alle erkende APK-stations een auto afmelden, in Nederland. In het buitenland mag ik geen auto afmelden, omdat in het geval van een steekproef de RDW niet bij de auto zou kunnen komen.. Dat gaan ze nooit goed vinden ;)
Ok, dus als je een erkend APK-station in het buitenland zou hebben, bijvoorbeeld in Italie,hoe zorgt de RDW dan dat ze daar tijdig kunnen zijn met de steekproef? Of is een erkend APK-station in het buitenland echt helemaal niet mogelijk?

Stel dat je twee jaar lang in Spanje zit met een Nederlands voertuig. Mag je dan wel lokaal rijden met een Spaanse keuring? En in de rest van Europa, Nederland uitgezonderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee, Nee, Nee. Zodra je APK verlopen is zal je naar Nederland moeten komen voor een APK keuring. Lokale keuringen (zoals een tuv) daar heeft de RDW geen boodschap aan.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

En zodra je 'm op Italiaans kenteken zet ben je ook niet meer APK-"plichtig"

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als je twee jaar in Spanje zit met een nederlandse auto, waarvan na een jaar de keuring is verlopen, krijg je na 2 maand gewoon een automatische boete vanuit de administratie. Verder heb je kans dat je in Spanje ook nog boetes kan krijgen mocht je aangehouden worden. Als ze eenmaal schijt gaan zoeken vallen ze ook over de verstreken keuringstijd. Verder heb je nog kans op een boete als je terug in Nederland komt, kunnen ze je alsnog van de weg plukken.
Ik zie de mogelijkheid tot keuren in het buitenland pas gebeuren als we een europees keuringssysteem gaan krijgen met in elk land dezelfde eisen. Anders plan je gewoon even een autovakantie naar polen en laat je je beschuit daar even keuren, om vervolgens met een doorgezakt half verrot beschuitje weer een jaar in Nederland te mogen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Dan is het makkelijker om een blinde keurmeester te zoeken, die zijn er zat ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Trommelrem schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 11:46:
[...]

Ok, dus als je een erkend APK-station in het buitenland zou hebben, bijvoorbeeld in Italie,hoe zorgt de RDW dan dat ze daar tijdig kunnen zijn met de steekproef? Of is een erkend APK-station in het buitenland echt helemaal niet mogelijk?
Ik zou daar helemaal geen auto mogen afmelden. Omdat het voor de RDW onmogelijk is om daarheen te komen. Mag dus niet. Sowieso zou ik het afmelden al bij de RDW zelf moeten doen. Dan moet ik dus een bedrijfsnummer (erkenningnummer) invoeren, mijn naam en een wachtwoord.. In het geval van een steekproef, komt de RDW naar het pand dat bij dat erkenningsnummer hoort.. Daar staat de auto niet, en dat staat dan garant voor een aantal strafpunten (zoniet gelijk inname APK Erkenning).
Stel dat je twee jaar lang in Spanje zit met een Nederlands voertuig. Mag je dan wel lokaal rijden met een Spaanse keuring? En in de rest van Europa, Nederland uitgezonderd?
Nee, spaanse keuring heeft de RDW geen boodschap aan. Je zult dus een retourtje NL moeten doen voor de APK, of idd niet gaan keuren en boetes riskeren..

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues

Elwood Blues

87167191

Ze zijn wel bezig met plannen om elkaar's keuringen te erkennen, maar dat is nog niet zover inderdaad: linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Destruction schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 14:46:
[...]
Nee, spaanse keuring heeft de RDW geen boodschap aan. Je zult dus een retourtje NL moeten doen voor de APK, of idd niet gaan keuren en boetes riskeren..
De RDW interesseert me niet als ik in Spanje zit. Ik betaal gewoon eenmalig die boete en onder het mom van ne bis in idem probeer ik de daaropvolgende boetes niet te betalen. Wellicht stuurt de RDW niet eens elk jaar opnieuw een boete.

Het gaat me er om of de auto met Spaanse keuring in Spanje wel mag rondrijden. De Spaanse autoriteiten zijn daar de baas, niet de Nederlandse. De auto zal bij de Nederlandse grens sowieso op de auto ambulance moeten, maar dat is niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Trommelrem schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 15:16:
De RDW interesseert me niet als ik in Spanje zit. Ik betaal gewoon eenmalig die boete en onder het mom van ne bis in idem probeer ik de daaropvolgende boetes niet te betalen. Wellicht stuurt de RDW niet eens elk jaar opnieuw een boete.
Je auto staat op Nederlands kenteken, en die valt onder de RDW. Of je dat nou leuk vind of niet. Een spaans keuringsstation gaat niks doen aan de APK vervaldatum die bij de RDW bekend is voor jouw kenteken.
Het gaat me er om of de auto met Spaanse keuring in Spanje wel mag rondrijden. De Spaanse autoriteiten zijn daar de baas, niet de Nederlandse. De auto zal bij de Nederlandse grens sowieso op de auto ambulance moeten, maar dat is niet zo'n probleem.
Ik denk dat dat helemaal niet boeiend is. Overigens, ik denk wel dat je meerdere boetes kunt krijgen.

RDW beheerd in Nederland het kentekenregister, de APK Vervaldatum die daarin staat, is relevant. De rest boeit niets. Als die APK Vervaldatum in het verleden ligt, komt er een boete jouw kant op. De RDW kan namelijk niet nagaan of die auto in een schuur staat, of hij in het buitenland is, of dat jij er elke dag mee rijd in NL. Je hebt imo gewoon ervoor te zorgen dat je auto tijdig is gekeurd. Ben je van plan langer weg te blijven dan de keuring geldig is, auto op spaans kenteken zetten, of de auto ergens opbergen (en schorsen) en in spanje tijdelijk een vehikel kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Het Spaanse keuringsstation hoeft van mij ook niets aan de Nederlandse APK vervaldatum te doen. Ik vroeg me alleen af of een Spaanse keuring geldig is in Spanje. Nederland staat daar helemaal los van.

Stel. Dan zet ik hem op Spaans kenteken. Moet ik dan weer BPM betalen als de auto weer terug komt naar Nederland? BPM is namelijk wel betaald toen de auto in Nederland werd aangeschaft. Krijg ik eigenlijk het oorspronkelijke kenteken terug? Of krijgt de auto bij terugkomst in Nederland een nieuw kenteken?

Hoe werkt het eigenlijk met de kentekens van speciale auto's? Denk aan AA, KM, KV, KL, GN en CD kentekens. Wordt er bij deze auto's parallel met het betreffende kenteken een normaal kenteken (alvast) gereserveerd zodat deze na verkoop meteen dat kenteken wordt toegewezen? Of wordt er gewoon een nieuw kenteken geplaatst?

[ Voor 97% gewijzigd door Trommelrem op 11-10-2009 16:16 ]

Pagina: 1 2 Laatste